Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 29 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 28 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Thermostaat - ¨Programmeren

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermostaat - ¨Programmeren Empty Thermostaat - ¨Programmeren

    Bericht van Gast zo 4 sep 2011 - 14:34

    Ik heb een MCZ Mercury kachel en ben hier tevreden over.
    Ik verwarm er 50m2 mee en dit gaat goed, ook met hele koude buitentemperaturen.

    Maar: één ding begrijp ik toch niet goed aan die Italianen.
    Er zit een hele software in om de kachel aan- en af te zetten. 2 zaken is men echter vergeten:
    - je kan niet zeggen: spring om 6h aan op 21graden. Je kan enkel zeggen: spring om 6h aan (zonder temperatuur). De laatste temperatuursinstelling wordt dan gebruikt.
    - je kan niet zeggen: spring om 23h aan EN BLIJF BRANDEN. Elk programma moet immers een stoptijd hebben, en die stoptijd moet voor 00h zijn.
    Dit zijn 2 enorme gebreken.

    Desalnietemin: het is nu zo en je moet het zo gebruiken. Daarom deze vraag.

    Stel het is terug zo'n koude winter zoals vorig jaar en het jaar ervoor. Om 8h vertrek je naar je werk, om 19h kom je terug thuis. Het vriest buiten de ganse dag door. Zet je dan je kachel uit en laat je hem terug opspringen om 17h of laat je hem beter de hele dag branden? Ideaal zou zijn: verlaag de temperatuur en ga om 17h terug naar 21graden. Maar dat kan dus niet.

    Idem voor 's nachts: om 23h ga je slapen. Om 7h sta je op. Zet je hem dan uit tot 5h of laat je hem branden?

    Wat is het meest economische? Hoe doen jullie dit?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31492
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Thermostaat - ¨Programmeren Empty Re: Thermostaat - ¨Programmeren

    Bericht van erwin zo 4 sep 2011 - 15:01

    meest economische is dat de ruimte niet te fel afkoelt,
    onze kachel heeft ook een beperkte programmering,
    als het buiten echt koud was met vriezen overdag liet ik hem gewoon doorbranden op laagste vermogen, als je thuiskomt manueel hoger zetten dat is toch direct warm.
    de meeste kachels zijn niet programmeerbaar zoals een klokthermostaat van de CV dat moet je erbij nemen, daarbij werkt de graden regeling op meeste kachels ook niet echt nauwkeurig indien de meetsonde op de kachel beneden zit


    Laatst aangepast door erwin123 op zo 4 sep 2011 - 15:23; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Thermostaat - ¨Programmeren Empty Re: Thermostaat - ¨Programmeren

    Bericht van Gast zo 4 sep 2011 - 15:15

    Er zit een hele software in om de kachel aan- en af te zetten. 2 zaken is men echter vergeten:
    - je kan niet zeggen: spring om 6h aan op 21graden. Je kan enkel zeggen: spring om 6h aan (zonder temperatuur). De laatste temperatuursinstelling wordt dan gebruikt.
    - je kan niet zeggen: spring om 23h aan EN BLIJF BRANDEN. Elk programma moet immers een stoptijd hebben, en die stoptijd moet voor 00h zijn.
    Dit zijn 2 enorme gebreken.

    Als ik de handleiding van de Musa goed begrijp zijn er 10 voorgeprogrammeerde weekprogramma's en 60 voorgeprogrammeerde dagprogramma's. Daarnaast kun je ook zelf vrij programmeren en is er wel keuze van de temperatuur mogelijk.

    Zie pagina 52 en verder.

    Gesponsorde inhoud


    Thermostaat - ¨Programmeren Empty Re: Thermostaat - ¨Programmeren

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za 27 apr 2024 - 20:08