Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Ikzelf


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    warmte pelletkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    warmte pelletkachel Empty warmte pelletkachel

    Bericht van Gast di mei 24, 2011 10:23 pm

    Hallo,
    In september koop ik een pelletkachel, 11kw, voor grote ruimte.
    Nu wil ik de kachel in het zitgedeelte plaaten, dat is het centrale gedeelte, van de l-vormigie kamer met keuken er achter gebouwd. Kun je dan nog wel in het zitgedeelte zitten, of loopt het zweet me dan van de rug?
    Dit zitgedeelte is denk ik 25 m2, of kan ik dan beter een hoekpelletkachel nemen, die verder van het zitgedeelte is?
    Alles is wel open ruimte.
    Wol nog wel graag tv kijken, zonder te zweten?
    Dat is mijn enige twijfel nog. Waar moet ik hem plaatsen, moet wel een leuke plek zijn, en de zithoek is het mooiste plekje waar die tot zijn recht komt. Of toch in de hoek bij de tuindeuren, wat ook centraal is maar niet echt een mooi plekje.
    gr. Berlinda en alvast bedankt.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31565
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    warmte pelletkachel Empty Re: warmte pelletkachel

    Bericht van erwin di mei 24, 2011 10:28 pm

    tegen de buitenmuur ongeveer waar de binnenste muur van de keuken begint is beste


    Laatst aangepast door erwin123 op di mei 24, 2011 11:47 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    warmte pelletkachel Empty Re: warmte pelletkachel

    Bericht van turkoois di mei 24, 2011 10:52 pm

    Hallo Berlinda,

    Hoe groot is de te verwarmen ruimte? Wat is de vorm van de te verwarmen ruimte?

    Inderdaad, je kunt natuurlijk het beste de kachel centraal plaatsen. Al is het wel zo dat je de kachel instelt op een bepaalde temperatuur en de ruimte dus niet warmer wordt dan ingesteld.
    Zelf heb ik de kachel in de hoek van de kamer geplaatst, zodat de warmte richting keuken wordt geblazen en dat bevalt me heel goed.

    En .... welke kachel gaat het worden?

    Groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    warmte pelletkachel Empty Re: warmte pelletkachel

    Bericht van cuypersmarc wo mei 25, 2011 8:33 am

    hier staat de kachel ongeveer 7m van de keuken verwijderd, plafond van de living is 2,6 hoog deze van de keuken is 2,16 hoog.( totale oppv. k en l is 50m2 ). dus alle warmte moet naar de keuken via een deurgat dat 0,50cm lager is, ik heb nu nog niet verwarmd met temperaturen onder nul, maar wel met temp. van een 6°.
    ik kan u wel vertellen dat de temp in de keuken voor het eerst in 10j zeer aangenaam is in de keuken, vroeger met de houtkachel was het zeer warm rond de kachel en koud in de keuken. gelukkig hadden we nog een accumulatie kachel daar staan. we zetten zelfs de deur naar de gang nog open nu.


    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    warmte pelletkachel Empty Re: warmte pelletkachel

    Bericht van ss wo mei 25, 2011 12:50 pm

    Onze living meet 4x8 meter met een Amerikaanse open keuken (L vorm) eraan en in de verste hoek van de living staat de Saey Neema (zonder ventilator), in de winter is de keuken 1.5° koeler dan de zithoek. We wonen in een goed geïsoleerde houtskeletbouw. Geen probleem dus. Maar indien bij u de isolatie te wensen overlaat kan de plaatsing wel kritisch zijn. Opwarmen van de keuken (als de kachel langere tijd niet brande) duurt natuiurlijk langer dan de zithoek aan de kachel...
    Vriendelijke groeten,
    ss

    Gesponsorde inhoud


    warmte pelletkachel Empty Re: warmte pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 10:25 am