Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

kvkkvkkvk, zoom


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    ervaring met NATURE LINE MOD 85 E

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring met  NATURE LINE MOD 85 E Empty ervaring met NATURE LINE MOD 85 E

    Bericht van Gast za feb 26, 2011 9:33 pm

    wie heeft er ervaring met  NATURE LINE MOD 85 E
    alsook met de db dat de ventilatoren maken ?
    stoffel
    stoffel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 97
    Leeftijd : 57
    Registration date : 04-01-09

    ervaring met  NATURE LINE MOD 85 E Empty Re: ervaring met NATURE LINE MOD 85 E

    Bericht van stoffel zo feb 27, 2011 12:57 pm

    hoi, Christine,
    ikzelf stook met een nature line 140. Mijn woonkamer is vrij groot, waardoor ik dan ook het grootste model gekocht heb. Tijdens de koudste winterdagen moet ik mijn chauffage nooit opzetten, behalve soms eens een uurtje om het geheel vlugger op te warmen, als mijn huis een paar dagen zonder verwarming is geweest door bvb weekendje weg...

    Ik ben heel tevreden over mijn nature line, heel veel parameters kan je niet zelf aanpassen, wat mijn inziens niet 100% nodig is. Ik kan wel mijn extractiemotor, en de pellettoevoer verhogen of verlagen.

    Qua ventilatiegeluid: de ventilator kan vna stand 1 tot 5. Tot stand 3 is verre van storend, maar stand 3 hoor je wel. Stand 4 en 5 is OK om eens een uurtje te laten draaien als je de gehele ruimte vlug een paar graden wil verhogen, om dan weer te verminderen.

    Qua 'lusten' van bepaalde pellets: ik kan zeggen dat mijn nature line niet zo kieskeurig is als sommige merken van forumleden. Ik heb al volgende merken pellets gebrand, zonder noemenswaardige verschillen (bij de ene is het ruitje iets vlugger vuil, en de andere geeft iets meer warmte, maar al bij al geen grote tegenvallers): german pellets, badger, mand, cleanfire, baltwood.

    Ik wil je ook nog vertellen dat ik in mijn appartement aan zee een natureline 65E (kweet niet of dit het juiste getal is, maar het is het kleinste E-model), met dezelfde positieve ervaringen als hier thuis. Het kleinste model, heeft echter alleen maar mogelijkheid van ventilatie van 1 tot 3, en deze standen zijn niet storend...

    Groeten, christophe,
    mocht je in de buurt wonen, mag je altijd eens komen zien...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaring met  NATURE LINE MOD 85 E Empty Re: ervaring met NATURE LINE MOD 85 E

    Bericht van Gast vr feb 03, 2012 10:44 am

    hoi stoffel ik heb ook de zwaarste staan en krijg het dus niet warmer dan 20graden pffff snap er echt niets van
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaring met  NATURE LINE MOD 85 E Empty Re: ervaring met NATURE LINE MOD 85 E

    Bericht van steven vr feb 03, 2012 11:03 am

    dan staat de kachel niet correct afgesteld.

    te weinig pellets, te weinig verbrandingslucht of de warmte wordt door de ventilator teveel naar buiten geblazen

    contacteer de installateur. dit kan aangepast worden via de parameters


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    ervaring met  NATURE LINE MOD 85 E Empty Re: ervaring met NATURE LINE MOD 85 E

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 3:34 pm