Tis gebeurd.
Kanalisatie warmte valt enorm tegen. Ligt niet aan de kachel, ligt aan MCZ. Zij verrekken het gewoon om zoiets fatsoenlijk door te ontwikkelen en dus mogen ik en de installateur dat doen.
We gaan iets proberen met tussen-ventilators (kanaal ventilatoren die je tussen de kanalen werkt om de doorstroom van lucht te verbeteren.) de hitte is er namelijk wel (uiteinde kanalen worden gloeiend heet!)alleen wordt die hitte nauwelijks verspreid omdat het teveel in het kanaal blijft hangen.
Wordt vervolgt....en werkt het niet dan mag MCZ heel het geneuk betalen voor mij part want ze leveren iets wat NOOIT aan de eis kan voldoen! Ik denk dat je met maximaal 3 meter kanalisatie dit probleem al hebt, ik heb max 5 meter en MCZ zegt dat het tot 8 meter kan?!?
Met alle respect voor mijn installateur, hij wil het ook goed hebben en ben er van overtuigd dat hij alles gaat den wat in zijn macht ligt. Zijn ervaring met kanalistaie is ook niet zo groot dus ik kan het hem niet kwalijk nemen, en dat doe ik ook niet. MCZ moet gewoon eerst zeker stellen of hun ventilators die meters kan overbruggen, en dan pas gaan propaganderen dat hun optie "comfort air" ook daadwerkelijk andere ruimtes kan verwarmen ipv koude breken. De kachel stat nu al 3 dagen aan, en de andere ruimtes worden gewoon niet echt warm, tis iets minder koud.....maar zeker niet warm te noemen. ook verdeeld de lucht zich zo slecht dat het in de hoek waar de kanalen uitkomen warmer zijn dan de rest van de kamer.....dat laat zien dat er gewoon niet genoeg druk op het kanaal staat.