Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
steven
pedro
erwin
Adeo
8 plaatsers

    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Adeo
    Adeo
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 167
    Registration date : 22-02-11

    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van Adeo wo feb 23, 2011 5:53 pm

    Via Google dit forum wat toegespitst is op pelletkachels gevonden.

    Pelletkachels zijn voor mij nieuw, zeker hier in het hoge noorden van Nederland kom je ze niet overal tegen in tegenstelling tot het zuiden van Nederland en ver daar onder.

    Ik hoop middels dit forum een juiste keuze te kunnen maken m.b.t. een pelletkachel.
    Dit forum geeft een duidelijk en helder beeld wat er allemaal op de markt is en is daardoor van onschatbare waarde voor een ieder die informatie wil over deze materie.

    Mijn avator maar vast vervangen voor iets beters en wanneer mijn keuze is gemaakt voor een pelletkachel zal die daar komen te staan.

    Met vriendelijke groet,

    Adeo
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31513
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van erwin wo feb 23, 2011 7:03 pm

    Adeo schreef:Via Google dit forum wat toegespitst is op pelletkachels gevonden.

    Pelletkachels zijn voor mij nieuw, zeker hier in het hoge noorden van Nederland kom je ze niet overal tegen in tegenstelling tot het zuiden van Nederland en ver daar onder.

    Ik hoop middels dit forum een juiste keuze te kunnen maken m.b.t. een pelletkachel.
    Dit forum geeft een duidelijk en helder beeld wat er allemaal op de markt is en is daardoor van onschatbare waarde voor een ieder die informatie wil over deze materie.

    Mijn avator maar vast vervangen voor iets beters en wanneer mijn keuze is gemaakt voor een pelletkachel zal die daar komen te staan.

    Met vriendelijke groet,

    Adeo

    adeo welkom op het forum
    blijkbaar heb je het forum al goed doorspit om je goed voor te bereiden Smile
    weet je al welke richting van kachel je uitwil Rolling Eyes


    Laatst aangepast door erwin123 op wo feb 23, 2011 7:12 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van Gast wo feb 23, 2011 7:05 pm

    Ha Adeo,
    welkom op het forum en ik denk dat je in de buurt van Exloo wel een goede leverancier vindt. Kijk maar eens bij verkopers in Drenthe, en dan bijvoorbeeld Norg.
    Pellets zijn relatief duur in het noorden maar daar wet ik wel een weg voor als je zover bent.

    Suc7,

    Dick
    Adeo
    Adeo
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 167
    Registration date : 22-02-11

    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van Adeo wo feb 23, 2011 8:27 pm

    Erwin, zoals ik al aangaf....pelletkachels zijn voor mij nieuw, heb die dingen eigenlijk voor het eerst gezien in de buurt van Dick uit Twist.
    We hebben een prima geïsoleerde woning aan de rand van het bos waarvan een ruimte van 213 m3 op dit moment wordt warmgehouden door vloerverwarming en een houtkachel (Efel met thermostaat)
    Dat werkt prima maar met name die houtkachel vereist nogal wat werk, eerst bomen omzagen, stukjes zagen, gelukkig machinaal met behulp van de trekker kloven, stapelen, jaar laten drogen en dan in weer en wind die stukken naar binnen slepen.
    Je wordt ook wat ouder.
    Heb als gast al wat langer op jullie forum gekeken en dan moet je bepaalde afwegingen maken, ga je voor een nostalgisch type MET een hoger rendement zoals Palazetti Ecofire Margherita of toch nog maar een stapje verder m.b.t. aansluiting vloerverwarming bijvoorbeeld de Tania of Giulia Idro.
    Ik heb ontdekt dat het wel degelijk belangrijk is om een beetje in de buurt te zitten van de leveranciers en heb ook gezien dat er hier meer zijn als op het lijstje op het forum.
    Dat zijn toch allemaal belangrijke zaken voordat we overgaan tot aanschaf van zo'n pelletkachel
    Wat Dick al aangaf m.b.t. de pellets, inderdaad denken wij ook dat we die beter "over de grup" kunnen halen. lacher

    Maar ik heb nog even de tijd en voor dat wij een pelletkachel hebben aangeschaft heb ik dit hele forum doorgespit.

    Alvast bedankt voor jullie belangstelling

    Adeo
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van Gast wo feb 23, 2011 9:04 pm

    Ik heb ook zo'n Palazetti Margherita bekeken (of eigenlijk de Olimpia Splendid Viva - die exact hetzelfde is). Werkelijk een prachtige kachel! Mooi slank maar wel een beetje een rammelkast. De prijs die de Palazzetti-dealer ervoor vraagt (€3500,-) is echter wel wat te fors voor het gebodene vind ik.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van pedro wo feb 23, 2011 9:13 pm

    Welkom hier!!

    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Adeo
    Adeo
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 167
    Registration date : 22-02-11

    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van Adeo wo feb 23, 2011 10:15 pm

    HermanM schreef:Ik heb ook zo'n Palazetti Margherita bekeken (of eigenlijk de Olimpia Splendid Viva - die exact hetzelfde is). Werkelijk een prachtige kachel! Mooi slank maar wel een beetje een rammelkast. De prijs die de Palazzetti-dealer ervoor vraagt (€3500,-) is echter wel wat te fors voor het gebodene vind ik.

    HermanM, zou best kunnen hoor dat van die "Rammelkast" ik ben ook niet verder gekomen als het plaatje en wat daar opviel bij de beschrijving was een rendement van 92,75% naast een prijs van €3099,-.

    Zo zie je maar weer waar dit forum goed voor is, hartelijk dank voor je reactie.

    Adeo
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31513
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van erwin wo feb 23, 2011 10:30 pm

    HermanM schreef:Ik heb ook zo'n Palazetti Margherita bekeken (of eigenlijk de Olimpia Splendid Viva - die exact hetzelfde is). Werkelijk een prachtige kachel! Mooi slank maar wel een beetje een rammelkast. De prijs die de Palazzetti-dealer ervoor vraagt (€3500,-) is echter wel wat te fors voor het gebodene vind ik.

    de olimpia viva koop je voor 1000 minder Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van Gast wo feb 23, 2011 11:08 pm

    Hoi,

    Sinds vrijdag zijn wij ook trotse bezitter van een MCZ Musa hydro. Ik heb er bijna anderhalfjaar over gedaan om deze keuze te maken. In Nederland zijn er heel veel adressen waar je een kachel kan kopen, maar de service en kunde in Nederland is vaak erg slecht. Prijs kwaliteit is ook vaak minder. Uiteindelijk maar een kachel in Duitsland gekocht voor 1/3 minderm dan de goedkoopste in Nederland. En geloof me; aansluiten en draaien, het behoeft wel de juiste voorbereiding aan de schoorsteen enz. Neem de tijd en ga vooral bij mensen van dit forum kijken naar de kachel die je van plan bent aan te schaffen. Dat heeft ons erg geholpen, en je komt achter de fabels en de feiten omtrent pellet kachels. Succes met je plannen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van Gast zo feb 27, 2011 8:19 pm

    ik ben hier ook nieuw op dit forum ben rikus en kom uit het noorden van het land wil ook een pelletkachel aanschaffen mijn voorkeur gaat uit naar de evo 8.5 van artel ga me eerst nog wat rond kijken op deze goede side groeten aan iedereen en een warm en gezellig stookseisoen toegewenst
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van steven zo feb 27, 2011 11:45 pm

    welkom, stookseizoen begint wel stilletjes af te lopen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van turkoois ma feb 28, 2011 8:02 pm

    Adeo schreef:Via Google dit forum wat toegespitst is op pelletkachels gevonden.

    Pelletkachels zijn voor mij nieuw, zeker hier in het hoge noorden van Nederland kom je ze niet overal tegen in tegenstelling tot het zuiden van Nederland en ver daar onder.

    Ik hoop middels dit forum een juiste keuze te kunnen maken m.b.t. een pelletkachel.
    Dit forum geeft een duidelijk en helder beeld wat er allemaal op de markt is en is daardoor van onschatbare waarde voor een ieder die informatie wil over deze materie.

    Mijn avator maar vast vervangen voor iets beters en wanneer mijn keuze is gemaakt voor een pelletkachel zal die daar komen te staan.

    Met vriendelijke groet,

    Adeo

    Hallo Adeo,

    Welkom op dit prachtige forum.

    Ook ik heb eerst op dit forum gezocht naar informatie en na dit goed door gespit te hebben en daarna nog zoveel mogelijk sites van leveranciers van pelletkachels bekeken te hebben, heb ik de keus op een kachel laten vallen die zeer betaalbaar was en nog is en die ook door Nederlandse firma wordt geleverd met (heel belangrijk) een heel duidelijke Nederlandstalige handleiding voor gebruik en voor groot onderhoud.
    Ik ben toen terecht gekomen bij RR Trading in Norg (In de bovenste punt van Drenthe) Johan Rispens heeft daar Het Merk ARTEL. Zijn Service is formidabel en de prijzen zijn nog interessanter.


    Veel succes met je zoektocht en keuze.

    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van Gast ma feb 28, 2011 8:09 pm

    Effe Bobtersteeg citeren ""kachel in Duitsland gekocht voor 1/3 minder dan de goedkoopste in Nederland""

    Zou dit voor ons belgen ook kunnen ????

    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van turkoois ma feb 28, 2011 8:20 pm

    Dan zal het wel meer dan 1/3 worden denk ik. De kachels in Nederland zijn vaker goedkoper dan in Belgie (Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31513
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van erwin ma feb 28, 2011 8:33 pm

    krusty schreef:Effe Bobtersteeg citeren ""kachel in Duitsland gekocht voor 1/3 minder dan de goedkoopste in Nederland""

    Zou dit voor ons belgen ook kunnen ????


    zolang het bij aansluiten en draaien blijft tof
    maar als het tegenvalt slecht


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van jeanhup ma feb 28, 2011 8:38 pm

    krusty schreef:Effe Bobtersteeg citeren ""kachel in Duitsland gekocht voor 1/3 minder dan de goedkoopste in Nederland""

    Zou dit voor ons belgen ook kunnen ????

    Dat zal specifiek voor bepaalde merken zijn. Sommige zijn in België of Nederland goedkoper, andere in Duitsland. Tot vorig jaar waren ze in Duitsland bijna altijd duurder door de Bafa premie die iedereen kreeg. Nu gaan ze daar ook echt op prijs concurreren, zoals dat ook al in Nederland en België was.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van steven ma feb 28, 2011 8:55 pm

    topic voor nieuwe leden ...


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Adeo
    Adeo
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 167
    Registration date : 22-02-11

    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van Adeo ma feb 28, 2011 9:15 pm

    [quote="turkoois" Hallo Adeo,

    Welkom op dit prachtige forum.

    Ook ik heb eerst op dit forum gezocht naar informatie en na dit goed door gespit te hebben en daarna nog zoveel mogelijk sites van leveranciers van pelletkachels bekeken te hebben, heb ik de keus op een kachel laten vallen die zeer betaalbaar was en nog is en die ook door Nederlandse firma wordt geleverd met (heel belangrijk) een heel duidelijke Nederlandstalige handleiding voor gebruik en voor groot onderhoud.
    Ik ben toen terecht gekomen bij RR Trading in Norg (In de bovenste punt van Drenthe) Johan Rispens heeft daar Het Merk ARTEL. Zijn Service is formidabel en de prijzen zijn nog interessanter.


    Veel succes met je zoektocht en keuze.

    Groetjes,

    Chris (turkoois)[/quote]

    Chris, ik maar denken dat je zo'n kachel toch wel dicht in je eigen buurt moet kopen voor als er eens wat aan de knikker is. affraid
    Maar jij komt zo te zien uit Venlo, hoe zit dat dan.......

    Met vr.gr. Adeo
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van turkoois ma feb 28, 2011 10:11 pm

    Adeo schreef:[quote="turkoois" Hallo Adeo,

    Welkom op dit prachtige forum.

    Ook ik heb eerst op dit forum gezocht naar informatie en na dit goed door gespit te hebben en daarna nog zoveel mogelijk sites van leveranciers van pelletkachels bekeken te hebben, heb ik de keus op een kachel laten vallen die zeer betaalbaar was en nog is en die ook door Nederlandse firma wordt geleverd met (heel belangrijk) een heel duidelijke Nederlandstalige handleiding voor gebruik en voor groot onderhoud.
    Ik ben toen terecht gekomen bij RR Trading in Norg (In de bovenste punt van Drenthe) Johan Rispens heeft daar Het Merk ARTEL. Zijn Service is formidabel en de prijzen zijn nog interessanter.


    Veel succes met je zoektocht en keuze.

    Groetjes,

    Chris (turkoois)

    Chris, ik maar denken dat je zo'n kachel toch wel dicht in je eigen buurt moet kopen voor als er eens wat aan de knikker is. affraid
    Maar jij komt zo te zien uit Venlo, hoe zit dat dan.......

    Met vr.gr. Adeo[/quote]

    Geen probleem met Johan. Service en garantie zijn geweldig. Hij zorgt er voor dat alles geregeld wordt. Voor jou is het ideaal zo dicht bij Norg. Voor mij was het moeilijk om iemand in de buurt te vinden. Er zijn er bijna geen in mijn omgeving en al helemaal niet met Artel. Dus daarom naar Norg gegaan bij RR Trading. Nog geen dag spijt van gehad. Ondanks de afstand van 245 km.

    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van Gast do jul 21, 2011 4:23 pm

    hallo ben nieuw hier
    ik zou een pelletkachel kopen op wat zou ik moeten letten
    grz confused kampvuur
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31513
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van erwin do jul 21, 2011 9:47 pm

    jodocus schreef:hallo ben nieuw hier
    ik zou een pelletkachel kopen op wat zou ik moeten letten
    grz confused kampvuur

    vooraleerst een betrouwbare en vakbekwame installateur zoeken, op het forum vind je heel wat nuttige info


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van turkoois do jul 21, 2011 9:53 pm

    Om te beginnen, zou je jezelf eens een kunnen voorstellen in dit topic. Hierbij kun je vertellen waar je vandaan komt en hoe groot de te verwarmen ruimte is.
    Hoe je woning geïsoleerd is;
    Wordt het een kachel als bij-verwarming of wordt hij aangesloten op de centrale verwarming?
    Wordt de kachel aangesloten op een bestaande schouw of ga je door de muur naar buiten;
    Ga je externe lucht pakken of vanuit de te verwarmen ruimte?
    enz. enz.

    Daarom is mijn advies om dit forum goed door te gaan spitten, want daar kun je nagenoeg alle informatie vinden. En natuurlijk zijn er hier genoeg mensen die je natuurlijk graag verder willen helpen.

    Veel succes met je zoektocht.

    groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van Gast zo jul 24, 2011 1:49 am

    hallo ik kom van klerken (diksmuide houthulst)
    ik stook nu op mazout maar zou over schakelen op pelletkachel
    zou eens naar avantis gaan
    grz jodoc dansend vuur us
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van francky zo jul 24, 2011 6:44 am

    jodocus schreef:hallo ik kom van klerken (diksmuide houthulst)
    ik stook nu op mazout maar zou over schakelen op pelletkachel
    zou eens naar avantis gaan
    grz jodoc dansend vuur us


    Of je kan eens zien bij Johan verhulst in kortemark Smile mijn kachel komt van daar,en ben er zeer tevreden over.(Edelkamin funny)
    Veel keus van verschillende merken en prijzen cheers
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van Gast zo jul 24, 2011 11:39 am

    francky schreef:
    jodocus schreef:hallo ik kom van klerken (diksmuide houthulst)
    ik stook nu op mazout maar zou over schakelen op pelletkachel
    zou eens naar avantis gaan
    grz jodoc dansend vuur us


    Of je kan eens zien bij Johan verhulst in kortemark Smile mijn kachel komt van daar,en ben er zeer tevreden over.(Edelkamin funny)
    Veel keus van verschillende merken en prijzen cheers

    ooo mersi zal zeker een bezoekje brengen
    dansend vuur

    jodocus

    Gesponsorde inhoud


    Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum Empty Re: Hallo, ik ben ook "nieuw" op dit forum

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 03, 2024 4:28 am