Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

alvaho, grossard.rob


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    aankoop inbouw pelletkachel


    Gast
    Gast


    aankoop inbouw pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: aankoop inbouw pelletkachel

    Bericht van Gast vr maa 25, 2011 11:06 pm

    Hallo Koukleum,
    wij hebben een extraflame comfort mini inbouw.

    Onze zetel staat recht tegenover de kachel, op ongeveer 3meter afstand.

    Van de luchtstroom is er niets meer te voelen in de zetel.

    Wij zijn zeer tevreden van de kachel.

    De onze komt van Energy Point uit Wellen.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop inbouw pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: aankoop inbouw pelletkachel

    Bericht van Gast za maa 26, 2011 2:21 am

    laatste poging: heb al door dus wat belangrijk is bij een pelletkachel inbouw

    -rendement
    -hoeveel vulreservoir
    -verbruik per uur
    -zoek een inbouwkachel met voorvulling
    -moet tussen 8 en 10 kw zijn
    -welk merk????

    twijfel tussen 2 verkopers in zuid-limburg

    maar er komen dan nog bijkomende kosten zoals, ene plaatst bv zo in bestaande opening, andere vraagt dan weer per uur...
    en dan nog eens buis voor in schouw, is dit enkel of dubbelwandige en hierin kunnen prijzen ook nog eens verschillen

    ivm deze vragen ben ik op zoek naar aanbiedingen met bovenstaande kenmerken van extraflame, edilkamin en ecoforest

    wie o wie, heeft één van deze kachels, door wie geinstalleerd, welke extra prijzen, je mag ook een pb sturen, je zet het hier maar neer
    probeer vandaag nog het bos door de bomen te vinden ivm batibouwkorting eventueel...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop inbouw pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: aankoop inbouw pelletkachel

    Bericht van Gast za maa 26, 2011 2:37 am

    ok, wordt eentje van deze 3:

    edilkamin pellinsert 54
    extra-flame comfort maxi
    ecoforest II inser mini

    hoe worden ze gevuld, moet eentje van deze uitgetrokken worden om te vullen?kunnen ze alle 3 uitgetrokken worden om te kuisen?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop inbouw pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: aankoop inbouw pelletkachel

    Bericht van Gast za maa 26, 2011 2:40 am

    jumper, bedankt nog voor je antwoord, trouwens, prachtige "installatie"!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop inbouw pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: aankoop inbouw pelletkachel

    Bericht van Gast za maa 26, 2011 2:46 am

    hoe kan het dat ene zegt dat comfort maxi 10 kw is en de andere zegt 8,9 kw???
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop inbouw pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: aankoop inbouw pelletkachel

    Bericht van Gast za maa 26, 2011 3:52 am

    jumper, hoe groot is de ruimte die u verwarmt met de mini aub?ik zie dat het voorraadreservoir niet zo groot is, heeft iemand ervaring met de p80?
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    aankoop inbouw pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: aankoop inbouw pelletkachel

    Bericht van ann za maa 26, 2011 4:46 am

    M.b.t. de comfort maxi : 8,9 kW is het nuttig vermogen, 10 kW is het globaal vermogen.

    De p80 heeft hetzelde vermogen dan de comfort mini en de comfort minicrystal. Het reservoir is wel groter. De inbouwdiepte is ook groter.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop inbouw pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: aankoop inbouw pelletkachel

    Bericht van Gast za maa 26, 2011 4:46 am

    Voorvulling van een insert vind ik persoonlijk geen goed idee want dan sta je voor de warmtebron en de blazers en dat is onaangenaam maar bovendien wordt veel van het vulstof de kamer ingeblazen.
    Nogmaals ... mijn mening !
    Bij de Comfort-reeks van Extraflame kan een zijvulling als extra voorzien worden


    Laatst aangepast door hobbymachine op za maa 26, 2011 5:28 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop inbouw pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: aankoop inbouw pelletkachel

    Bericht van Gast za maa 26, 2011 4:50 am

    Ik verwarm hier de living, keuken, hal en de wc samen ongeveer 168 m³
    met 7,8KW en de kachel brandt hooguit 2 uur op maximum na het opstarten en gaat dan in eco stand.

    Tussen de living en de keuken is er een opening ter grootte van een deur,
    die niet doorloopt tot tegen het plafond.

    Tussen de keuken en het halleke is een deur die altijd open staat,
    de wc deur die staat op een kiertje van ongeveer 20cm en is ook dikwijls dicht.

    In de living is het 21°, in de keuken 19.6° en in het halleke en de wc is het aangenaam zeker niet koud.

    Enkel de buitenmuren zijn een beetje geisoleerd en er staat spaarglas van uit het jaar 1986 in de ramen,
    dat is waarschijnlijk ook al gene vette meer.
    ann
    ann
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 285
    Leeftijd : 57
    Registration date : 25-01-10

    aankoop inbouw pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: aankoop inbouw pelletkachel

    Bericht van ann za maa 26, 2011 4:52 am

    De prijzen op die link zijn volgens mij al enige tijd niet meer aangepast en volgens mij staan ook alle modellen er niet meer op.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop inbouw pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: aankoop inbouw pelletkachel

    Bericht van Gast za maa 26, 2011 5:30 am

    Ann, ik heb de link verwijderd, onjuiste dingen probeer ik te vermijden om misverstanden te voorkomen. Was eigenlijk een vrij volledig overzicht ...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop inbouw pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: aankoop inbouw pelletkachel

    Bericht van Gast za maa 26, 2011 7:18 am

    dan zou de comfort mini eigenlijk voldoen...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop inbouw pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: aankoop inbouw pelletkachel

    Bericht van Gast za maa 26, 2011 9:42 am

    koukleum schreef:ok, wordt eentje van deze 3:

    edilkamin pellinsert 54
    extra-flame comfort maxi
    ecoforest II inser mini

    hoe worden ze gevuld, moet eentje van deze uitgetrokken worden om te vullen?kunnen ze alle 3 uitgetrokken worden om te kuisen?

    Beste Kokleum

    ivm 2 kachels kan ik je de voor en nadelen vertellen

    EDILKAMIN insert 54 ( nieuw model) 8 kw
    vullen gebeurt langs voren ,maar niet zo eenvoudig je moet de pellets naar achteren doorduwen naar het reservoir
    men heeft bij deze inbouw zeker( VERPLICHT) 2 roosters nodige ( boven/onder of links/rechts) ter verluchting van de electr.componeten
    schoonmaak kan men de kachel niet uittrekken ( veel te zwaar) men moet de kachel inwendig demonteren en dan poetsen
    afwerking ( grote kraag o.d) dient apart aangekocht te worden
    inbouwdiepte min 55 cm Engelse display

    ECOFOREST ECOAIR II 9 KW
    vullen van boven vooraan met een glijaf , de pellets vallen zonder aarzelen zo in't reservoir
    men heeft geen extra roosters nodig de kachel is zo geconstrueerd ( vooruit stekend) dat deze kachel dit niet nodig heeft
    voor de grote schoonmaak kan je deze kachel gemakkelijk uitnemen en poetsen
    afwerking altijd met een grote afwerkingskraag
    inbouwdiepte max 48 cm nederlandstalige display

    je kan ze beide keuren in de toonzaal ( ook morgen van 14-18 uur) of wij geven je referentieadressen
    zodat je bij de klanten thuis eens kan gaan kijken,voelen,luisteren enz..


    grts Frank
    Ecolutions
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aankoop inbouw pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: aankoop inbouw pelletkachel

    Bericht van Gast wo apr 06, 2011 7:49 am

    beste frank, het is de extra-flame comfort mini geworden, blijkt dat mijn zus ook een extra-flame had Smile

    Gesponsorde inhoud


    aankoop inbouw pelletkachel - Pagina 2 Empty Re: aankoop inbouw pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 8:50 am