zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 64 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 62 gasten

krusty

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_rcap 
steven
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_rcap 
pedro
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_rcap 
krusty
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_rcap 
Fleur
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_rcap 
ss
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_rcap 
jeanhup
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_rcap 
Philip
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_rcap 
Annejanne
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_rcap 
Maryline
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_lcapzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_voting_barzonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 I_vote_rcap 

 

 zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze

Ga naar beneden 
+49
HansH
Dan12
fdoncke
Bompa
gaspar1000
nick1
Soul
pedro
bart b
eddy1
evert.clonen
Antonius
francky
Geert
kenzo229
vinnus1
Johnny Derveaux
krusty
Fleur
Groene Ridder
Kris 42
Brahman
hermanV
grossard.rob
stef123
wvema
costerke
Toon
erwin
Keteltje
ponneke
weske32v
Pcorsa
binck
niepoort
dxnature
Annejanne
player
speedy
Uthrex
Péétje Brik
jeanhup
ss
steven
Jef
flair
cuypersmarc
Block
Philip
53 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptydi 9 okt 2012 - 21:05

Ik kan inkomen dat er een soort 'injectie-taks' zal worden ingevoerd, maar deze moet billik zijn en gerekend naar opbrengst en niet zoals ze van plan zijn naar geinstalleerd piekvermogen.
Bij mij persoonlijk is de orientatie en dakhelling verre van idiaal, mijn huis kan ik niet verdraaien en een ander dak leggen is niet goedkoop, daardoor kom ik maar aan een rendement van 70% en toch zou ik dan voor de volle 100% moeten betalen. En dan spreek ik nog niet van het feit dat praktisch alleen de particulieren (30% van het totaal geinstalleerd oppervlakte in België) het zullen moeten betalen en de rest praktisch niets, maar ja die hebben dan ook hun zegje in die distributie bedrijven zeker. heel kwaad
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptydi 9 okt 2012 - 21:37

het zijn vooral weer die grote mannen die de boel kapot gedaan hebben ,door ganse varkenstallen en fabrieken vol te leggen voor die groene stroom cf ,
ze moesten van eerste keer een limiet gelegd hebben op cf en geplaatste kw bv boven de 10 kw maar ze waren weer eens niet zo slim daar in brussel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptydi 9 okt 2012 - 21:57

Een paar opmerkingen rond deze verdoken belasting :

*Als we dan de redenering van onze DNB's rechtlijnig doortrekken, betekent het dat ze met deze extra belasting er voor kunnen zorgen dat de kost voor het gebruik van het net terug goedkoper kan worden. Want die swingen volgens Testaankoop omwille van verschillende redenen serieus uit de pan.

*Het leeuwedeel van de GSC's wordt niet uitgekeerd aan de particuliere "producenten" van groene energie. Juist de groep die nu geviseerd wordt, na een uitgekiende propagandacampagne in de media. Jaja, beste mensen het is allemaal de schuld van de zonnepanelen !

*De vergoeding is ongegrond en buiten proportie. Het merendeel van lokaal geproduceerde electriciteit wordt ook lokaal gebruikt.

*Er wordt hier een volledige bedrijfstak met duizenden jobs van tafel geblazen.

*Er wordt ook korte metten gemaakt met de visie van energie decentraal op te wekken. Nogal wat grote jongens hebben er belang bij dat de brave burgers hun energie vooral niet zelf maken.
Persoonlijk kan ik niet wachten tot de Ridgeblade er komt, en dat ökofen zijn pelletketel met stirlingmotor uitbrengt (ga ik wel niet kunnen betalen). Rolling Eyes

*Het is een federale materie blijkbaar, maar alleen de Vlamingen betalen.


Groetjes,
Steven




Laatst aangepast door steefjeqv op di 9 okt 2012 - 22:00; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : syntax aanpassing)
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3092
Registration date : 06-12-11

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptydi 9 okt 2012 - 22:20

is het dan nog interressant om nu nog zonnepanelen te plaatsen?? ik denk het niet met al die negatieve kritiek hier
kan er hier iemand eens een voorbeeld geven in cijfers....investering/onkosten en winst op lange termijn

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptydi 9 okt 2012 - 22:24

Hoe lang zal het nog duren,dat we zullen moeten betalen voor de pelletkachels.
En nu zullen de mensen zeker geen panelen meer leggen nu krijg je maar 90 € per 1000kw - 50 € belasting per 1000kw = 40 € per 1000 kw wie gaat daar nog investeren!En ja en vanaf 2014 ben je verplicht om te investeren in groene energie als je bouwt Rolling Eyes goe gezien!
De grote mannen moeten betalen IKEA,KATOEN NATIE en niet altijd de kleine man die moet dokken!!!dank u FREYA [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
dxnature
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
dxnature


Man Aantal berichten : 305
Registration date : 25-10-11

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptydi 9 okt 2012 - 22:44

Geld alleen voor zonnepanelen met netaansluiting. Ik heb al een hele tijd voor mijn hobby zonnepanelen op een 12 volt circuit draaien waardoor (bijna) alles van mijn apparatuur door de zon is gevoed. Heb een beperkte zuivere sinus inverter staan die 230 volt kan leveren tegen een maximum van 1200 watt. De autonomie van dit circuit word uiteraard bepaald door de capaciteit van de batterijen.

Een vriend van mij woont in Frankrijk ergens ver van een dorp en heeft zijn hele huishouden op zonnepanelen werken daar er geen stroomvoorziening is op (zijn) bergje. Heeft daar wel een heel kapitaal aan deep cycle batterijen staan, maar hij heeft geen keuze Rolling Eyes

Heel dit circus word, zaols ik u hoor denken, niet gesubsidieerd. Maar als de paneeltjes en de batterijen wat in prijs zakken ga ik beslist die toer op. Het is me niet om subsidie te doen, maar om mijn rekening van die energiemaffia zo laag mogelijk te houden geek
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 0:20

De systemen die hier worden verkocht zijn alle ontworpen om de overschot in het net te bufferen. We zouden dit ook kunnen doen door deze overschot in batterijen te bufferen, maar daardoor zou de installatiekosten zo sterk stijgen dat de installatie nooit zal renderen in België, zelfs met idiale orientatie van de panelen. Power-/Gelbatterijen zijn niet bepaald goedkoop en hebben ook een zekere levensduur. Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32125
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 0:32

het resultaat van heel de zonnepanelen kampagne is:

de eerste generatie zonnepanelen met hoge GSC en subsidies konden alleen gelegd worden door de rijken, die er nog rijker van werden Mad

dan werden de panelen goedkoper en kon iedereen deze leggen, resultaat GSC en subsidies fors naar beneden want rijk worden is niet weggelegd voor jan-de-werkman Smile

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 9:26

Ik heb ze 2 jaar geleden geplaatst gewoonweg omdat het spaarboekje toch niet meer zoveel opbrengt en natuurlijk de subsidies die je kreeg -40% op totale kost van je installatie wel op drie jaar op je belasting.En ook voor het milleu CO2 uitstoot tegen te gaan en natuurlijk voor die grote dieven de stroomleveranciers tegen te gaan!!! Daarbij kreeg je ook 350 € per 1000kw opbrengst,en we hebben een groene lening genomen (wederopname van ons huidige lening).Ik wist natuurlijk dat het niet lang ging duren dat moederke staat al die mooie cadeaus niet ging blijven geven.Je weet hoe dat werk hé in Belgie, eerst cadeaus geven en daarna vinden ze altijd toch weer een andere belasting uit.Maar ja ze liggen er nu en ben vree content 0 € elektriciteit en nu gas ook bijna 0 € per maand dus aan mij gaan die stroomleveranciers niet meer verdienen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 10:50

@ fleur
Wij hebben ze dit jaar in juni laten plaatsen, dus geen aftrek meer van de belastingen( maar ze zijn dan ook een pak goedkoper geworden tov er nog wel aftrek was van de belastingen), Wij hebben 11000 euro betaald voor 25 panelen van 245wp. Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik het echt niet gedaan heb met de groene gedachte en de reden dat ik het nu pas gedaan heb is omdat ik nooit geloofd heb in het hele verhaal van de zonnepanelen. Ik heb ook maar gelegd wat ons jaarlijks verbruik is of was. Wij krijgen 230 euro per 1000kw ik zou dus ongeveer voor 1150 euro krijgen aan groene stroom certificaten en maandelijks 80 euro verdienen door geen stroom meer te betalen.
Zodus tel uit je winst: 1150x20j= 23000 euro
80x12x20=19200
23000+19200=42200 euro
42200-11000=31200 euro
Dan weet ik ook wel dat je rendementsverlies hebt na x aantal jaren, maar je kan er ook nog van uitgaan dat de stroom duurder word.
Dit was mijn drijfveer om het te doen, en ik geloof zelfs nu nog steeds dat het financieel de moeite loont om zonnepanelen te leggen al word je terugverdientijd een stuk langer.
Terug naar boven Ga naar beneden
dxnature
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
dxnature


Man Aantal berichten : 305
Registration date : 25-10-11

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 12:10

@Hellfire

Je stelling klopt ten dele wel. Een kwalitatieve groene deep cycle batterij gaat toch wel langer mee dan een standaard gel batterij. Wat je bedoeld met "alle hier verkochte systemen" gaat wel op en heb er onderzoek naar gedaan, maar "hier" is maar iets plaatselijk en buiten onze grenzen zijn ze al veel verder op dat gebied omdat men hier inkoopt en verkoopt naar de landelijke subsidie regelgeving. Ik heb altijd gestreefd om nooit een paard met oogkleppen te worden en raadpleeg met deze ook de internationale evolutie. Een mooi voorbeeld hiervan zijn onze oosterburen.

Nog even ter verduidelijking is het niet mijn streven om totaal onafhankelijk te zijn van het stroomnet, maar hun impact op mijn budget te verlagen met het bijkomende voordeel dat ik qua hobby autonoom kan fungeren en er in het geval van een beperkte stroompanne in het huishouden het essentiële een aantal uren kan volhouden op eigen kracht. Als u op internationale commerciële websites eens rondsnuffelt zal u merken dat de prijzen voor deze installaties sterk dalende trend aangeven zodat het niet lang meer zal duren of het een goede investering kan worden zonder rekening te houden met vadertje staat, die ons toch steeds in de steek laat duivel
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3092
Registration date : 06-12-11

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 12:50

@kemp24

alvast bedankt voor jou oprechte verklaring ,geeft een goed beeld hoe de situatie wat het plaatsen van zonnepanelen momenteel voorstelt.
ik zie dat je die nettransportvergoeding die er aankomt nog niet hebt meegerekend ,dit zou dus betekenen dat er nog eens over 20 jaar 4000euro van jou winst afgaat (als de premie niet verhoogd)dit zou dan een netto winst voor jou betekenen van een 25000 euro over de ganse periode en een kleine berekening zegt mij dat dit een 10procent betekent op jou geinvesteerde bedrag ,maar wat we niet uit het oog mogen verliezen is dat jou inzet-kapitaal na 20jaar verdwenen zal zijn.of doe ik hier een foute beredenering??

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 12:56

Die heb ik idd nog niet meegeteld, maar ik heb ook nog niet mijn volledig stroomverbruik geteld, ik betaal nu ook nog altijd 15 euro per maand. Maar de netvergoeding waar ze over spreken van 200 euro klopt ook niet als ze het op 50 euro gaan houden per 1000kw, dan zou het in mijn geval op 275 euro uit gaan komen.

En het klopt dat je je installatie ook moet afschrijven, maar ik heb geteld op een levensduur van 20j, mss gaat ze ook nog wel langer mee?????
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3092
Registration date : 06-12-11

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 13:13

zou het dan toch niet beter zijn om in de vastgoedsector te investeren dan in die zonnepanelen als je dan ziet wat vadertje staat wederom aan het arrangeren is. Rolling Eyes

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 15:56

en wie kan mij garanderen als de zonnepanelen na pak weg 15 jaar op uw dak liggen dat ze nog 100% rendement halen , neem nu dat je een investering doet van ong 15000euro met een lening op 15 jaar en na die 15 jaar zijn de panelen misschien aan vervanging toe , als ik voor 15000 euro aan stroom verbruik dan zit ik ook meer dan 15 jaar verder zonder panelen , ik weet het zo niet dat je er veel winst uit haalt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 16:23

Een lening van 15000 euro terugbetalen op 15j is zowieso niet slim en ga je op de bank ook niet krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 16:27

Joske, Ik kan u voor de 100% verzekeren dat uw zonnepanelen na 10 jaar zeker geen 100% rendement halen!!! Diegene die u dat wil wijsmaken is of een domoor, of een leugenaar. hiermee wil ik niemand persoonlijk beledigen.
Met vriendelijke groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 16:40

kemp24
wij waren verleden jaar van plan om zonnepanelen te leggen en waren op onze bank info gaan vragen , en zouden geen probleem kennen om een lening te krijgen voor zonne panelen , omdat ons huis af betaald is zou dat een goede investering zijn lieten ze ons weten
dit is wat onze bank ons vertelde:
Zonnepanelen fiscaal aftrekbaar maken laat de investeerder in zonnepanelen toe om 40% van zijn investering als belastingsvermindering in te roepen.Het maximumbedrag voor de fiscale aftrekbaarheid van zonnepanelen wordt gelegd op 3.600 euro, wat wil zeggen dat je in het eerste jaar maximum 3.600 euro kan aftrekken van de belastingen. Indien er daarna nog een bedrag overschiet, mag je dit overhevelen naar de volgende drie jaren. Voorwaarde hierbij is wel dat uw woning ouder dan 5 jaar is. Maar welke fiscale aftrek zonnepanelen ook mogen genieten, het is zeker een welgekome steunmaatregel die je investering zeker en vast lichter zal maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
francky
Pelletkachel
Pelletkachel
francky


Man Aantal berichten : 633
Registration date : 29-10-10

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 16:40

@ Flair ok dat we wat moeten betalen maar vergeet niet dat we twee keer betalen.
Eerst voor stroom van het net te halen EN dan nog eens voor stroom op het net te steken!!!
Als jij zegt iedereen voor de wet. wel dan ik zou eens graag zien van je moesten ze dat bij jou doen twee keer betalen ,denk dat je anders zou piepen WET in Belgie klop
ze weten niet meer in Brussel waar ze geld moeten gaan halen, straks zijn het onze pellet kachels..

_________________
Edelkamin funny 11kw
zibro carmen 11 kw
lava
Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
Terug naar boven Ga naar beneden
niepoort
Pelletje
Pelletje
niepoort


Man Aantal berichten : 22
Registration date : 06-09-11

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 17:14

vergeet niet als je al geld terugkrijgt (bv gezin met 3kinderen en vrouw ten laste) kan je voor je zonnepanelen niets terugkrijgen van de belastingen
omdat je al max terugkrijgt(als gewone werkmens wel te verstaan)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 18:53

bedoelde dat je voor een lening van 15000 euro geen afbetalingstermijn krijgt van 15jaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3092
Registration date : 06-12-11

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 19:12

toeval of niet ...maar deze namiddag sta ik hier te praten met een man uit mijn straat,het gesprek ging plots over schoorsteen en kouwen die er hun nesten in maken met alle gevolgen vandien.
die man wist mij te vertellen dat zijn zoon grote problemen had met vogelnesten onder zijn zonnepanelen en wist te vertellen dat alles terug van het dak moet om alles proper te maken (kostprijs rond de duizend euro)
heeft er iemand onder jullie al dergelijke problemen meegemaakt en wat er tegen te doen ?

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4778
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 19:48

Alles terug van het dak????De ruimte tss onderkant paneel en dakpan is toch minimum 10cm,dus moest er nu een nest of dergelijke zitten dan zou je dit in principe toch met water(en een beetje druk) moeten kunnen verwijderen??

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3092
Registration date : 06-12-11

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 20:04

ja pedro ,langs alle kanten zit dat blijkbaar vol met takken en allerhande,
al eens een schouw zien uitmesten waar kouwen nest in maken ....amaai die beesten kunnen in een heel korte periode een buis volproppen.
blijkbaar wil die installateur dit werk niet opknappen en zal er een kuisploeg van een gespecialiseerde firma aan te pas moeten komen.
of mag ik uw naam doorgeven met uw drukspuit??

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
francky
Pelletkachel
Pelletkachel
francky


Man Aantal berichten : 633
Registration date : 29-10-10

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 20:58

Fleur die kouwen gaan toch geen nest maken twee meter verder onder de zonnepannelen ?? alee zeg!Straks heeft hij nog ratten erin rollen
blijkbaar kijk die mens niet veel naar zijn dak dan ?????
En moest het zo zijn is het toch simpel om dit te verwijderen,zoals petro zegt eris 10 cm spel tussen de pannelen en de dakpanen.
Ge mach overdrijven maar ...... vertel dat maar niet verder,anders kom ik die nesten eruit halen lacher voor een prijsje

_________________
Edelkamin funny 11kw
zibro carmen 11 kw
lava
Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3092
Registration date : 06-12-11

zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Emptywo 10 okt 2012 - 21:30

heb ik jullie bang gemaakt misschien.......k zou toch eens kontroleren morgen of bij jullie alles kits is..

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty
BerichtOnderwerp: Re: zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze   zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze - Pagina 8 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze
Terug naar boven 
Pagina 8 van 40Ga naar pagina : Vorige  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» zonnepanelen dan toch de verkeerde keuze
» verkeerde tijd bij berichten
» Dit kan toch niet ?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Chit Chat-
Ga naar: