Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 24 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 9:22 pm

    Hoi,
    iedereen,zoals zovelen hier zetten wij ook een stap naar deze alternatieven wat betreft verwarming.
    Samen met mijn man zijn we hierin een leek,mijn echtgenoot trekt zich niets aan van deze systemen maar heeft het wel graag warm.Ik mag de zaak hiervoor oplossen en kiezen voor een goed systeem.Na hier al veel info gevonden te hebben,heb ik toch nog mijn twijfels.

    De aan te kopen pelletkachel moet aan volgende voorwaarden voldoen:
    1:Min.13 Kw
    2:Langs onder de warmte afgeven + kanalisatie naar andere ruimten.
    3:Stille werking
    4:Veel instel mogelijkheden
    5:Piazetta,EdelKamin,Mcz dragen onze voorkeur.
    6:Speksteen of Keramiek.Die met de meeste warmte afgifte.

    Ik heb al een piazetta zien en horen branden,de rest nog niet.

    De aankoopprijs hebben we géén interresse naar,het toestel moet aan deze 6 punten voldoen een goede dealer en een uitstekende naverkoop service zijn voor ons belangrijker.

    De kachel moet 8 ruimten verwarmen van 5x6x2.60 meter. en dient nog reserve Kw over te hebben,zodat de kachel niet binnen de korste tijd is door gebrand.

    Het verschil weet ik ook niet tussen spek en keramiek,ikweet wel dat één van beide zijn warmte het langst en meest ophoud en daarna afgeeft,maar welke is het?

    Wij wonen aan zee in een open bebouwing,muren van 30cm dik,6 cm spouw,zonder isolatie.Alle ramen van pvc 4kamersysteem en dubbel isolerend en geluidwerend glas.

    Dit toestel dient als hoofdverwarming.

    Alle info en tips zijn welkom,evenals suggesties voor aankopen bij die of die dealer.

    Alvast dank

    SAndra

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van erwin di feb 22, 2011 9:37 pm

    sandra je spreekt van 8 ruimtes, totaal +- 600m3 Shocked
    1 pelletkachel zelfs met kanalisatie gaat dit nooit aankunnen
    ben je niet beteraf met een cv pelletkachel of ketel en radiatoren


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 10:01 pm

    Dag Erwin 123,De beneden verdieping incl. inkom word momenteel verwarmt op houtkachel,de inkom via kanalisatie.Het boven verdiep en de 4 resterende kamers op Rinnai gas toestellen.Mijn Man wil deze toestellen uit de woning verwijderen op termijn.Radiatoren komen er niet,daar we niet weten of deze cv kachels zonder water kunnen branden.EEn gewone cv installatie kan ook niet werken zonder water inhoud.Mijn man wil een pelletkachel...

    Sandra
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 10:01 pm

    Sandra VST schreef:Hoi,
    iedereen,zoals zovelen hier zetten wij ook een stap naar deze alternatieven wat betreft verwarming.
    Samen met mijn man zijn we hierin een leek,mijn echtgenoot trekt zich niets aan van deze systemen maar heeft het wel graag warm.Ik mag de zaak hiervoor oplossen en kiezen voor een goed systeem.Na hier al veel info gevonden te hebben,heb ik toch nog mijn twijfels.

    De aan te kopen pelletkachel moet aan volgende voorwaarden voldoen:
    1:Min.13 Kw
    2:Langs onder de warmte afgeven + kanalisatie naar andere ruimten.
    3:Stille werking
    4:Veel instel mogelijkheden
    5:Piazetta,EdelKamin,Mcz dragen onze voorkeur.
    6:Speksteen of Keramiek.Die met de meeste warmte afgifte.

    Ik heb al een piazetta zien en horen branden,de rest nog niet.

    De aankoopprijs hebben we géén interresse naar,het toestel moet aan deze 6 punten voldoen een goede dealer en een uitstekende naverkoop service zijn voor ons belangrijker.

    De kachel moet 8 ruimten verwarmen van 5x6x2.60 meter. en dient nog reserve Kw over te hebben,zodat de kachel niet binnen de korste tijd is door gebrand.

    Het verschil weet ik ook niet tussen spek en keramiek,ikweet wel dat één van beide zijn warmte het langst en meest ophoud en daarna afgeeft,maar welke is het?

    Wij wonen aan zee in een open bebouwing,muren van 30cm dik,6 cm spouw,zonder isolatie.Alle ramen van pvc 4kamersysteem en dubbel isolerend en geluidwerend glas.

    Dit toestel dient als hoofdverwarming.

    Alle info en tips zijn welkom,evenals suggesties voor aankopen bij die of die dealer.

    Alvast dank

    SAndra


    600m³ verwarmen met 1 pelletkachel da ga echt nie lukken.
    Zoals erwin reeds melde beter cv pelletkachel of ketel en radiatoren aanschaffen denk ik anders nooit haalbaar op 1 warmtebron.
    Mvg Meeki
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 10:03 pm

    Sandra VST schreef:Dag Erwin 123,De beneden verdieping incl. inkom word momenteel verwarmt op houtkachel,de inkom via kanalisatie.Het boven verdiep en de 4 resterende kamers op Rinnai gas toestellen.Mijn Man wil deze toestellen uit de woning verwijderen op termijn.Radiatoren komen er niet,daar we niet weten of deze cv kachels zonder water kunnen branden.EEn gewone cv installatie kan ook niet werken zonder water inhoud.Mijn man wil een pelletkachel...

    Sandra

    Dan zullen het meerdere pelletkachels worden vrees ik.
    Mvg Meeki
    avatar
    atlasgust
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 100
    Leeftijd : 80
    Registration date : 01-01-09

    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van atlasgust di feb 22, 2011 10:05 pm

    Ik denk ook dat Erwin 150 procent gelijk heeft,zoveel kubikem, ik denk dat je dan in puttekewinter niet kunt bijhouden met bibberen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van erwin di feb 22, 2011 10:09 pm

    4 kachels van 8kw of 3 van 12kw....
    je man mag de tour doen om bij te vullen
    en de kachels te kuisen
    zal warm genoeg hebben dan Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 10:11 pm

    erwin123 schreef:4 kachels van 8kw of 3 van 12kw....
    je man mag de tour doen om bij te vullen
    en de kachels te kuisen
    zal warm genoeg hebben dan Smile

    Zat ik ook net te denken, zakje sleur naar alle kachels toe pfffffff
    Mvg Meeki
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 10:24 pm

    Mijn man zal niet veel sleuren het zal eerder het werk van de aupair zijn,man vertoeft 8 maanden in het buitenland.De bovenverdieping is voorlopig géén probleem,ik zoek een oplossing voor beneden.Zonnepanelen zijn in aanvraag.

    Sandra
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van Gast di feb 22, 2011 10:38 pm

    Sandra VST schreef:Mijn man zal niet veel sleuren het zal eerder het werk van de aupair zijn,man vertoeft 8 maanden in het buitenland.De bovenverdieping is voorlopig géén probleem,ik zoek een oplossing voor beneden.Zonnepanelen zijn in aanvraag.

    Sandra

    beste
    voor de benedenverdieping is dit haalbaar met een pelletkachel

    de kamers boven is voorlopig geen probleem zeg je
    en verwarm je deze nog met gas toestellen
    om alles op pellets te plaatsen zou je toch wel enkele kachels moeten plaatsen ,als er geen radiatoren binnen komen zoals je zegd
    en ik denk dat de kamers ook net zeer warm hoeven te zijn
    mvg jl
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van erwin di feb 22, 2011 10:44 pm

    moet het boven overal 25 graden zijn of is de koude breken voldoende.
    beneden kan je een 12kw met kanalisatie naar de hall, dan gaat die warmte ook naar boven

    maar als je boven echt wil verwarmen ben je volgens mij beter af met een cv pelletkachel en radiatoren, daarvan krijg je 40proc terug van belastingen, bij een gewone pelletkachel is dit niet het geval

    van het uiteindelijke prijsverschil tov 3 of 4 kachels aan te kopen stook je 10 jaar gratis


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van Jef wo feb 23, 2011 1:15 am

    Sandra VST schreef:Mijn man zal niet veel sleuren het zal eerder het werk van de aupair zijn,man vertoeft 8 maanden in het buitenland.De bovenverdieping is voorlopig géén probleem,ik zoek een oplossing voor beneden.Zonnepanelen zijn in aanvraag.

    Sandra

    Doet mij een beetje denken aan Ruby uit Upstairs, Downstairs Shocked


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van erwin wo feb 23, 2011 1:25 am

    Jef schreef:
    Sandra VST schreef:Mijn man zal niet veel sleuren het zal eerder het werk van de aupair zijn,man vertoeft 8 maanden in het buitenland.De bovenverdieping is voorlopig géén probleem,ik zoek een oplossing voor beneden.Zonnepanelen zijn in aanvraag.

    Sandra

    Doet mij een beetje denken aan Ruby uit Upstairs, Downstairs Shocked

    nee jef, bazile uit falwty towers tongue


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van Gast wo feb 23, 2011 8:04 am

    Ik verwarm de volledige benedenverdieping ( ongeveer 400 kubiek) met 2 pelletkachels. Mijn huis is en beetje in twee delen; linkes bureel met doorgang naar de keuken, tuseenin soort sas met dueren naar buiten, hall, toilet .... en dan rechts de living aansluitend de veranda. Ik heb getracht goed te isoleren, allen dak van de veranda is mij gezegt superisolerend ( 5 lucht kamers ) maar vind ik toch niet super. Ik verwarm vlotjes met twee pelletkachels van 10,5 kw. Alleen als het beestekoud moet ik naar stand 4 en soms een tandje shauffage.

    Moet weten dat ik 5j terug heb geinvesteerd in een volledige nieuwe ketel en radiatoren( ook 6 slaapkamers...). Ik was een week niet goed toen bleek dat we 2000 l mazout hadden verstookt op 2 maanden. Heb toen peeletkachel aangeschaft en jaar erop nog een. Ik heb ze bijna teriug uitgespaart. En nu hebben we tenminste LEKKER WARM, wat voordien niet kon gezegd worden. Alleen boven nog cv maar we komen nu toe met kleine 2000l per jaar...
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van steven wo feb 23, 2011 8:41 am

    Sandra,

    een krachtige pelletkachel met kanalisatie kan 3 ruimtes goed verwarmen (2 kanalisaties), de andere ruimtes beneden zullen iets minder warm zijn.

    Speksteen of keramiek? Dat koop je voor het zicht, het bruikbare nut qua verwarming is niet groot.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van erwin wo feb 23, 2011 10:42 am

    veeke schreef:Ik verwarm de volledige benedenverdieping ( ongeveer 400 kubiek) met 2 pelletkachels. Ik verwarm vlotjes met twee pelletkachels van 10,5 kw. Alleen als het beestekoud moet ik naar stand 4 en soms een tandje shauffage.

    Alleen boven nog cv maar we komen nu toe met kleine 2000l per jaar...

    veeke

    heb je kanalisatie op de kachels
    word je gang mee verwarmd
    indien niet zou je kanalisatie naar daar kunnen steken, dan spaar je boven op de cv
    2000l is toch nog veel enkel voor slpk?




    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van Gast wo feb 23, 2011 1:51 pm

    Ik denk dat hier niet goed begrepen word wat ik wil.
    Even ter verduidelijking:

    Bovenverdiep 4 kamers word momenteel verwarmt door 4 afzonderlijke Rinnai gaskachels.
    Benedenverdieping of gelijkvloers word verwarmt door een grote houtkachel en enkel kanalisatie voor de inkom,uiteraard gaat hiervan een deel naar boven,warmte stijgt.

    Ik vraag,zie eerste post,een toestel met een min/Kw van 13Kw,ik geef hierbij 3 toestellen de voorkeur,waarvan enkele voorop gestelde punten die moeten voldoen.

    De bovenverdieping zien we later dan wel wat we doen,zij het enerzijds via pellet of via zonne energie.

    De focus ligt momenteel op het gelijkvloers,Inclusief inkom.

    Het moet het beste toestel zijn en dit zowel qua gebruiksgemak als rendement,aankoopprijs speelt géén rol.

    Ik hoop dat dit hier duidelijk is en indien mogelijk een positief en antwoord.

    PS:het is niet simpel voor mij in opdracht van mijn man dit tot uitvoer te brengen.

    Mvg
    Sandra
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van erwin wo feb 23, 2011 1:57 pm

    sandra dat zijn 3 goede merken,
    hoe groot is de ruimte beneden exact

    als de warmte onderaan eruit moet komen blijft alleen piazatta over...
    kanaliseerbaar heb je nog 2 keuzes de P962 12 kw en de Ginevra 15kw
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    prijs richtwaarde P962 5000euro, ginevra 6000 euro Shocked

    forumlid cantodea heeft een P962 misschien daar eens vragen naar ervaringen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van Gast wo feb 23, 2011 2:35 pm

    Wil je voor boven een enkele pelletkachel voor een ruimte, dan heb ik nog wel wat staan. (Extraflame graziosa bordeaux) je kunt er echter maar een enkele ruimte mee verwarmen, of de andere de koude breken door bv deuren pen te zetten. Maar durf echt niet te zeggen of dit gaat dekken in uw situatie.

    Succes in uw zoektocht Wink
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van Gast wo feb 23, 2011 3:47 pm

    erwin123 schreef:sandra dat zijn 3 goede merken,
    hoe groot is de ruimte beneden exact

    als de warmte onderaan eruit moet komen blijft alleen piazatta over...
    kanaliseerbaar heb je nog 2 keuzes de P962 12 kw en de Ginevra 15kw
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    prijs richtwaarde P962 5000euro, ginevra 6000 euro Shocked

    forumlid cantodea heeft een P962 misschien daar eens vragen naar ervaringen

    hoe kan je nu al filteren op kachels ??
    als je de woning niet gezien hebt
    als je niet weet of deze vloer ,dakisolatie geeft, hoeveel ramen er zijn ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van erwin wo feb 23, 2011 3:53 pm

    jl schreef:
    erwin123 schreef:sandra dat zijn 3 goede merken,
    hoe groot is de ruimte beneden exact

    als de warmte onderaan eruit moet komen blijft alleen piazatta over...
    kanaliseerbaar heb je nog 2 keuzes de P962 12 kw en de Ginevra 15kw
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    prijs richtwaarde P962 5000euro, ginevra 6000 euro Shocked

    forumlid cantodea heeft een P962 misschien daar eens vragen naar ervaringen

    hoe kan je nu al filteren op kachels ??
    als je de woning niet gezien hebt
    als je niet weet of deze vloer ,dakisolatie geeft, hoeveel ramen er zijn ?

    ik filter niet, ik geef gewoon mogelijke kachels volgens de voorwaarden in eerste bericht Smile
    wat het word daar moet ze zelf over beslissen na enkele dealers bezocht te hebben

    maar ik blijf erbij beter alles ineens voorzien beneden en boven, dus cv pelletketel,
    zal uiteindelijk VEEL goedkoper uitkomen,
    maar de prijs speelt geen rol
    dat was ook een voorwaarde Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van Gast wo feb 23, 2011 8:29 pm

    Het lijkt inderdaad géén gemakkelijke oplossing voor ons probleem.Heb dit ook aan mijn man laten weten,waarop hij volgende keuze maakt.
    De bovenverdieping blijft voorlopig althans op Rinnai kachels werken.
    Het betreft dus enkel nog het gelijkvloers.
    Welke kachel is dan de beste vraagt hij...

    Ps;Bedankt Erwin 123 voor je duidelijk antwoord.

    Sandra
    jo.deceuster
    jo.deceuster
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 43
    Registration date : 15-11-10

    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van jo.deceuster wo feb 23, 2011 9:30 pm

    Mmm gezien het 'world wide web' 'worldwide' beschikbaar is, zou de communicatie misschien directer verlopen mocht de echtgenoot zelf eens inloggen op het forum? Wink Een installateur in de buurt eens contacteren om een plaatsbezoek te doen lijkt me ook geen slecht idee...

    Gesponsorde inhoud


    Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming. Empty Re: Nieuw en opzoek naar alternatieve verwarming.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 6:22 pm