Pellet recept mcz musa hydro 22kw Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 72 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 70 gasten

alvaho

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Pellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_lcapPellet recept mcz musa hydro 22kw I_voting_barPellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_rcap 
steven
Pellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_lcapPellet recept mcz musa hydro 22kw I_voting_barPellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_rcap 
pedro
Pellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_lcapPellet recept mcz musa hydro 22kw I_voting_barPellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_rcap 
krusty
Pellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_lcapPellet recept mcz musa hydro 22kw I_voting_barPellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_rcap 
Fleur
Pellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_lcapPellet recept mcz musa hydro 22kw I_voting_barPellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_rcap 
ss
Pellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_lcapPellet recept mcz musa hydro 22kw I_voting_barPellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_rcap 
jeanhup
Pellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_lcapPellet recept mcz musa hydro 22kw I_voting_barPellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_rcap 
Philip
Pellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_lcapPellet recept mcz musa hydro 22kw I_voting_barPellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_rcap 
Annejanne
Pellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_lcapPellet recept mcz musa hydro 22kw I_voting_barPellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_rcap 
Maryline
Pellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_lcapPellet recept mcz musa hydro 22kw I_voting_barPellet recept mcz musa hydro 22kw I_vote_rcap 

 

 Pellet recept mcz musa hydro 22kw

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty
BerichtOnderwerp: Pellet recept mcz musa hydro 22kw   Pellet recept mcz musa hydro 22kw Emptydo 20 jan 2011 - 10:33

Beste pelletstokers,

Ik heb een vraag: ik kan in mijn kachel het pelletrecept instellen van +3,+2,+1,0,-1,-2,-3. Ik had deze op -3 staan de pelletworm draaide dan op max. 4.0sec nu heb ik het pelletrecept op 0 gezet en staat de pelletworm op max. 5.2sec. Betekend dit dat ik bij een pelletrecept van -3 ook minder KW tot mijn beschikking heb?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pellet recept mcz musa hydro 22kw   Pellet recept mcz musa hydro 22kw Emptydo 20 jan 2011 - 13:12

frue66 schreef:
Beste pelletstokers,

Ik heb een vraag: ik kan in mijn kachel het pelletrecept instellen van +3,+2,+1,0,-1,-2,-3. Ik had deze op -3 staan de pelletworm draaide dan op max. 4.0sec nu heb ik het pelletrecept op 0 gezet en staat de pelletworm op max. 5.2sec. Betekend dit dat ik bij een pelletrecept van -3 ook minder KW tot mijn beschikking heb?

Die aanpassing is er voor het bijregelen indien de pelletsoort van harder of lichter hout is.

Is vooral bedoelt om op het lage vermogen een goeie verbranding te hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pellet recept mcz musa hydro 22kw   Pellet recept mcz musa hydro 22kw Emptydo 20 jan 2011 - 13:28

dafke_307 schreef:
frue66 schreef:
Beste pelletstokers,

Ik heb een vraag: ik kan in mijn kachel het pelletrecept instellen van +3,+2,+1,0,-1,-2,-3. Ik had deze op -3 staan de pelletworm draaide dan op max. 4.0sec nu heb ik het pelletrecept op 0 gezet en staat de pelletworm op max. 5.2sec. Betekend dit dat ik bij een pelletrecept van -3 ook minder KW tot mijn beschikking heb?

Die aanpassing is er voor het bijregelen indien de pelletsoort van harder of lichter hout is.

Is vooral bedoelt om op het lage vermogen een goeie verbranding te hebben.

is dat zo??? vreemd wat je zou denken dat de kachel bij 5.2sec meer pellets krijgt dan 4.0sec.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pellet recept mcz musa hydro 22kw   Pellet recept mcz musa hydro 22kw Emptydo 20 jan 2011 - 13:51

frue66 schreef:
dafke_307 schreef:


Die aanpassing is er voor het bijregelen indien de pelletsoort van harder of lichter hout is.

Is vooral bedoelt om op het lage vermogen een goeie verbranding te hebben.

is dat zo??? vreemd wat je zou denken dat de kachel bij 5.2sec meer pellets krijgt dan 4.0sec.

ja zoals je zegt. Bij de MCZ ego/star zet ik steeds op +2. Doe ik dit niet en de kachel brandt op thermostaat en bereikt de gevraagde temp. Dan gaat hij automatisch naar een lager vermogen. Dus de min toevoer pellets en het kan zijn dat deze hoeveelheid te weinig is om de kachel brandend te houden. Dan gaat de kachel een foutcode geven waarbij de temp van de rookgassen te laag is. Dit kan je dan aanpassen door de toevoer omhoog te zetten zodat er per cyclus meer pellets in het potje vallen.

Die wijziging gaat een kleine invloed hebben op u max vermogen maar is dus vooral bedoeld voor een goeie werking op laag vermogen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pellet recept mcz musa hydro 22kw   Pellet recept mcz musa hydro 22kw Emptydo 20 jan 2011 - 13:53

dafke_307 schreef:
frue66 schreef:


is dat zo??? vreemd wat je zou denken dat de kachel bij 5.2sec meer pellets krijgt dan 4.0sec.

ja zoals je zegt. Bij de MCZ ego/star zet ik steeds op +2. Doe ik dit niet en de kachel brandt op thermostaat en bereikt de gevraagde temp. Dan gaat hij automatisch naar een lager vermogen. Dus de min toevoer pellets en het kan zijn dat deze hoeveelheid te weinig is om de kachel brandend te houden. Dan gaat de kachel een foutcode geven waarbij de temp van de rookgassen te laag is. Dit kan je dan aanpassen door de toevoer omhoog te zetten zodat er per cyclus meer pellets in het potje vallen.

Die wijziging gaat een kleine invloed hebben op u max vermogen maar is dus vooral bedoeld voor een goeie werking op laag vermogen.


Mijn watertemp staat op 65 graden ik krijg een retourtemp terug van 55 graden als ik het pelletrecept verhoog van -3 naar 0 komt de retourtemp wel naar 65 graden en op -3 niet, hoe kan dat?
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pellet recept mcz musa hydro 22kw   Pellet recept mcz musa hydro 22kw Emptydo 20 jan 2011 - 15:45

frue66 schreef:

Mijn watertemp staat op 65 graden ik krijg een retourtemp terug van 55 graden als ik het pelletrecept verhoog van -3 naar 0 komt de retourtemp wel naar 65 graden en op -3 niet, hoe kan dat?

frue hoe meer pellets hoe meer warmte toch amai

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pellet recept mcz musa hydro 22kw   Pellet recept mcz musa hydro 22kw Emptydo 20 jan 2011 - 18:36

erwin123 schreef:
frue66 schreef:

Mijn watertemp staat op 65 graden ik krijg een retourtemp terug van 55 graden als ik het pelletrecept verhoog van -3 naar 0 komt de retourtemp wel naar 65 graden en op -3 niet, hoe kan dat?

frue hoe meer pellets hoe meer warmte toch amai

zo zit het.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pellet recept mcz musa hydro 22kw   Pellet recept mcz musa hydro 22kw Emptydo 20 jan 2011 - 19:34

erwin123 schreef:
frue66 schreef:

Mijn watertemp staat op 65 graden ik krijg een retourtemp terug van 55 graden als ik het pelletrecept verhoog van -3 naar 0 komt de retourtemp wel naar 65 graden en op -3 niet, hoe kan dat?

frue hoe meer pellets hoe meer warmte toch amai

Dus toch ook meer KW...?
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pellet recept mcz musa hydro 22kw   Pellet recept mcz musa hydro 22kw Emptydo 20 jan 2011 - 19:58

frue66 schreef:
erwin123 schreef:


frue hoe meer pellets hoe meer warmte toch amai

Dus toch ook meer KW...?

als de warmte in je kachel blijft: JA

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pellet recept mcz musa hydro 22kw   Pellet recept mcz musa hydro 22kw Emptydo 20 jan 2011 - 20:00

-3: 30% minder
-2: 20% minder
-1: 10% minder
0 normaal
+1: 5% meer
+2: 10% meer
+3: 20% meer
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pellet recept mcz musa hydro 22kw   Pellet recept mcz musa hydro 22kw Emptyzo 23 jan 2011 - 12:53

Kan het zo zijn, hoe hoger het pellettoevoer hoe meer roet in de kachel? Het raampje wordt eerder zwart bij mijn pelletrecept 0 dan bij -2.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pellet recept mcz musa hydro 22kw   Pellet recept mcz musa hydro 22kw Emptyzo 23 jan 2011 - 13:10

frue66 schreef:
Kan het zo zijn, hoe hoger het pellettoevoer hoe meer roet in de kachel? Het raampje wordt eerder zwart bij mijn pelletrecept 0 dan bij -2.

Ja dat kan je moet je pellet / lucht verhouding goed op elkaar hebben afgestemd.
Dan heb je bij een pelletrecept van 0 dus teveel pellets voor wat aan zuurstof in de pelletkachel is en krijg je dus roet
Terug naar boven Ga naar beneden
pellbox
Admin
pellbox


Man Aantal berichten : 785
Leeftijd : 48
Registration date : 28-10-08

Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pellet recept mcz musa hydro 22kw   Pellet recept mcz musa hydro 22kw Emptyzo 23 jan 2011 - 13:14

als er meer pellets worden toegevoegd, kan de verbranding minder goed zijn omdat de hoeveelheid zuurstof niet automatisch mee stijgt. Je kan best de toevoer van lucht ook wat verhogen. Ventilator voor de verbranding wat verhogen.


Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pellet recept mcz musa hydro 22kw   Pellet recept mcz musa hydro 22kw Emptyzo 23 jan 2011 - 13:17

pellbox schreef:
als er meer pellets worden toegevoegd, kan de verbranding minder goed zijn omdat de hoeveelheid zuurstof niet automatisch mee stijgt. Je kan best de toevoer van lucht ook wat verhogen. Ventilator voor de verbranding wat verhogen.



Dat gaat helaas niet bij mijn kachel, deze heeft een active system die alles zelf regelt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pellet recept mcz musa hydro 22kw   Pellet recept mcz musa hydro 22kw Emptyzo 23 jan 2011 - 13:18

black schreef:
frue66 schreef:
Kan het zo zijn, hoe hoger het pellettoevoer hoe meer roet in de kachel? Het raampje wordt eerder zwart bij mijn pelletrecept 0 dan bij -2.

Ja dat kan je moet je pellet / lucht verhouding goed op elkaar hebben afgestemd.
Dan heb je bij een pelletrecept van 0 dus teveel pellets voor wat aan zuurstof in de pelletkachel is en krijg je dus roet

Ok... enig idee hoe je dat kan aanpassen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pellet recept mcz musa hydro 22kw   Pellet recept mcz musa hydro 22kw Emptyzo 23 jan 2011 - 13:32

Ja alleen door de pelletrecept te veranderen dus waarschijnlijk weer op -2 te zetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pellet recept mcz musa hydro 22kw   Pellet recept mcz musa hydro 22kw Emptyma 24 jan 2011 - 22:02

black schreef:
Ja alleen door de pelletrecept te veranderen dus waarschijnlijk weer op -2 te zetten.

Wel jammer, bij een pelletrecept van 0 krijg ik wel een mooiere en vooral een stillere vlam, bij -2 of -3 is de vlam veel meer gejaagd.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pellet recept mcz musa hydro 22kw   Pellet recept mcz musa hydro 22kw Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Pellet recept mcz musa hydro 22kw
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» MCZ Musa Hydro
» Problemen MCZ Musa Hydro
» MCZ Musa Hydro code A5

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: MCZ-
Ga naar: