schouw eindigt onder een raam Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 33 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 31 gasten

Lucs

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
schouw eindigt onder een raam I_vote_lcapschouw eindigt onder een raam I_voting_barschouw eindigt onder een raam I_vote_rcap 
steven
schouw eindigt onder een raam I_vote_lcapschouw eindigt onder een raam I_voting_barschouw eindigt onder een raam I_vote_rcap 
pedro
schouw eindigt onder een raam I_vote_lcapschouw eindigt onder een raam I_voting_barschouw eindigt onder een raam I_vote_rcap 
krusty
schouw eindigt onder een raam I_vote_lcapschouw eindigt onder een raam I_voting_barschouw eindigt onder een raam I_vote_rcap 
Fleur
schouw eindigt onder een raam I_vote_lcapschouw eindigt onder een raam I_voting_barschouw eindigt onder een raam I_vote_rcap 
ss
schouw eindigt onder een raam I_vote_lcapschouw eindigt onder een raam I_voting_barschouw eindigt onder een raam I_vote_rcap 
jeanhup
schouw eindigt onder een raam I_vote_lcapschouw eindigt onder een raam I_voting_barschouw eindigt onder een raam I_vote_rcap 
Philip
schouw eindigt onder een raam I_vote_lcapschouw eindigt onder een raam I_voting_barschouw eindigt onder een raam I_vote_rcap 
Annejanne
schouw eindigt onder een raam I_vote_lcapschouw eindigt onder een raam I_voting_barschouw eindigt onder een raam I_vote_rcap 
Maryline
schouw eindigt onder een raam I_vote_lcapschouw eindigt onder een raam I_voting_barschouw eindigt onder een raam I_vote_rcap 

 

 schouw eindigt onder een raam

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



schouw eindigt onder een raam Empty
BerichtOnderwerp: schouw eindigt onder een raam   schouw eindigt onder een raam Emptyzo apr 03, 2011 6:59 pm

Hallo allemaal,

wij zijn van plan een pelletkachel aan te schaffen. Als we in onze woonkamer kijken waar ze het best zou staan, zou de schoorsteen onder ons slaapkamerraam zijn.

Sommigen hier op het forum zeggen dat een schoorsteen van 1,5 à 2 meter voldoende is, en ik denk dat we hen zullen volgen. Maar mijn vraag is of het slim is om de schoorsteen daar te zetten ivm rook die binnen zou komen via de venster...

Tips iemand???

Groeten,

Annelies
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31754
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

schouw eindigt onder een raam Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw eindigt onder een raam   schouw eindigt onder een raam Emptyzo apr 03, 2011 7:24 pm

liesje schreef:
Hallo allemaal,

wij zijn van plan een pelletkachel aan te schaffen. Als we in onze woonkamer kijken waar ze het best zou staan, zou de schoorsteen onder ons slaapkamerraam zijn.

Sommigen hier op het forum zeggen dat een schoorsteen van 1,5 à 2 meter voldoende is, en ik denk dat we hen zullen volgen. Maar mijn vraag is of het slim is om de schoorsteen daar te zetten ivm rook die binnen zou komen via de venster...

Tips iemand???

Groeten,

Annelies

hier een buis van 2meter juist verschoven langs slaapkamerraam, nog geen rookhinder zelfs niet bij wind richting van raam,
ik zou eerst proberen en eindigen met een 90graden bocht en een windstopper zodat de rook weg van de gevel geblazen word,

moest je toch hinder hebben kun je nog altijd vanaf T potje 1meter schuin omhoog gaan tot voorbij venster en dan pas verticaal omhoog
(schuin omhoog wil zeggen 5-10cm minumum stijgen per meter, meer mag ook natuurlijk)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



schouw eindigt onder een raam Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw eindigt onder een raam   schouw eindigt onder een raam Emptyzo apr 03, 2011 7:47 pm

Ok, dan denk ik dat we het zo gaan proberen...

Mercikes voor je snelle antwoord!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



schouw eindigt onder een raam Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw eindigt onder een raam   schouw eindigt onder een raam Emptyma apr 04, 2011 12:00 pm

erwin123 schreef:
liesje schreef:
Hallo allemaal,

wij zijn van plan een pelletkachel aan te schaffen. Als we in onze woonkamer kijken waar ze het best zou staan, zou de schoorsteen onder ons slaapkamerraam zijn.

Sommigen hier op het forum zeggen dat een schoorsteen van 1,5 à 2 meter voldoende is, en ik denk dat we hen zullen volgen. Maar mijn vraag is of het slim is om de schoorsteen daar te zetten ivm rook die binnen zou komen via de venster...

Tips iemand???

Groeten,

Annelies

hier een buis van 2meter juist verschoven langs slaapkamerraam, nog geen rookhinder zelfs niet bij wind richting van raam,
ik zou eerst proberen en eindigen met een 90graden bocht en een windstopper zodat de rook weg van de gevel geblazen word,

moest je toch hinder hebben kun je nog altijd vanaf T potje 1meter schuin omhoog gaan tot voorbij venster en dan pas verticaal omhoog
(schuin omhoog wil zeggen 5-10cm minumum stijgen per meter, meer mag ook natuurlijk)

Beste Erwin,

De maximale hellingsgraad van een schoorsteenkanaal bedraagt 45°, bij een pelletkachel kan je wel een lichte helling toepassen maar bedenk dat dit gevolgen heeft voor de goede werking van de kachel alsook voor de reiniging van het kanaal achteraf. Blijft de regel ook dat het steeds beter is bovendaks uit te monden, enkel Edilkamin staat toe een schoorsteeen te monteren van 1.5 meter, Bij andere merken vervalt de garantie. Ik zeg het toch nog maar eens ondanks het feit dat deze discussie al meermaals is gevoerd.

Groeten,

Nicky
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31754
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

schouw eindigt onder een raam Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw eindigt onder een raam   schouw eindigt onder een raam Emptyma apr 04, 2011 3:29 pm

vandebosch schreef:


Beste Erwin,

De maximale hellingsgraad van een schoorsteenkanaal bedraagt 45°, bij een pelletkachel kan je wel een lichte helling toepassen maar bedenk dat dit gevolgen heeft voor de goede werking van de kachel alsook voor de reiniging van het kanaal achteraf. Blijft de regel ook dat het steeds beter is bovendaks uit te monden, enkel Edilkamin staat toe een schoorsteeen te monteren van 1.5 meter, Bij andere merken vervalt de garantie. Ik zeg het toch nog maar eens ondanks het feit dat deze discussie al meermaals is gevoerd.

Groeten,

Nicky

bedankt nicky voor de info,
probleem was hier die slaapkamervenster, je kan moeilijk de buis omhoogbrengen tot aan het dak voor dat raam

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



schouw eindigt onder een raam Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw eindigt onder een raam   schouw eindigt onder een raam Emptyma apr 04, 2011 3:45 pm

Het probleem is dat als we tot aan het dak gaan, we de rook op de zonnepannelen blazen...en dan worden die vuil en brengen ze minder KW op...

Mvg,

Liesje
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31754
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

schouw eindigt onder een raam Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw eindigt onder een raam   schouw eindigt onder een raam Emptyma apr 04, 2011 4:44 pm

wat betreft garantie vervallen er schijnbaar wel meer dingen, zonder dat de mensen het weten,

zo zie ik in de manuals van MCZ staan:

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


garantie 2j, uitgezonderd 1j op elektronische en slijtage onderdelen, bvb ventilatoren, print zou dan maar 1j zijn??

een jaartje is vlug om, en is MCZ niet erg zeker van zijn onderdelen wat?

tevens loopt de garantie op vervangen onderdelen slechts tot de resterende periode van de kachel, in tegenstelling met sommige merken waar de garantie opnieuw begint te lopen op een vervangen onderdeel

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



schouw eindigt onder een raam Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw eindigt onder een raam   schouw eindigt onder een raam Emptyma apr 04, 2011 6:16 pm

Welke merken dan?

Als je mij kan overtuigen (en vooral mijn man), gaan we misschien nog voor een ander merk... Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

schouw eindigt onder een raam Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw eindigt onder een raam   schouw eindigt onder een raam Emptyma apr 04, 2011 6:58 pm

Volgens mij is in België de garantie wettelijk vastgelegd. En voor elektrische toestanden is dat 2 jaar. Kan zijn dat de fabrieksgarantie maar 1 jaar is, maar is dan de verkoper (of invoerder?) niet verantwoordelijk voor het tweede jaar? Dacht van wel.

Uthrex

_________________
Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
Terug naar boven Ga naar beneden
ann
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ann


Vrouw Aantal berichten : 285
Leeftijd : 57
Registration date : 25-01-10

schouw eindigt onder een raam Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw eindigt onder een raam   schouw eindigt onder een raam Emptyma apr 04, 2011 7:02 pm

Wet op garantie:
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

De koper kan de wettelijke garantie echter niet inroepen voor termijnwijzigingen of wijzigingen van leveringsplaats of voor gebreken waarvan hij kennis had op het ogenblik van de verkoop.

Volgens mij zal veel dan ook afhangen van de brochures, contractuele bepalingen op het ogenblik van de verkoop. Een handleiding krijg je in principe pas na verkoop...



Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.gsystems.be
Gast
Gast
Anonymous



schouw eindigt onder een raam Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw eindigt onder een raam   schouw eindigt onder een raam Emptyma apr 04, 2011 7:11 pm

Ik zal dit dan toch eens navragen bij de handelaar...want een garantie die zou vervallen omdat de schouw niet lang genoeg is...

de handelaar zei dat er eigenlijk zelfs geen schouw nodig is voor deze kachel...
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31754
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

schouw eindigt onder een raam Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw eindigt onder een raam   schouw eindigt onder een raam Emptyma apr 04, 2011 7:14 pm

zoals ik het lees in de handleiding MCZ is er 1j fabrieksgarantie op ventilatoren en print, dus dat tweede wettelijk jaar is dan op kosten van de verkoper of invoerder wat?

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
ann
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ann


Vrouw Aantal berichten : 285
Leeftijd : 57
Registration date : 25-01-10

schouw eindigt onder een raam Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw eindigt onder een raam   schouw eindigt onder een raam Emptyma apr 04, 2011 7:17 pm

Ik weet het eerlijk gezegd niet. De wet is niet echt duidelijk vind ik 'verborgen gebrek' ?
Volgens mij geeft mcz wel degelijk 2 jaar. Ik heb nog nooit iets anders gehoord in elk geval.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.gsystems.be
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31754
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

schouw eindigt onder een raam Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw eindigt onder een raam   schouw eindigt onder een raam Emptyma apr 04, 2011 7:20 pm

ann ik dacht ook 2j maar vond toevallig die paragraaf in hun handleiding

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



schouw eindigt onder een raam Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw eindigt onder een raam   schouw eindigt onder een raam Emptyma apr 04, 2011 8:18 pm

liesje , als je de kachel opstart ga je steeds geurhinder hebben al de windrichting verkeerd staat , dan over garantie , als een pelletkachel verkoper de installatie doet zonder schoorsteen is hij de verantwoordelijke ivm garantie. laat in ieder geval van plaatsing op uw factuur vermelden + het aantal bochten en buis dat hij heeft nodig gehad incl de plaatsing. dit kan later als bewijs dienen wat en hoe het is geplaatst , neem ook fotos van de plaatsing voor het archief. zo kan nooit discussie onstaan van plaatsing en plaatser van de kachel.
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

schouw eindigt onder een raam Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw eindigt onder een raam   schouw eindigt onder een raam Emptyma apr 04, 2011 11:52 pm

MCZ mag in haar handleiding zetten wat ze wil - de wet bepaalt echter dat de verkoper een consument 2 jaar garantie dient te geven. Daarnaast mag hij geen onredelijke uitzonderingsbepaling in zijn garantiebepalingen gebruiken. Als de kachel dus binnen de garantieperiode een gebrek heeft waarvan de verkoper niet kan aantonen dat dit door een verkeerde rookgasuitlaat komt, dan zal hij alsnog het defect onder garantie moeten herstellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Gesponsorde inhoud





schouw eindigt onder een raam Empty
BerichtOnderwerp: Re: schouw eindigt onder een raam   schouw eindigt onder een raam Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
schouw eindigt onder een raam
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Kier onder in het raam bij brio
» grondplaat onder pelletkachel ?
» marea raam brand vuil

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: