Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    wat doe ik verkeerd??

    Anonymous
    Gast
    Gast


    wat doe ik verkeerd?? Empty wat doe ik verkeerd??

    Bericht van Gast zo apr 10, 2011 11:00 am

    goedemorgen
    ik heb gisteren de pellet kachel adler70 ontvangen,en moet zeggen ziet er prima uit en aansluiten en in werking stellen een fluitje van een cent!!!
    maar toen ik naar bed ging zette ik de temp op 15 graden,maar toen ik snachts even in de kamer kwam brande de kachel nog volop,het was er bloed heet haha
    WAT HEB IK VERKEERD GEDAAN
    gr julius
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wat doe ik verkeerd?? Empty Re: wat doe ik verkeerd??

    Bericht van Gast zo apr 10, 2011 11:07 am

    Je hebt de kachel geplaatst en niet afgesteld .Toevoer pellets verminderen!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wat doe ik verkeerd?? Empty Re: wat doe ik verkeerd??

    Bericht van Gast zo apr 10, 2011 11:09 am

    toevoer verminderen??
    wil dat bij deze kachel???
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wat doe ik verkeerd?? Empty Re: wat doe ik verkeerd??

    Bericht van Gast zo apr 10, 2011 11:14 am

    Leg eens in detail uit , wat heb je allemaal gedaan ??

    Gaatje geboord, kachel ervoor , knopje gedrukt , et voila ze brand!!!Zo gaat het niet , kachel moet afgesteld worden!!

    Adler 70 is van kalor zeker , hier is een verkoper op het forum als ik mij niet vergis die kan u verder helpen.
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    wat doe ik verkeerd?? Empty Re: wat doe ik verkeerd??

    Bericht van jeanhup zo apr 10, 2011 1:44 pm

    Julius: Ik ben blij om te horen dat de kachel gisteren toch nog goed is afgeleverd.
    De Adler (en vele andere) pelletkachels schakelen zichzelf niet automatisch uit bij het bereiken van de ingestelde temperatuur. Hiervoor moet je een speciale functie gebruiken die via het installateursmenu in te schakelen is. Als je dit wil doen: stuur me even een e-mail en ik zal je de betreffende instellingen toezenden.
    Als de kachels door blijven branden kan het zijn (zeker bij buitentemperaturen zoals we die nu meemaken) dat de warmte die je ruimte verliest kleiner is dan de warmte die de kachel op de laagste stand produceert. Dan warmt je ruimte dus steeds verder op.

    Een andere methode om de temperatuur te regelen is het gebruiken van de tijdschakelklok: 's morgens een tijdje laten branden en dan 's avonds weer. Zo voorkom je ook dat de temperatuur te ver oploopt.
    Je kunt natuurlijk ook de kachel handmatig uitschakelen als je naar bed gaat (On/off knop 2 seconden ingedrukt houden).

    Groet en veel succes toegewenst met je kachel!

    Jean
    HK Pelletkachels
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wat doe ik verkeerd?? Empty Re: wat doe ik verkeerd??

    Bericht van Gast zo apr 10, 2011 1:48 pm

    hallo
    ik weet natuurlijk niet of het kan,maar ik had hem op 23 gezet,en toen ik naar bed ging op 15,nu koelt het hier in het challet behoorlijk af,ik had verwacht dat ie dan lager ging branden,tot de temp van 15 was bereikt,dat moet toch kunnen??
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    wat doe ik verkeerd?? Empty Re: wat doe ik verkeerd??

    Bericht van jeanhup zo apr 10, 2011 1:57 pm

    Op het moment dat de gemeten ruimtetemperatuur hoger is dan de ingestelde temperatuur (wat bij jou het geval was toen je hem op 15 zette) gaat de kachel op zijn laagste stand branden (ECO = vermogensstand 1). Lager dan deze stand kan een pelletkachel niet branden.
    De laagste stand geeft echter nog steeds zo'n 3 kW aan warmte af waardoor het bij hogere buitentemperaturen en een redelijke isolatie de ruimte verder opwarmt in plaats van afkoelt. Dat is bij jou dus het geval.
    Je moet dus zorgen dat de kachel echt uit gaat: hetzij handmatig, hetzij met de schakelklok, hetzij met de eco-off functie.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wat doe ik verkeerd?? Empty Re: wat doe ik verkeerd??

    Bericht van Gast zo apr 10, 2011 2:03 pm

    dat is het em juist,hij bleef vol gas doorbranden.
    als ik hem uit doe dan koelt het vooral swinters toch te veelaf,het was buiten 7 graden,en het koelt hier binnen behoorlijk snel af,maar wat ik ook geprobeert heb ,de kachel bleef vol gas doorbranden
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    wat doe ik verkeerd?? Empty Re: wat doe ik verkeerd??

    Bericht van jeanhup zo apr 10, 2011 2:11 pm

    Wat stond er 's morgens op je display?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wat doe ik verkeerd?? Empty Re: wat doe ik verkeerd??

    Bericht van Gast zo apr 10, 2011 2:17 pm

    ik heb hem vanacht maar uit gedaan ,het was bloedheet,haha,maar hij gaf de bereikte temp aan,maar ging niet zachter branden,hij brande nog volop
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    wat doe ik verkeerd?? Empty Re: wat doe ik verkeerd??

    Bericht van jeanhup zo apr 10, 2011 2:22 pm

    Wat stond er dan op je display toen je hem uitzette (ECO, ON 1/2/3/4/5)?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wat doe ik verkeerd?? Empty Re: wat doe ik verkeerd??

    Bericht van Gast zo apr 10, 2011 2:24 pm

    eco
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    wat doe ik verkeerd?? Empty Re: wat doe ik verkeerd??

    Bericht van jeanhup zo apr 10, 2011 2:34 pm

    Dat is in elk geval goed. Hoe hoog komen de vlammen op stand ON 1 of ECO (blijven in het potje, net boven het potje, halverwege de brandkamer, tot bovenaan de brandkamer)?
    En welke temperatuur hebben de rookgassen? (+ ingedrukt blijven houden - dan verschijnt dat in het display afgewisselt met het toerental)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wat doe ik verkeerd?? Empty Re: wat doe ik verkeerd??

    Bericht van Gast zo apr 10, 2011 3:16 pm

    de vlammen komen nooit 10 cm boven het potje,de temp weet ik nog niet,ik probeer het vanavond wel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wat doe ik verkeerd?? Empty Re: wat doe ik verkeerd??

    Bericht van Gast zo apr 10, 2011 10:07 pm

    hoi
    ik snap er niets van,ik kwam thuis toen was het 19 gr,heb de kachel op 21 gezet,maar het is nu al weer 27gr!!!!!!

    gr julius
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    wat doe ik verkeerd?? Empty Re: wat doe ik verkeerd??

    Bericht van jeanhup zo apr 10, 2011 10:43 pm

    Julius, ik merk dat het werkingsprincipe van een pelletkachel je nog niet helemaal duidelijk is.
    De temperatuur die je kunt instellen is niet per definitie de temperatuur die de kachel zal vasthouden. De kachel zal zichzelf namelijk niet lager kunnen laten branden dan de laagste stand. De laagste stand is nog steeds ca. 3 kW. Dit is meer dan je woning bij de huidige buitentemperaturen zal verliezen aan warmte. De kachel blijft de ruimte dus zelfs op de laagste stand (ECO) verder opwarmen (wel langzamer dan op een hogere stand).
    Als je wil dat een pelletkachel zich gedraagt zoals een CV (ingestelde temperatuur vast proberen te houden) moet je de ECO-OFF functie gebruiken. Dan kun je een bepaalde temperatuurbereik instellen waar de kachel binnen zal proberen te blijven door zichzelf helemaal uit te schakelen als de temperatuur boven een bepaalde waarde komt en zichzelf weer zal inschakelen als deze eronder komt.
    Een voorbeeld: je stelt de ECO-OFF functie in op 2°. Als je de kachel dan instelt op 19°C zal de kachel zich bij 2° daarboven (21°C) automatisch uitschakelen en bij 2° onder de ingestelde temperatuur (17°C) weer automatisch opstarten.
    Als je de temperatuur dan 's nachts op b.v. 15° zet zal hij tussen 13°C en 17°C blijven.

    Deze functie kun je als volgt instellen:
    - Druk op de - toets gevolgd door de ON/OFF toets. je ziet nu UT01 staan met (afwisselend in het scherm) een waarde als b.v. DAY2
    - Druk 3x op de ON/OFF toets totdat je UT04 ziet met een waarde 00
    - Druk op de + toets om de waarde 00 te verhogen totdat je bij A9 komt (dat is nog voorbij 99)
    - Druk dan op ON/OFF
    - Je ziet nu PR01 staan met een bepaalde waarde.
    - Druk 27 keer op ON/OFF totdat je bij PR28 bent. Dat is de parameter om de ECO-OFF functie in te stellen. Deze zal op 'OFF' staan.
    - zet deze op 2 met de + toets (nu heb je een bandbreedte van plus of min 2°C ingesteld zoals boven in het voorbeeld).
    - bevestig door op de ON/OFF toets te drukken.

    Nu kun je je kachel regelen zoals je dat vroeger met een eenvoudige CV-draaithermostaat ook deed: bij het opstaan iets omhoog zetten, 's avonds nog een beetje hoger (lekker warm voor de TV) en voor het naar bed gaan weer naar beneden zodat de kachel 's nachts nauwelijks aan springt.

    Als het niet lukt: bel me maar even - ik ben nog wel even wakker.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels
    Anonymous
    Gast
    Gast


    wat doe ik verkeerd?? Empty Re: wat doe ik verkeerd??

    Bericht van Gast zo apr 10, 2011 10:49 pm

    bedankt
    ik snap het,ik ga het morgen proberen,want moet er morgen om 5.30 weer uit
    ik ieder gecal bedankt voor de service
    prettige avond nog

    gr julius

    Gesponsorde inhoud


    wat doe ik verkeerd?? Empty Re: wat doe ik verkeerd??

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 6:35 pm