Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    ervaringen met saey-neema

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met saey-neema Empty ervaringen met saey-neema

    Bericht van Gast za sep 03, 2011 12:26 am

    hallo , ben hier nieuw omdat ik op het punt sta een pelletkachel aan te kopen , nu had ik wel al wat 'stiekem' op jullie forum meegekeken , en nu zou ik me een saey- neema willen aanschaffen , heeft hier iemand slechte/goede ervaringen mee ?

    mvg de pelletburner


    Laatst aangepast door pelletburner op za sep 03, 2011 10:19 am; in totaal 1 keer bewerkt
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen met saey-neema Empty Re: ervaringen met saey-neema

    Bericht van steven za sep 03, 2011 1:13 am

    Saey Neema bedoel je waarschijnlijk.

    Ik dacht dat Saey aan het uitbollen was met de pelletkachels.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met saey-neema Empty Re: ervaringen met saey-neema

    Bericht van Gast za sep 03, 2011 10:21 am

    yep neema , was al laat hé , is een toonzaalmodel maar naar ik begrepen heb is wisselstukken geen probleem aangezien deze kachel zelfde is als een riko ?
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen met saey-neema Empty Re: ervaringen met saey-neema

    Bericht van steven za sep 03, 2011 1:58 pm

    is van binnen het zelfde als een rika


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ervaringen met saey-neema Empty Re: ervaringen met saey-neema

    Bericht van erwin za sep 03, 2011 6:44 pm

    SS heeft een neema Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met saey-neema Empty Re: ervaringen met saey-neema

    Bericht van Gast za sep 03, 2011 7:54 pm

    ben nu weer aan het twijfelen , vandaag 4 zaken bezocht en ik moet zeggen , een kachel mét ventilator , amai dat geeft goed zenne, zo een neema werkt op natuurlijke circulatie (convectie) , ok geen ventilator = minder elentriek verbruik en minder lawaai maar weet niet of dat opweegt tegen de toch duidelijkere mindere warmteafgifte (zonder de ventilator hé), een beetje gecharmeerd door een edelkamin seven : gietijzer , veel dealers van , betaalbaar , lijkt mij als eerste kennismaking geen slecht idee , wat denken jullie ervan ?
    (bij een dealer terechtgekomen met een ongelooflijk wisselstukken magazijn en hij rijd maandelijks rechtstreeks naar de fabriek in italie), zoals jullie zien , keuze is moeilijk hé
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen met saey-neema Empty Re: ervaringen met saey-neema

    Bericht van Uthrex za sep 03, 2011 9:21 pm

    Die Neema is goed. Wij hebben em al jaaaaren. En speciaal gekozen voor het 'mindere' lawaai. Maar meningen verschillen. De warmte-afgift is voorzekers anders. Wij zouden em niet meer willen missen. Maar... Ondertussen zijn er ook wel leuke kachels met ventilator die beduidend stiller zijn dan toen wij opzoek waren.
    Ga zoveel mogelijk toonzalen af. Bekijk en (vooral) luister naar veel modellen. Slechte merken bestaan niet meer (nu ja, je weet wel wat ik wil zeggen).
    Laat je leiden door je buikgevoel en kies een kachel waar je van vind dat ze 'uw' smaak is. Bekijk eventueel wat referenties van de winkel, ga wat achter prijzen lopen, doe een kortingsbabbel en bestel het stuk elektronica dat je happy maakt.
    De rest komt wel goed. Daar heb je forum(s) voor hé Wink

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    ervaringen met saey-neema Empty Re: ervaringen met saey-neema

    Bericht van steven za sep 03, 2011 11:33 pm

    Pelletburner,

    de invoerder van Edilkamin in België is Pierre Girretz. Als jouw verkoper in Italië zijn kachels gaat halen, dan is het paralelle import. weet niet hoe het dan met de garantie zit


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ervaringen met saey-neema Empty Re: ervaringen met saey-neema

    Bericht van erwin za sep 03, 2011 11:45 pm

    Steven schreef:Pelletburner,

    de invoerder van Edilkamin in België is Pierre Girretz. Als jouw verkoper in Italië zijn kachels gaat halen, dan is het paralelle import. weet niet hoe het dan met de garantie zit

    als de verkoper op de fles gaat ooit, kan je naar de garantie fluiten en ben je afhankelijk van de goodwill van de officiele fabrikant om je verder te helpen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met saey-neema Empty Re: ervaringen met saey-neema

    Bericht van Gast zo sep 04, 2011 10:33 am

    @ steven en erwin : ééngemaakt europa heeft ook (soms) voordelen : ELKE fabrikant die producten levert en verkoopt in de europese unie is verplicht om in al die landen van de unie MIN 2 jaar waarborg te geven op werkuren en stukken !
    (een voorbeeld hiervan is bv cardoen , een bij hun gekochte VW is onderhavig aan de waarborg van vw in heel europa)
    onlangs zondigde mediamarkt ook tegen de regels door de werkuren aan te rekenen en enkel de stukken 2jaar waarborg te verlenen , die keten is ook serieus op hun vingers getikt door euopese instanties .
    het garantieverhaal word heel anders wanneer Edelkamin zelf failliet zou gaan , kortom wat waarborg betreft maak ik mij absoluut geen zorgen (je moet uiteraard wel een factuur kunnen voorleggen hé)
    maar zoals eerder gesteld : ik heb nog niks beslist want door het bos zie ik de bomen niet meer .....
    noizz
    noizz
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 194
    Leeftijd : 55
    Registration date : 01-12-08

    ervaringen met saey-neema Empty Re: ervaringen met saey-neema

    Bericht van noizz zo sep 04, 2011 10:34 am

    Ik heb een neema,met de optionele ventilator,en deze is super hoor!
    Prima warmtespreiding en het lawaai is zeer minimaal.


    _________________
    Saey Neema Mandi,Baltwood,Lava,Olimp en Makro-pellets
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31403
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ervaringen met saey-neema Empty Re: ervaringen met saey-neema

    Bericht van erwin zo sep 04, 2011 10:40 am

    pelletburner schreef:@ steven en erwin : ééngemaakt europa heeft ook (soms) voordelen : ELKE fabrikant die producten levert en verkoopt in de europese unie is verplicht om in al die landen van de unie MIN 2 jaar waarborg te geven op werkuren en stukken !
    (een voorbeeld hiervan is bv cardoen , een bij hun gekochte VW is onderhavig aan de waarborg van vw in heel europa)
    onlangs zondigde mediamarkt ook tegen de regels door de werkuren aan te rekenen en enkel de stukken 2jaar waarborg te verlenen , die keten is ook serieus op hun vingers getikt door euopese instanties .
    het garantieverhaal word heel anders wanneer Edelkamin zelf failliet zou gaan , kortom wat waarborg betreft maak ik mij absoluut geen zorgen (je moet uiteraard wel een factuur kunnen voorleggen hé)
    maar zoals eerder gesteld : ik heb nog niks beslist want door het bos zie ik de bomen niet meer .....

    het is niet de fabrikant maar de verkoper die u de 2j garantie geeft op wisselstukken en werkuren,
    een verkoper die paralel zelf invoert buiten de officiele verdeler daar heb ik geen vertrouwen in, vraag hem eens naar de reden daarvan


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met saey-neema Empty Re: ervaringen met saey-neema

    Bericht van Gast zo sep 04, 2011 10:44 am

    noizz schreef:Ik heb een neema,met de optionele ventilator,en deze is super hoor!
    Prima warmtespreiding en het lawaai is zeer minimaal.

    dat is interessant nieuws , geen enkele verkoper vertelde me dat er een optionele ventilator bestond !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met saey-neema Empty Re: ervaringen met saey-neema

    Bericht van Gast zo sep 04, 2011 10:51 am

    erwin123 schreef:
    pelletburner schreef:@ steven en erwin : ééngemaakt europa heeft ook (soms) voordelen : ELKE fabrikant die producten levert en verkoopt in de europese unie is verplicht om in al die landen van de unie MIN 2 jaar waarborg te geven op werkuren en stukken !
    (een voorbeeld hiervan is bv cardoen , een bij hun gekochte VW is onderhavig aan de waarborg van vw in heel europa)
    onlangs zondigde mediamarkt ook tegen de regels door de werkuren aan te rekenen en enkel de stukken 2jaar waarborg te verlenen , die keten is ook serieus op hun vingers getikt door euopese instanties .
    het garantieverhaal word heel anders wanneer Edelkamin zelf failliet zou gaan , kortom wat waarborg betreft maak ik mij absoluut geen zorgen (je moet uiteraard wel een factuur kunnen voorleggen hé)
    maar zoals eerder gesteld : ik heb nog niks beslist want door het bos zie ik de bomen niet meer .....

    het is niet de fabrikant maar de verkoper die u de 2j garantie geeft op wisselstukken en werkuren,
    een verkoper die paralel zelf invoert buiten de officiele verdeler daar heb ik geen vertrouwen in, vraag hem eens naar de reden daarvan

    het is steeds de FABRIKANT die de waarborg geeft ! wil de verkoper een bijkomende waarborg geven bv in het kader van een bepaalde tijdelijke aktie , dat kan maar de minimun verplichte waarborg is voor ALLE in de europese unie verkochte goederen 2jaar op werkuren en stukken , Edelkamin geeft nu bv op gietijzeren onderdelen 5jaar doch dit is een extra die ze doen uit commerciele overwegingen (5jaar klinkt mooi hé en we weten met zijn allen dat gietijzer in een kachel nooit kapotbrand op minder dan 5jaar , dus nemen ze eigenlijk geen risico)
    ik heb al voor drie fabrikanten van cv-ketels gewerkt en geen enkele groothandel , handel , verkoper , installateur of wie dan ook neemt de waarborg op zich , het is steeds de FABRIKANT !
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    ervaringen met saey-neema Empty Re: ervaringen met saey-neema

    Bericht van ss zo sep 04, 2011 6:32 pm

    Wat garantie betreft, de Neema bestaat niet meer, ofwel kun je nog een tweedehandse of een toonzaalmodel kopen, doe dit dan met een forse korting of koop een Rika...

    Net als Uthrex kochten wij onze Neema omdat het met Rika toen zowat de enige was zonder de ventilator en nu zouden we hem ook voor geen geld willen missen.
    Saey verzorgt zijn Imago en geeft een uitstekende service na verkoop
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met saey-neema Empty Technieker gezocht.

    Bericht van Gast vr feb 03, 2012 7:28 pm

    Hallo,

    Wij hebben een saey neema en zijn nu op zoek naar een technieker die deze kachel kan komen kuisen en verplaatsen.
    Wij wonen in Alken (omgeving van Hasselt).

    Alvast bedankt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ervaringen met saey-neema Empty Re: ervaringen met saey-neema

    Bericht van Gast za feb 04, 2012 10:14 am

    Wij hebben reeds jaren een Neema staan. Ik ben tevreden over de kachel maar zou op dit moment toch voor een andere kachel kiezen.
    Ik heb zelf achteraf de optionele ventilator in de Neema ingebouwd. Deze maakt weliswaar weinig lawaai maar ik vind de warteverspreiding niet geweldig.
    Wij hebben ook een Edikkamin Iris en het ventilatiesysteem van deze kachel werkt veel beter. Deze kachel maakt wel meer lawaai.
    Sommige nieuwe kachels van Edelkamin beschikken over stillere ventilatoren. Ik heb er zo eentje horen draaien en was erg onder de indruk.

    Gesponsorde inhoud


    ervaringen met saey-neema Empty Re: ervaringen met saey-neema

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu vr maa 29, 2024 1:56 am