Gebarsten ruit MCZ  Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 105 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 104 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Gebarsten ruit MCZ  I_vote_lcapGebarsten ruit MCZ  I_voting_barGebarsten ruit MCZ  I_vote_rcap 
steven
Gebarsten ruit MCZ  I_vote_lcapGebarsten ruit MCZ  I_voting_barGebarsten ruit MCZ  I_vote_rcap 
pedro
Gebarsten ruit MCZ  I_vote_lcapGebarsten ruit MCZ  I_voting_barGebarsten ruit MCZ  I_vote_rcap 
krusty
Gebarsten ruit MCZ  I_vote_lcapGebarsten ruit MCZ  I_voting_barGebarsten ruit MCZ  I_vote_rcap 
Fleur
Gebarsten ruit MCZ  I_vote_lcapGebarsten ruit MCZ  I_voting_barGebarsten ruit MCZ  I_vote_rcap 
ss
Gebarsten ruit MCZ  I_vote_lcapGebarsten ruit MCZ  I_voting_barGebarsten ruit MCZ  I_vote_rcap 
jeanhup
Gebarsten ruit MCZ  I_vote_lcapGebarsten ruit MCZ  I_voting_barGebarsten ruit MCZ  I_vote_rcap 
Philip
Gebarsten ruit MCZ  I_vote_lcapGebarsten ruit MCZ  I_voting_barGebarsten ruit MCZ  I_vote_rcap 
Annejanne
Gebarsten ruit MCZ  I_vote_lcapGebarsten ruit MCZ  I_voting_barGebarsten ruit MCZ  I_vote_rcap 
Maryline
Gebarsten ruit MCZ  I_vote_lcapGebarsten ruit MCZ  I_voting_barGebarsten ruit MCZ  I_vote_rcap 

 

 Gebarsten ruit MCZ

Ga naar beneden 
+2
ss
Block
6 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Gebarsten ruit MCZ  Empty
BerichtOnderwerp: Gebarsten ruit MCZ    Gebarsten ruit MCZ  Emptyma jan 31, 2011 12:24 pm

Beste,

Wij gebruiken onze mcz toba kachel amper een maand. Sinds deze ochtend hebben wij een barst van links naar rechts in het raampje en dit over de ganse breedte van het raam.

Het is zo dat we 3 weken op badger pellets gestookt hebben. Ik had zondagochtend de kachel volledig schoon gemaakt en de tank gevuld met wonterpellets(eveneens din plus). Toen wij deze ochtend opstonden zat er een barst in het raam (kachel staat aan vanaf 4u, heb het gezien om 6u45).

Nu vroeg ik mij af of iemand van jullie dit al eens meegemaakt heeft en wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn?

Mvg,

Timothy
Terug naar boven Ga naar beneden
Block
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Block


Aantal berichten : 407
Registration date : 01-01-09

Gebarsten ruit MCZ  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebarsten ruit MCZ    Gebarsten ruit MCZ  Emptyma jan 31, 2011 12:26 pm

Productiefout, ligt zeker niet aan u eigen.

Raampje moet ongelooflijke temperatuursverschillen aankunnen in een korte tijd. Het minste stofje of onzuiverheid tijdens de productie verzwakt het glas enorm.

Ik zou wel enkel nog de kachel gebruiken als er iemand thuis is, puur uit veiligheidsoverwegingen.


_________________
Premium pellets
26x180 Watt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Gebarsten ruit MCZ  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebarsten ruit MCZ    Gebarsten ruit MCZ  Emptyma jan 31, 2011 12:36 pm

Ik dacht ook dat het raam grote temperatuursverschillen moet aankunnen, maar op den duur zou een mens aan alles beginnen twijfelen...

Ik veronderstel dat ze enkel het glas kunnen vervangen zonder veel moeite?
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Gebarsten ruit MCZ  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebarsten ruit MCZ    Gebarsten ruit MCZ  Emptyma jan 31, 2011 12:38 pm

Block schreef:
Productiefout, ligt zeker niet aan u eigen.

Raampje moet ongelooflijke temperatuursverschillen aankunnen in een korte tijd. Het minste stofje of onzuiverheid tijdens de productie verzwakt het glas enorm.

Ik zou wel enkel nog de kachel gebruiken als er iemand thuis is, puur uit veiligheidsoverwegingen.


Helemaal akkoord, je kunt er eventueel zo'n openhaardscherm voor plaatsen.
Zo snel mogelijk de verkoper verwittigen en een ander ruitje laten plaatsen, je kunt dit incident catalogeren als toeval vrees ik.
Na een maand gebruik en je begint reeds aan alles te twijfelen??? Valt wel mee, is niets ernstigs!
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Gebarsten ruit MCZ  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebarsten ruit MCZ    Gebarsten ruit MCZ  Emptyma jan 31, 2011 12:47 pm

De twijfel is toegeslaan doordat we net andere pellets zijn beginnen gebruiken... goedkoper, nog maar één dag...

Ik denk dat toeval het juiste woord is ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Gebarsten ruit MCZ  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebarsten ruit MCZ    Gebarsten ruit MCZ  Emptyma jan 31, 2011 12:57 pm

Moot86 schreef:
Ik dacht ook dat het raam grote temperatuursverschillen moet aankunnen, maar op den duur zou een mens aan alles beginnen twijfelen...

Ik veronderstel dat ze enkel het glas kunnen vervangen zonder veel moeite?

dat glas vervangen is een kwartier werk, en nog onder garantie
heeft niets te maken met de gebruikte pellets

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Gebarsten ruit MCZ  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebarsten ruit MCZ    Gebarsten ruit MCZ  Emptyma jan 31, 2011 1:11 pm

het glas was misschien gemonteerd onder een te grote of niet gelijkmatige spanning .dat gebeurt regelmatig bij houtkachels.
niets ernstig,is zeker geen ontploffing,nie bang worden...... Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4778
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Gebarsten ruit MCZ  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebarsten ruit MCZ    Gebarsten ruit MCZ  Emptyma jan 31, 2011 4:14 pm

Zal idd toeval zijn ,zeker niets te maken met de andere 'goedkopere' pellets,zelfs het vermelden niet waard tegen de verkoper.
Hopelijk komt het vlug in orde!Grtz,
Pedro

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
shadow10
Pelletje
Pelletje
shadow10


Man Aantal berichten : 34
Leeftijd : 66
Registration date : 20-12-11

Gebarsten ruit MCZ  Empty
BerichtOnderwerp: ruit van kachel stuk   Gebarsten ruit MCZ  Emptyzo maa 29, 2015 1:26 pm

Toen ik gisteren morgen de kachel wou kuisen , zag ik dat mijn ruit een scheur vertoonde over de ganse breedte van de ruit.
een mooie rechte scheur weliswaar.
mijn kachel is is mcz nima die het 4de stookseizoen bezig is. en tot nog toe geen problemen mee gehad. maar dit vind ik wel een raar fenomeen
iemdand ervaring hiermee ? ik heb Fero reeds een mailtje gestuurd, maar wacht nog op een antwoord.

_________________
mcz nima 11.5kw
pellets green energy
30 zonnepannelen 5400 watt/piek
omvormer Diehl 5300TL
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Gebarsten ruit MCZ  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebarsten ruit MCZ    Gebarsten ruit MCZ  Emptyzo maa 29, 2015 2:39 pm

als de ruit geen tik heeft gehad van het een of het ander is dat puur toeval.
gewoon uw installateur verwittigen en een nieuw ruitje laten plaatsen.
tot dan voor de veiligheid de kachel enkel laten branden als er iemand thuis is.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
shadow10
Pelletje
Pelletje
shadow10


Man Aantal berichten : 34
Leeftijd : 66
Registration date : 20-12-11

Gebarsten ruit MCZ  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebarsten ruit MCZ    Gebarsten ruit MCZ  Emptyzo maa 29, 2015 2:47 pm

ze heeft geen tik gehad nee, en ja dat doen we ook voor de veiligheid nu, want vertrouw het niet echt
ze zou verder kunnen scheuren en/of een stuk eruit vallen bv

_________________
mcz nima 11.5kw
pellets green energy
30 zonnepannelen 5400 watt/piek
omvormer Diehl 5300TL
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Gebarsten ruit MCZ  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebarsten ruit MCZ    Gebarsten ruit MCZ  Emptyzo maa 29, 2015 3:49 pm

door die barst is de spanning eraf, normaal zal er nu niet veel meer gebeuren.
wel extra voorzichtig zijn als je de ruit kuist of de deur sluit...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Gebarsten ruit MCZ  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebarsten ruit MCZ    Gebarsten ruit MCZ  Emptyzo maa 29, 2015 11:28 pm

een nieuw ruitje met dichting gaat u rond de 150€ kosten zonder het werk: zie link.
het kan toeval zijn, maar volgens die link zit dezelfde ruit ook in de mcz toba van bericht 1, waar hetzelfde probleem was na 1 maand...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
freelive
Pellet
Pellet
freelive


Man Aantal berichten : 55
Registration date : 18-10-10

Gebarsten ruit MCZ  Empty
BerichtOnderwerp: gebarsten ruit   Gebarsten ruit MCZ  Emptydo apr 02, 2015 9:56 pm

Ruit

Ik heb hetzelfde gehad met mijn dalzotto stefy
sAvonds uitgezet en smorgens een barst
Hittebestendige ruit laten snijden bij een glas speciaalzaak in den haag
kosten €40 incl vezelband (prijs afhankelijk van maten)
plus halfuurtje werk
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Gebarsten ruit MCZ  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Gebarsten ruit MCZ    Gebarsten ruit MCZ  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Gebarsten ruit MCZ
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Gebarsten brandpot p938
» alutec MCZ
» ruit kuisen tijdens branden

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: MCZ-
Ga naar: