zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 89 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 86 gasten

Houbie, Lucs

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_rcap 
steven
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_rcap 
pedro
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_rcap 
krusty
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_rcap 
Fleur
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_rcap 
ss
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_rcap 
jeanhup
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_rcap 
Philip
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_rcap 
Annejanne
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_rcap 
Maryline
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 I_vote_rcap 

 

 zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

Ga naar beneden 
+49
HansH
Dan12
fdoncke
Bompa
gaspar1000
nick1
Soul
pedro
bart b
eddy1
evert.clonen
Antonius
francky
Geert
kenzo229
vinnus1
Johnny Derveaux
krusty
Fleur
Groene Ridder
Kris 42
Brahman
hermanV
grossard.rob
stef123
wvema
costerke
Toon
erwin
Keteltje
ponneke
weske32v
Pcorsa
binck
niepoort
dxnature
Annejanne
player
speedy
Uthrex
Péétje Brik
jeanhup
ss
steven
Jef
flair
cuypersmarc
Block
Philip
53 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende
AuteurBericht
speedy
Pellet
Pellet



Aantal berichten : 70
Registration date : 21-02-09

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptyvr 24 jun 2011 - 23:40

krusty schreef:
En om verder te borduren op die slimme meters!

Ik vraag mij af of het mogelijk zou zijn , indien je plaats genoeg hebt op zolder , diverse batterijen te zetten .Overdag opladen en s'nachts gebruiken in je daluren, vb van 22 tot 6 u .( kan afgesteld worden met timer)
Om 22 u springt er een relais over van het gewone net naar je batterijen en om 6 u terug.
De vraag is hoeveel batterijen heb ik nodig.
Die batterijen zijn tegenwoordig al veel kleiner geworden en vergen bijna geen onderhoud voor dezelfde capaciteit, maar de prijs ???
Dus geen stroom op het net duwen maar gewoon een eilandinstallatie en overdag gebruik je stroom van het net!!


Das mooi maar wat bij verschillende opeenvolgende dagen regen? Is beetje moeilijk om capaciteit in te schatten.

Terug naar boven Ga naar beneden
speedy
Pellet
Pellet
avatar


Aantal berichten : 70
Registration date : 21-02-09

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptyvr 24 jun 2011 - 23:41

francky schreef:
speedy schreef:
Mijn panelen liggen van 6juni. Heb 6650wp liggen. Gaat nu goed vooruit maar nu moet je reserve maken voor de winter. Had gisteren 34kw. Zondag en maandag zullen beter zijn. Benieuw hoelang het gaat duren voor ze ons weer ergens terug gaan pakken met een of andere belasting en de slimme meters natuurlijk.

amaai dat gaat nog al een hang bij u zeg Smile moet ge geen water op de omvormer plaatsen lol! dat zijn cijfers.

Heb 2 sma hangen eentje van 4000w zonder transfo en een kleine van 2000w met transfo. Vandaag ondanks het rotweer 23kw opgewekt.
Heb maar 2 goede uurtjes gehad. gsc teller staat op 475 nog eventjes voor de eerste aanvraag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptyza 25 jun 2011 - 11:26

Krusty vergeet dat gedoe met batterijen, alle 10 jaar vervangen nog tot daar toe maar je zit met een enorm laag rendement aangezien je nog eens moet transformeren naar 220 VAC met een correcte 50 Hz voor uw toestellen. Geen GSC's en dus niet af te schrijven binnen een normale levensduur. In de winter staan die dingen bovendien gewoon te degenereren.
Speedy, wanneer komen ze bij jou de meters opnemen ? Als dat dit jaar nog moet gebeuren ga je veel opbrengst verliezen (meer terugduwen dan verbruiken).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptyza 25 jun 2011 - 11:31

hobbymachine schreef:

Waar die netbeheerders op aandringen bij het beschikbaar stellen van de "slimme meters" is het betalen van transportkosten in beide richtingen.

Ze mogen enkel transport aanrekenen voor hetgeen je van het net haalt, niet van datgene wat je in het net steekt.
Voor de grote installaties is dat recent ook nog afgeschaft.
Dat is een overeenkomst tussen de netbeheerders en Vlaanderen.

Dus in de toekomst zal je nog gratis stroom op het net kunnen steken, maar zal je moeten betalen voor hetgeen je eraf haalt.
Terug naar boven Ga naar beneden
speedy
Pellet
Pellet
avatar


Aantal berichten : 70
Registration date : 21-02-09

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptyza 25 jun 2011 - 12:05

hobbymachine schreef:
Krusty vergeet dat gedoe met batterijen, alle 10 jaar vervangen nog tot daar toe maar je zit met een enorm laag rendement aangezien je nog eens moet transformeren naar 220 VAC met een correcte 50 Hz voor uw toestellen. Geen GSC's en dus niet af te schrijven binnen een normale levensduur. In de winter staan die dingen bovendien gewoon te degenereren.
Speedy, wanneer komen ze bij jou de meters opnemen ? Als dat dit jaar nog moet gebeuren ga je veel opbrengst verliezen (meer terugduwen dan verbruiken).


Bij hebben ze de meter voor de installatie opgeschreven. Ik ben van dubbele naar enkele meter gegaan. Dus nachttarief laten uitschakelen. Heb toen mijn afrekening gekregen. Hopelijk krijg ik nu in oktober geen meteropname want dan ben ik een deel stroom kwijt. Moest ik het zelf kunnen doorgeven kan ik zeggen da de meter op 0 staat. Na de winter zal deze toch terug op 0 komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
speedy
Pellet
Pellet
avatar


Aantal berichten : 70
Registration date : 21-02-09

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptyza 25 jun 2011 - 12:08

11221 schreef:
hobbymachine schreef:

Waar die netbeheerders op aandringen bij het beschikbaar stellen van de "slimme meters" is het betalen van transportkosten in beide richtingen.

Ze mogen enkel transport aanrekenen voor hetgeen je van het net haalt, niet van datgene wat je in het net steekt.
Voor de grote installaties is dat recent ook nog afgeschaft.
Dat is een overeenkomst tussen de netbeheerders en Vlaanderen.

Dus in de toekomst zal je nog gratis stroom op het net kunnen steken, maar zal je moeten betalen voor hetgeen je eraf haalt.


En waar staat dit geschreven? Tis al even erg als op andere fora hier. Iedereen denkt het te weten maar er zijn nog geen concrete plannen hoe en wat. Enkel wat speculaties en mensenpraat. Der is niemand maar dan ook niemand die tot nu to weet wat er gaat gebeuren. Zelfs da politiekerke van mijn voeten fr... Van den .... weet niet hoe ze het moet oplossen. Eerst iedereen zonnepanelen aansmeren en dan tot de conclusie komen dat ze hun in hun eigen vingers snijden met oversubsidieren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: zonnepanelen   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptydo 3 mei 2012 - 21:14

Zoals ik hier lees zijn er ook veel die zonnepanelen hebben laten leggen.
Heeft er iemand ervaringen met enfinity zonnepanelen en met de firma ecco-max
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4778
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptydo 3 mei 2012 - 22:26

Hier vindt je ALLES over zonnepanelen:

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Grtz

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4482
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptydi 29 mei 2012 - 20:08

Effe een oud topic van onder het stof gehaald;

Het zat er aan te komen:
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Desnoods organizeren we ons in groep nemen een advocaat en gaan we naar de rechtbank net zoals de illegalen.....daar ging het over ""Geen huisvesting krijgen ......de staat wordt voor de rechtbank getrokken........en mochten dan op hotel gaan en nog 500 € per dag bij krijgen"""

Dus aanklagen wegens CONTRACTBREUK en daar wordt nie mee gelachen heel kwaad
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32124
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptydi 29 mei 2012 - 20:26

krusty wat jij op het net stuurt, en als dat verbruikt wordt door iemand anders, daar betaald die ander toch al een netvergoeding voor, als jij dan nog eens moet betalen dan is er toch ergens iets dubbel geteld wat?

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4482
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptydi 29 mei 2012 - 20:32

Dat dacht ik ook !!

Laat ze maar doen , we gaan ons mobiliseren via het forum van zonnestraal heel kwaad
Terug naar boven Ga naar beneden
player
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
player


Man Aantal berichten : 359
Leeftijd : 42
Registration date : 04-02-09

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptywo 30 mei 2012 - 12:17

Een distributievergoeding betalen voor hetgeen ik van het net neem, vind ik in principe wel terecht.
Een vergoeding betalen voor hetgeen ik het net opstuur vind ik niet juist. Waarschijnlijk willen ze met deze vergoedingen het net aanpassen zodat de grid meer in balans komt, maar persoonlijk vind ik dat niet alleen de zonnepaneelbezitters daarvoor moeten opdraaien.
Meer zelfs, de intercomm. die zoveel winst maken, kunnen deze investeringen perfect afschrijven en hadden deze investeringen in de 21e eeuw al best mogen doen!!!!!!!

_________________
Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
Uthrex
Pelletkachel
Pelletkachel
Uthrex


Man Aantal berichten : 904
Leeftijd : 55
Registration date : 29-10-08

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptywo 30 mei 2012 - 12:56

Dat al die zonnepanelen het net belasten vinden jullie normaal, maar dat je er dan voor moet gaan betalen is erover zeker? Nee, laat iedereen maar betalen voor jullie overlast.
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Uthrex (waar is mijne stok nu naartoe, oh daar int kippenhok Smile)

_________________
Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptywo 30 mei 2012 - 13:04

Laat me toe om te zeggen dat ik hier reeds eerder voor waarschuwde en dus Uthrex 100% moet bijtreden...
Er zullen er natuurlijk een hoop niet content zijn, maar zo is het!
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4482
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptywo 30 mei 2012 - 14:14

Waar zijn al die woekerwinsten van al die jaren !!!
In wie zijne zakken is al dat geld verdwenen!!
Geld dat moest dienen om het net te moderniseren!!

Misschien eens vragen aan ""De keizer van Oostende"" want die zal er ook weeral tussenhangen??
Tussen haakjes "" 99,6% van wat in de media staat is wel degelijk JUIST"".
Ik mag geen namen noemen anders wordt ik weeral gecensureerd!!

Alles laten verloederen en dan klagen dat het niet werkt , da is niet moeilijk, zo kan ik het ook !!

Sluit jullie rotte kerncentrales en het probleem is opgelost!!

Heeft u zich al eens afgevraagd wie hier de grote profiteurs zijn ???

Ik heb 6,3KW op mijn dak liggen, Noordnatie +37.000 KW,colruyt idem dito of: 5.000 keer meer. Stop toch aub een keer met steeds maar op je buurman met zonnepanelen zijn kap te zitten. Richt je pijlen op de grote bedrijven die honderden of duizenden panelen hebben. Voor wat Noordnatie liggen heeft, kunnen meer dan 5.000 installaties, gelijkaardig aan de mijne, geplaatst worden. Schiet maar op je buurman onder het mom van " Waarom moet ik mee betalen voor zijn panelen""!!!

Laten we de rollen eens omdraaien !!

-Waarom moet ik meebetalen voor een ander zijne nest kinderen?
-Waarom moet ik meebetalen voor de doppers , ik heb geen enkele dag gedopt in 44 jaar ?
- ....
- ....
- ....

enz, enz, 'k zal maar stoppen zeker want de lijst is veel te lang.






Terug naar boven Ga naar beneden
Block
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Block


Aantal berichten : 407
Registration date : 01-01-09

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptywo 30 mei 2012 - 15:05

Ik snap het probleem niet, ze hebben het kunnen verkopen aan Frankrijk. Normaal gezien kopen wij alle dagen Franse energie in.

_________________
Premium pellets
26x180 Watt
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptywo 30 mei 2012 - 18:21

Nog één poging; ons net is absoluut niet voorzien op de massale toename van energieleveranciers, zoals Krusty terecht zegt, ze hebben de modernisatie absoluut niet doorgevoerd! En de keizer uit Oostende (C-Power)zit er ZEKER voor iets tussen, want hij heeft er alle belang bij dat de kleine verbruiker zijn dure windenergie moet aankopen! heel kwaad
Gesnopen?
Vriendelijke groeten,
ss
duivel
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4482
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptyvr 1 jun 2012 - 18:31

Het is nog maar een begin, we laten ons niet doen

Zonnepaneeleigenaars verenig U en teken de petitie , stuur ze ook door naar andere paneelbezitters

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: zonnepanelen   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptydi 9 okt 2012 - 17:31

hallo
vandaag in de krant
wie zonnepanelen heeft liggen moet een netvergoeding betalen van 200 euro per jaar , wat de mensen met zonnepanelen gekregen hebben van "vaderke staat" dat komen ze nu allemaal terug halen
grtjes
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptydi 9 okt 2012 - 17:41

Zouden ze dat met het pensioensparen ook in gedachten hebben?

Nu fiscale aftrek en later alles terughalen?

Terug naar boven Ga naar beneden
flair
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
flair


Man Aantal berichten : 225
Registration date : 12-03-11

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptydi 9 okt 2012 - 17:43

Is maar normaal ook, wie gebruikt maakt van het net moet er voor betalen. Iedereen gelijk voor de wet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptydi 9 okt 2012 - 18:50

Tja, het was te denken dat men de gegeven cadeautjes wel gaat terug vragen.
Het zou me niet verwonderen dat vadertje staat nog met een extra taks gaat komen ook op het bezitten van zonnepanelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Annejanne
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Annejanne


Vrouw Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptydi 9 okt 2012 - 20:11

En hoeveel zal het kosten om de "versleten" zonnepanelen op te ruimen?????

_________________
Edilkamin Iris Plus speksteen
Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptydi 9 okt 2012 - 20:11

ik vind die taks normaal. je gebruikt iets zonder er voor te betalen. zelfs degene die geen panelen hebben, kregen ook een factuur om dat er teveel subsidies aan panelen zijn uitgegeven. netbeheerder heeft mij ook laten betalen

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Block
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Block


Aantal berichten : 407
Registration date : 01-01-09

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptydi 9 okt 2012 - 20:42

Op zich vind ik die vergoeding niet zo erg, maar het bedrag zelf is wel overdreven, 3 euro per 1000kw/u voor grijze stroom 50 euro voor groene stroom.

Wie gaat er nu nog in groene energie investeren?

_________________
Premium pellets
26x180 Watt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Emptydi 9 okt 2012 - 21:05

Ik kan inkomen dat er een soort 'injectie-taks' zal worden ingevoerd, maar deze moet billik zijn en gerekend naar opbrengst en niet zoals ze van plan zijn naar geinstalleerd piekvermogen.
Bij mij persoonlijk is de orientatie en dakhelling verre van idiaal, mijn huis kan ik niet verdraaien en een ander dak leggen is niet goedkoop, daardoor kom ik maar aan een rendement van 70% en toch zou ik dan voor de volle 100% moeten betalen. En dan spreek ik nog niet van het feit dat praktisch alleen de particulieren (30% van het totaal geinstalleerd oppervlakte in België) het zullen moeten betalen en de rest praktisch niets, maar ja die hebben dan ook hun zegje in die distributie bedrijven zeker. heel kwaad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 7 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze
Terug naar boven 
Pagina 7 van 40Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze
» verkeerde tijd bij berichten
» Dit kan toch niet ?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Chit Chat-
Ga naar: