Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 12 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+5
theco
peter van den Branden
Jef
erwin
vinnus1
9 plaatsers

    Andermans geklungel oplossen !!!


    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Aantal berichten : 4411
    Registration date : 19-11-11

    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van krusty di nov 29, 2011 4:23 pm



    Van 2 meter buis naar 6 meter buis met hoedje !!
    Met een beetje vertraging (6 maand) heb ik mijn wil toch doorgedreven en ook omdat de muur een beetje bruin begon te worden heb ik de buis doorgetrokken tot boven , en ik moet er direct bijzeggen de schouw word volgende zomer afgebroken tot gelijk met de pannen omdat zij een schaduw werpt op de zonneboiler .
    Afbreken omdat ze toch niet gebruikt wordt !!
    Het bruin is ondertussen reeds verwijdert met karcher
    Qua werking van de kachel geen verschil!!

    Dit allemaal om het gewraakte en geblutste T stuk veroorzaakt door installateur van onder mijn ogen te verwijderen. Totale kosten plaatje 750 €

    [b]Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 11002s
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van Gast di nov 29, 2011 5:51 pm

    Krusty,
    Dat lijken me nu niet bepaald dubbelwandige buizen te zijn die daar gemonteerd zijn!
    Hoe zit dat dan met condensering van je rookgassen?
    Iemand die al zo lang op het forum aanwezig is weet toch beter, dit zal zorgen voor meer weerstand in je rookgaskanaal & een snellere vervuiling. Dan was de eerdere installatie naar mijn mening eigenlijk nog beter dan zoals het nu is.

    groeten,

    Nicky
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van ss di nov 29, 2011 6:01 pm

    Oei! Geen dubbelwandige??? Dat zou inderdaad een "foutje" zijn he Krusty, volgens mij gaat condens een serieus probleem worden over die lengte!?
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van Gast di nov 29, 2011 7:37 pm

    Hij zet er ook bij dat dit een tijdelijke opstelling is...
    Zal wel weten wat hij doet, en hoe hij het wil. ;-)
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van krusty di nov 29, 2011 7:50 pm

    Beetje relativeren, we zullen wel zien binnen 5 jaar !


    Even off-topic !
    Dit is het eerste wat ik ervan zeg ondanks dit idee al 5 jaar in het hoofd speelt .!!
    Indien dirupo , die waalsen dief 1 euro van mijn pensioen pikt garandeer ik , dat ik hier binnen het jaar weg ben , wat kan mij die buis dan nog schelen , dat zal niet meer MIJN probleem zijn!! duivel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van Gast di nov 29, 2011 7:53 pm

    krusty schreef:Beetje relativeren, we zullen wel zien binnen 5 jaar !


    Even off-topic !
    Dit is het eerste wat ik ervan zeg ondanks dit idee al 5 jaar in het hoofd speelt .!!
    Indien dirupo , die waalsen dief 1 euro van mijn pensioen pikt garandeer ik , dat ik hier binnen het jaar weg ben , wat kan mij die buis dan nog schelen , dat zal niet meer MIJN probleem zijn!! duivel

    opletten krusty, of di rupo neemt een raadsman :p

    indien je al in pensioen bent, zal dat geen probleem zijn denk ik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van Gast di nov 29, 2011 7:58 pm

    psst... geen politiek heeft de amin gezegd. ;-)
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van krusty di nov 29, 2011 8:01 pm

    April 2012 ben ik 2 jaar in pensioen en het heeft maar net één haartje gescheeld of ik was reeds een jaar definitief weg .Ik zal zeker geen integratieproblemen hebben want ik ken het land zeer goed .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van Gast di nov 29, 2011 8:04 pm

    waarom de Filipijnen en niet de Vlaanders? liefde of de streek? of beiden?
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van krusty di nov 29, 2011 8:35 pm

    De Filipijnen hé Flament, na bijna 20 jaar huwelijk voel ik mij zelf filipino.

    Waarom ......omdat ik mij hier vreemdeling voel in mijn eigen land !!
    En niet kan verdragen (en ik zal beleefd blijven) dat vreemde parasieten hier overal infiltreren en aan onze kinderen binnen enkele jaren gaan komen vertellen hoe zij moeten leven......daarom !!


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van Gast di nov 29, 2011 8:43 pm

    krusty schreef:De Filipijnen hé Flament, na bijna 20 jaar huwelijk voel ik mij zelf filipino.

    Waarom ......omdat ik mij hier vreemdeling voel in mijn eigen land !!
    En niet kan verdragen (en ik zal beleefd blijven) dat vreemde parasieten hier overal infiltreren en aan onze kinderen binnen enkele jaren gaan komen vertellen hoe zij moeten leven......daarom !!



    feit!!! Helaas kunnen we er niets aan doen. Zelfs niet door te gaan stemmen. Dan blijkt onze voorkeurpartij nog altijd niet in de regering te zitten!!! De verpaupering van Belgie is gestart. Het enige trieste is dat de huidige generatie is opgegroeid met het voorbeeld van hun ouders waar alles groter en beter kon. (groot huis, mooie auto, vakantie,...) Helaas zal deze generatie nu net moeten inbinden in kwaliteit. Het is nooit plezant om te moeten inboeten, want iedereen wil altijd beter doen (dan de vorige generatieà.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van Gast di nov 29, 2011 8:48 pm

    maar ik denk dat de huidige generatie nog zal kunnen teren op de welbereidheid van hun ouders. Want zonder financieel ruggesteuntje is het op heden moeilijk een eigen huis te bekomen. Die generatie teert nog op de rijkdom van de vorige generatie. Maar ik vrees vooral voor mijn kinderen ( en in jouw geval voor jouw kleinkinderen). Straks doen we zoals in Nederland : eerst 30 jaar afbetalen om ons huis te verkrijgen en bij ons pensioen een omgekeerde beweging maken om onze levenskwaliteit in stand te houden door ons huis opnieuw te verkopen aan de banken en maandelijks een "bijdrage" te krijgen zodat na x aantal jaren het huis eigendom is van de bank en wij ondertussen hebben kunnen leven van de omgekeerde leningen.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van krusty di nov 29, 2011 8:53 pm

    Het ging hier dus over een enkelvoudige buis van 6 meter.......we zullen wel zien , zei den blinde !! lacher
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van francky di nov 29, 2011 9:15 pm

    krusty schreef:Het ging hier dus over een enkelvoudige buis van 6 meter.......we zullen wel zien , zei den blinde !! lacher

    Sorry Krusty, maar die buis is echt niet goed als ze echt enkel wandig is.
    Heb hier ongeveer de zelfde buis ,maar wel dubbel wandig en zie zelfs af en toe condens is het T stuk .Dia 200 buiten en 150 inwendig met verloop naar 80 inwendig naar de kachel.
    Nu elk doet wat hij wil blijven lachen


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van krusty di nov 29, 2011 9:26 pm

    Volledig 80 diameter enkelvoudig, waar heb je condens ?.... in het T stuk , in het potje ....da geeft toch nie !

    Mocht er nu toch condens in het potje komen , er is een gaatje van 3 mm geboord tof
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van francky di nov 29, 2011 10:06 pm

    krusty schreef:Volledig 80 diameter enkelvoudig, waar heb je condens ?.... in het T stuk , in het potje ....da geeft toch nie !

    Mocht er nu toch condens in het potje komen , er is een gaatje van 3 mm geboord tof

    OK Krusty akkoord ,daar zit wel wat in.... maar je kan nooit de warme lucht even snel omhoog krijgen dan met een dubbel wandig.


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van krusty di nov 29, 2011 10:23 pm

    Als ik dit , 6 meter moet dubbelwandig doen , hoeveel gaat da kosten .... 1500 ??

    750 € zal al goe zijn zekers !!
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31491
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van erwin di nov 29, 2011 10:29 pm

    krusty schreef:Als ik dit , 6 meter moet dubbelwandig doen , hoeveel gaat da kosten .... 1500 ??

    750 € zal al goe zijn zekers !!

    krusty in het slechtste geval kunt ge uw buizen nog isoleren met zoiets

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van Gast wo nov 30, 2011 9:18 am

    Beste,

    Ik persoonlijk vind 750€ een enorm bedrag voor enkelwandige buizen, daar had je met een kleine opleg zeker ook dubbelwandig voor gehad.
    @erwin, die buisisolatie is goed maar kan enkel binnen gebruikt worden en niet buiten.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van krusty wo nov 30, 2011 9:39 am

    Awel, vraag hier ne keer aan de installateurs op het forum wat die buizen bij hen kosten!
    Zou wel een beetje meer geweest zijn dan een kleine opleg !
    Trouwens die dubbelwandige zijn veel te dik en veel te lomp.

    Hier een voorbeeld
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van Philip wo nov 30, 2011 12:21 pm

    krusty 100€ de meter voor geisoleerde normaal dus reken ff uit he


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van krusty wo nov 30, 2011 12:34 pm

    Awel just het dubbel....nee??
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van Philip wo nov 30, 2011 12:50 pm

    ha kweenie hoeveel meter je gebruikt hebt he


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van krusty wo nov 30, 2011 1:43 pm

    6 meter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van Gast do dec 01, 2011 6:44 am

    Krusty,

    Awel dan 750.00€ voor 6 meter enkelwandig (ik weet dat beugels en kap enzovoort ook erbij zijn) komt op nog meer dan 100.00€/meter.
    Hier zijn de courante prijzen nogmaals:
    1 meter enkelwandig zwart gelakt: 26.15€/lm diameter 80mm
    1 meter dubbelwandig met luchtspouw:42.34€/lm diameter 80/95mm (lucht isoleert ook voor er vragen komen)
    1 meter dubbelwandig met thermische isolatie: 96.36€/lm 80/130 met keramisch isolatieschaal.
    Dat zijn de basis prijzen. Binnen kort komt er een nieuwe site online van ons met enkel installatie materialen voor kachels en haarden. Daar zullen alle prijzen op vermeld staan. Een klant die zelf een installatie doet krijgt op die prijzen nog korting(ik ga uiteraard niet schrijven welke). Dus je ziet dat het anders kan....
    groeten,

    Nicky
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty T-stuk zit nu in een nis !!

    Bericht van krusty di sep 10, 2013 7:42 pm

    na 2j een aanpassing gedaan.

    Sedert gisteren zit het T-stuk in een nis, dus niet meer in de living of buiten aan de muur wat voor condens zorgde en ook niet zo mooi was
    (zie vanaf bericht 26)
    Op het T-stuk zit nog een buisje van 20 cm dat uitgeeft in schouwpotten van 20/20 cm en 6 meter hoog.
    Rond het T-stuk zit opgevuld met glaswol.
    De vlam is nu rustiger en de ruit is nog proper ondanks de kachel reeds brand van deze morgen.
    Het onderhoud zal gemakkelijk uit te voeren zijn

    .Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Yfol

    Gesponsorde inhoud


    Andermans geklungel oplossen !!! - Pagina 2 Empty Re: Andermans geklungel oplossen !!!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 4:29 pm