Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
peter van den Branden
pedro
demosthenes
erwin
8 plaatsers

    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van Gast wo feb 23, 2011 6:47 pm

    Deze week heb ik een pelletkachel laten installeren.
    Laat me beginnen met de pluspunten:
    warmteproductie en gebruiksgemak.
    Minpunten:
    Na enkele dagen hebben mijn echtgenote en ik al ontzettend spijt van de aankoop.
    De kachel, merk Ecoforest, maakt ontzettend veel lawaai, ondanks instelling van ventilator op laagste niveau.
    Bijkomend probleem: wanneer de kachel ganse tijd aanstaat, krijgen we er bovendien enorme hoofdpijn van.
    De bedoeling was in feite om, gelet op de overal beschreven voordelen, ze te gebruiken als hoofdverwarming en centrale verwarming enkel nog in te schakelen als bijverwarming.
    In de praktijk vrees ik dat het precies het omgekeerde zal worden: zorgen dat we aan een basistemperatuur geraken met de pelletkachel en nadien temperatuur op peil houden met centrale verwarming.
    Alternatief wordt wellicht dat ik mijn oude kachel opnieuw installeer en dat de pelletkachel opnieuw wordt verkocht.
    Ik ga hier niet de fout afschuiven op merken of verkopers. Ik wil alleen geïnteresseerden ervoor waarschuwen om niet een even impulsieve aankoop te doen als wijzelf. Een klassieke kachel heeft misschien minder gebruiksgemak, maar is toch een stuk gezelliger in huis.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van Gast wo feb 23, 2011 6:58 pm

    hey ivan,
    zal dan wel puur aan jou type kachel liggen.
    heb sinds eind januari een puros graziosa, en dit is mijn eerste pelletkachel.
    niets anders dan positief, en gebruik de cv amper nog.
    dus om nou alle pelletkachels af te branden, had je misschien beter je tijd kunnen steken in het uitzoeken van
    een goede kachel...

    mvg japieo
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van erwin wo feb 23, 2011 7:10 pm

    Ivanv schreef:Deze week heb ik een pelletkachel laten installeren.
    Laat me beginnen met de pluspunten:
    warmteproductie en gebruiksgemak.
    Minpunten:
    Na enkele dagen hebben mijn echtgenote en ik al ontzettend spijt van de aankoop.
    De kachel, merk Ecoforest, maakt ontzettend veel lawaai, ondanks instelling van ventilator op laagste niveau.
    Bijkomend probleem: wanneer de kachel ganse tijd aanstaat, krijgen we er bovendien enorme hoofdpijn van.
    De bedoeling was in feite om, gelet op de overal beschreven voordelen, ze te gebruiken als hoofdverwarming en centrale verwarming enkel nog in te schakelen als bijverwarming.
    In de praktijk vrees ik dat het precies het omgekeerde zal worden: zorgen dat we aan een basistemperatuur geraken met de pelletkachel en nadien temperatuur op peil houden met centrale verwarming.
    Alternatief wordt wellicht dat ik mijn oude kachel opnieuw installeer en dat de pelletkachel opnieuw wordt verkocht.
    Ik ga hier niet de fout afschuiven op merken of verkopers. Ik wil alleen geïnteresseerden ervoor waarschuwen om niet een even impulsieve aankoop te doen als wijzelf. Een klassieke kachel heeft misschien minder gebruiksgemak, maar is toch een stuk gezelliger in huis.

    ivanv
    met de aankoop van een pelletkachel mag je nooit over 1 nacht ijs gaan, een grondige voorbereiding en raadplegen van diverse installateurs is zeker een must,

    toch nog een vraagje ivm die hoofdpijn, is dit door een gebrek aan zuurstof of welke reden,
    als je woning potdicht geisoleerd is dan ben je beter met aanvoer verbrandingslucht extern te nemen,
    wat ook kan zijn is de geur die de eerste dagen vrijkomt, dit is de verf die nog moet inbakken, dit probleem is na een weekje stoken eraf,


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van Gast wo feb 23, 2011 7:57 pm

    Misschien moet je het nog wat gewoon worden dat geluid, wat voor de ene storend is is voor de andere heel aanvaardbaar, dit is heel persoonlijk. Ik heb totaal geen last van men kachel maar als men moeder op bezoek komt zegt die dat ze er na een hele dag ook hoofdpijn van zou krijgen. Of het is inderdaad zoals Erwin zegt dat de stank van de verf er nog wat in zit en dat kan hoofdpijn veroorzaken.
    Succes verder.

    Groetjes
    Kristel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van Gast wo feb 23, 2011 8:10 pm

    Overisolatie zal het zeker niet zijn. Muren zijn bijvoorbeeld niet geïsoleerd en de vloer is een zogenaamde zwevende parketvloer met nog heel wat ruimte tussen vloer en betonplaat, waartussen weliswaar isolatie is aangebracht. Hopelijk is de hoofdpijn dus puur een probleem van vrijkomende lakgeur. Alvast bedankt voor de reactie
    erwin123 schreef:
    Ivanv schreef:Deze week heb ik een pelletkachel laten installeren.
    Laat me beginnen met de pluspunten:
    warmteproductie en gebruiksgemak.
    Minpunten:
    Na enkele dagen hebben mijn echtgenote en ik al ontzettend spijt van de aankoop.
    De kachel, merk Ecoforest, maakt ontzettend veel lawaai, ondanks instelling van ventilator op laagste niveau.
    Bijkomend probleem: wanneer de kachel ganse tijd aanstaat, krijgen we er bovendien enorme hoofdpijn van.
    De bedoeling was in feite om, gelet op de overal beschreven voordelen, ze te gebruiken als hoofdverwarming en centrale verwarming enkel nog in te schakelen als bijverwarming.
    In de praktijk vrees ik dat het precies het omgekeerde zal worden: zorgen dat we aan een basistemperatuur geraken met de pelletkachel en nadien temperatuur op peil houden met centrale verwarming.
    Alternatief wordt wellicht dat ik mijn oude kachel opnieuw installeer en dat de pelletkachel opnieuw wordt verkocht.
    Ik ga hier niet de fout afschuiven op merken of verkopers. Ik wil alleen geïnteresseerden ervoor waarschuwen om niet een even impulsieve aankoop te doen als wijzelf. Een klassieke kachel heeft misschien minder gebruiksgemak, maar is toch een stuk gezelliger in huis.

    ivanv
    met de aankoop van een pelletkachel mag je nooit over 1 nacht ijs gaan, een grondige voorbereiding en raadplegen van diverse installateurs is zeker een must,

    toch nog een vraagje ivm die hoofdpijn, is dit door een gebrek aan zuurstof of welke reden,
    als je woning potdicht geisoleerd is dan ben je beter met aanvoer verbrandingslucht extern te nemen,
    wat ook kan zijn is de geur die de eerste dagen vrijkomt, dit is de verf die nog moet inbakken, dit probleem is na een weekje stoken eraf,
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van erwin wo feb 23, 2011 8:14 pm

    de kachel een paar dagen goed laten stoken, en goed verluchten dan is die geur sneller weg


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    demosthenes
    demosthenes
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 20
    Registration date : 23-02-11

    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van demosthenes wo feb 23, 2011 8:26 pm

    Waar haal je de aanvoerlucht vandaan en hoe is de rookafvoer ? hoe groot is je ruimte ? Mogelijks een tekort aan zuurstof of een te veel aan CO (! gevaar)
    Andere oorzaken kunnen zijn het feit dat de lucht veel droger wordt : verwarmen met pellets zorgt voor een drogere lucht in de ruimtes, best enkele potjes met water plaatsen, of mogelijks heeft je kachel een waterreservoir ?


    _________________
    Ecoteck Laura Air Plus kachel 12kW
    Oekofen 15kW cv ketel
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van erwin wo feb 23, 2011 8:32 pm

    demosthenes schreef:Waar haal je de aanvoerlucht vandaan en hoe is de rookafvoer ? hoe groot is je ruimte ? Mogelijks een tekort aan zuurstof of een te veel aan CO (! gevaar)
    Andere oorzaken kunnen zijn het feit dat de lucht veel droger wordt : verwarmen met pellets zorgt voor een drogere lucht in de ruimtes, best enkele potjes met water plaatsen, of mogelijks heeft je kachel een waterreservoir ?

    demos CO zal het niet zijn, dat krijg je bij onvolledige verbranding, zelfs al neem je intern de lucht dan wordt alles nog naar buiten getrokken door de rookventilator

    binnen enkele dagen is die verf en chemische geur eraf en dan zal het wel beter gaan


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van Gast wo feb 23, 2011 8:39 pm

    misschien wel hoofdpijn van te veel hier op het forum te lezen ,na de hoofdpijn krijg je dan rare dromen wacht maar...... lachen
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van pedro wo feb 23, 2011 9:11 pm

    Geur moet zeker verdwijnen na een dag of 2,max 3!?Bij de aankoop van uw kachel,bent u eerst hier terechtgekomen EN daarna een kachel gekocht?Of eerst een kachel gekocht EN daarna het forum gevonden?
    Dan ging u wss al wel wat op de hoogte zijn qua 'min'punten ,in 1ste plaats het geluid van de ventilatoren.Je moet er aan wennen,das waar,en ik kan me perfect inbeelden dat iemand die CV gewoon is ,het geluid als storend beschouwd.Daarom is het belangerijk dat je de kachel zeker es hoort draaien,en als het kan bij iemand thuis.

    Ik zou zegn,maak nog es een balans op na een weekje stoken...

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van Gast wo feb 23, 2011 9:31 pm

    @Pedro: die Ecoforest pelletkachels vond ik zelf ook wat luider dan de overige merken. Het is dus waarschijnlijk niet alleen kwestie van wennen aan het geluid dat pelletkachels eigen is.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van pedro wo feb 23, 2011 11:03 pm

    ja,verschilt van merk tot merk e


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van peter van den Branden do feb 24, 2011 8:52 am

    Ivan,

    Welke ecoforest heb je????
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van Gast do feb 24, 2011 12:38 pm

    peter van den Branden schreef:Ivan,

    Welke ecoforest heb je????
    Vigo
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van peter van den Branden do feb 24, 2011 12:42 pm

    Wij hebben al een 60 tal Vigo geplaatst en nooit

    klachten gekregen van lawaai!!!

    check eens in menu 1 de 1,6C ventilator fan (mag op -28% staan)
    en 1,6B mag normaal verminderen tot -10%

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van Gast do feb 24, 2011 5:46 pm

    Bedankt voor de tip: dat ga ik meteen proberen!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van erwin do feb 24, 2011 7:34 pm

    Gast schreef:Bedankt voor de tip: dat ga ik meteen proberen!

    account verwijdert wat?

    ik zou over een weekje nog eens de balans opmaken, als je gewend ben aan de ventilator en de geur uit de kachel is


    Laatst aangepast door erwin123 op do feb 24, 2011 9:03 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van Gast do feb 24, 2011 8:47 pm

    [quote="Gast"]Deze week heb ik een pelletkachel laten installeren.
    Laat me beginnen met de pluspunten:
    warmteproductie en gebruiksgemak.
    Minpunten:
    Na enkele dagen hebben mijn echtgenote en ik al ontzettend spijt van de aankoop.
    De kachel, merk Ecoforest, maakt ontzettend veel lawaai, ondanks instelling van ventilator op laagste niveau.
    Bijkomend probleem: wanneer de kachel ganse tijd aanstaat, krijgen we er bovendien enorme hoofdpijn van.
    De bedoeling was in feite om, gelet op de overal beschreven voordelen, ze te gebruiken als hoofdverwarming en centrale verwarming enkel nog in te schakelen als bijverwarming.
    In de praktijk vrees ik dat het precies het omgekeerde zal worden: zorgen dat we aan een basistemperatuur geraken met de pelletkachel en nadien temperatuur op peil houden met centrale verwarming.
    Alternatief wordt wellicht dat ik mijn oude kachel opnieuw installeer en dat de pelletkachel opnieuw wordt verkocht.
    Ik ga hier niet de fout afschuiven op merken of verkopers. Ik wil alleen geïnteresseerden ervoor waarschuwen om niet een even impulsieve aankoop te doen als wijzelf. Een klassieke kachel heeft misschien minder gebruiksgemak, maar is toch een stuk gezelliger in huis.

    Beste Ivan

    Eerst en vooral jammer te horen dat jullie niet tevreden zijn over een pelletkachel

    Na het telefoontje ivm het ventilator geluid zijn wij meteen bij jullie thuis komen luisteren naar jullie kachel. Ik kan jullie verzekeren dat jullie kachel niet meer lawaai maakt dan deze die jullie hoorden in de winkel. Deze kachel staat op het minimum van ventilator ingesteld (- 28 %) .
    Nu lees ik op ’t forum dat jullie toch niet zo gelukkig zijn met een pelletkachel en graag terug zouden overschakelen op jullie traditionele hout/kolen kachel (zonder ventilator) omwille van het geluid van de ventilator vd pelletkachel . Zoals de gebruikers op het forum reeds aangaven en ik jullie ook reeds verteld heb tijdens ons bezoek, is het zo dat als, je een hout/kolen kachel zonder ventilator gewoon bent, het even wennen is aan een pelletkachel. Deze heeft inderdaad een ventilator die je hoort , maar deze zorgt dan ook wel voor de verdeling van de warmte over de gehele ruimtes , iets wat een hout/kolen kachel niet doet .

    Waar jullie hoofdpijn vandaan komt is een raadsel, een hout/kolen kachel neemt nog meer zuurstof uit de ruimte dus dat kan niet de oorzaak zijn.Mischien komt dit door de geur van de nieuwe kachel ?

    Ik vind het wel jammer dat je in je bericht op het forum vermeldt dat je “niet de fout wilt afschuiven op merken of verkopers” maar dan wel vermeldt dat de ventilatoren van een ECOFOREST pelletkachel lawaai maakt (elke pelletkachel met ventilator zal meer lawaai maken dan een houtkachel) . Wil je een kachel zonder ventilatorgeluid (geen geluid) dan is er het merk RIKA , bv de Como : een ander soort pelletkachel kachel zonder ventilator en dus geen ventilatorlawaai MAAR ook niet zo’n snelle en efficiente warmte-verspreiding in de ruimtes (convectiewarmte)
    Voor zo’n Como hadden jullie trouwens niet de plaats op jullie voorziene sokkel om deze kachel te plaatsen en belangerijk: een pelletkachel 8 kw zonder ventilator zou te licht zijngeweest voor jullie te verwarmen ruimtes .

    Nu, ik wil GRAAG tevreden klanten dus om een lang verhaal kort te maken als jullie de pelletkachel weer kwijt willen , geen probleem . je hoeft de kachel niet te verkopen . wij zullen de kachel en de pellets terug komen ophalen en betalen jullie de kachel terug . Laat mij weten wanneer het voor jullie past.

    Groeten Frank
    spydi
    spydi
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 90
    Leeftijd : 53
    Registration date : 04-01-10

    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van spydi vr feb 25, 2011 1:31 am

    Nou en dat is nog eens een nette oplossing,

    Die Frank verdient volgens mij een warme douche,of een andere consumenten waardering !!!

    groetjes Friedrich
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van Gast vr feb 25, 2011 7:59 am

    hier een mooi voorbeeld van misbruik in de media en met name dan van de koper en dat mag ook eens gezegd worden.
    een topic om in het rood te kleuren.


    gr fleur
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van Block vr feb 25, 2011 10:30 am

    Indrukwekkende service Frank!


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van ss vr feb 25, 2011 10:51 am

    fleur schreef:hier een mooi voorbeeld van misbruik in de media en met name dan van de koper en dat mag ook eens gezegd worden.
    een topic om in het rood te kleuren.


    gr fleur

    Awel Fleur, voor de verandering ben ik het roerend met je eens.
    Frank, ze hebben dit medium misbruikt om je onder druk te zetten amai , maar je reageerde FORMIDABEL. tof
    Inderdaad EEN "SUPER"-warme douche voor Frank's Service met hoofdletter "S".
    Vriendelijke groeten,
    ss
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van Péétje Brik vr feb 25, 2011 11:46 am

    Block schreef:Indrukwekkende service Frank!

    Zeker weten, maar dit is geen alleenstaand geval, op onze zoektocht naar een geschikte kachel was er een instalateur die al een 4tal stuks heeft teruggenomen omdat er nu eenmaal mensen zijn die niet aan het geluid kunnen wennen, zal mogelijls een reden zijn om daar aan te kopen, hopelijk zal mijn vrouw er aan wennen als er hier een pelletkachelbinnenkomt.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van pedro zo feb 27, 2011 9:38 pm

    Idd prima Service en mooi gebaar van Frank,ik kan me inbeelden dat niet iedere verkoper een kachel terugneemt na verkoop!En topic starter heeft inmiddels zijn account verwijderd Rolling Eyes en een bedankje via het forum kon er wss niet meer af...
    ZO,opgelost en slotje erop


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena

    Gesponsorde inhoud


    Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel Empty Re: Nieuw op het forum na aankoop nieuwe kachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 3:59 pm