Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 21 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
erwin
atlasgust
bart b
zouzou
8 plaatsers

    Pelletketel


    Min esse
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 49
    Registration date : 12-02-12

    Pelletketel - Pagina 2 Empty Re: Pelletketel

    Bericht van Min esse wo maa 07, 2012 12:34 am

    @ Keteltje

    Ah ok, nu snap ik het, u heeft ook nog een houtkachel Rolling Eyes
    Hier staat de pelletketel 24u op 24u op (met 1 verwarming open), dus constant en momenteel dan nog 16u per dag met meerdere verwarmingen open. Bij het vriesweer was mijn verbruik 5 zakken van 15kg Bioflam per dag en nu is dit 2 zakken per dag. Die 2 zakken per dag is wel het gemiddelde.
    U kan via de afstandsbediening toch ook de temperaturen (branduren) programmeren maar dat is misschien niet de bedoeling voor u want dan moet uw ketel ook de ganse dag branden.
    Hier staat de keteltemperatuur meestal op 50°C, dit is de laagste temperatuur.
    Mijn verbruik klopt ook zo ongeveer met wat de leverancier mij wist te vertellen bij de aankoop van de ketel.

    Voor de as langs de lade gebruik ik gewoon een aszuiger. Dit doe ik dus om de 2 weken wanneer ik de pelletketel proper maak.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletketel - Pagina 2 Empty Re: Pelletketel

    Bericht van Gast wo maa 07, 2012 9:25 am

    Beste,

    Dan kan U beter een groot buffervat plaatsen om de warmte op te slaan, dat zal Uw verbruik zeker ten goede komen. En de ketel zal minder moeten branden.
    Keteltje
    Keteltje
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 55
    Registration date : 15-01-12

    Pelletketel - Pagina 2 Empty Re: Pelletketel

    Bericht van Keteltje wo maa 07, 2012 11:03 am

    Alleen bij vriesweer kan ik hem continu laten draaien, anders gaat hij toch in overtemperatuur. Het is zoals u reeds zei, een andere manier van stoken. Ik moet zelf nog een beetje ondervinden hoe ik de ketel zou kunnen programmeren. Het probleem hier is altijd dat wij met veel verschillende uren werken. Zodoende zou ik bijna dagelijks mijn instellingen aan het herprogrammeren zijn. Voorlopig gaat deze werkwijze echter goed. Zou dit op termijn toch te veel problemen geven, dan zal ik moeten proberen een buffervat te plaatsen. De ketel is wel makkelijk om op relatief korte termijn de hele woning op te warmen, en zoals reeds gezegd, de dagen dat ik thuis ben amuseer ik mij met mijn houtkachel Laughing daar men hout niet onbeperkt kan bewaren. En dit heb ik toch gratis. blijven lachen
    Min esse
    Min esse
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 49
    Registration date : 12-02-12

    Pelletketel - Pagina 2 Empty Re: Pelletketel

    Bericht van Min esse wo maa 07, 2012 11:43 am

    Dagelijks herprogrammeren lijkt mij ook geen optie amai
    Hier gaat de ketel niet in overtemperatuur met 1 verwarming open, dus daar heb ik geen last van cheers
    Die 1 verwarming die ik open heb is in de eetkamer en keuken, en met de huidige buitentemperatuur zet ik de livingdeur open en kan deze mee verwarmen. Als het dan 's avonds kouder is zet ik de verwarmingen in de living bij op.
    Voorlopig denk ik ook nog geen buffervat nodig te hebben. Misschien voor die enkele weken in het voor- en najaar wanneer het overdag te warm is voor de verwarming op te zetten...maar de vraag is dan of het een renderende aankoop is het buffervat voor die enkele weken?
    Dan12
    Dan12
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 201
    Registration date : 18-12-11

    Pelletketel - Pagina 2 Empty Re: Pelletketel

    Bericht van Dan12 do mei 03, 2012 8:02 pm

    Hallo edilkaminketel ginteresseerden van pelletforum

    Ik stook nu ruim twee weken met de edilkamin atlanta.
    prachtige "no nonsens" ketel.
    vakkundig geïnstalleerd en ingesteld.
    vanaf het eerste uur van ingebruikname heb ik vertrouwen in deze ketel.
    (dit in tegenstelling tot mijn vorige ketel).
    Het pelletverbruik valt mee, maar ja de buitentemperaturen zijn nu ook ruim boven 0 graden. Het SWW is er ook op aangesloten middels boiler in buffervat.
    ketel is ingesteld op 65 graden, en draait (natuurlijk afhankelijk van de warmtevraag) heel veel op economic P1. (momenteel 8 convectoren en 4 radiatoren)
    pas als er in huis geen warmte meer gevraagd wordt,snachts, loopt de temperatuur in ketel en buffer op tot 75 graden en schakelt de ketel zich vervolgens uit.
    afhankelijk van de isolatie van de boiler en leidingen, én SWW-gebruik en/of warmtevraag in de woning zakt de temperatuur weer naar 64 graden, en start de ketel weer automatisch op. het verhogen van de temperatuur verloopt zeer snel (P6).
    in het voor en naseizoen kan de ingestelde temperatuurwaarde iets lager gezet worden. (is iets zuiniger in gebruik).
    De ketel staat in de kelder, maar middels de afstandsbediening op de eerste etage kan ik de werking van de ketel "volgen". zelfs kan ik via de AB zien hoeveel pellets er nog in de voorraadsilo zijn.
    aslade 1x per week schoonmaken (premium woodpellets makro)

    Mvg. Dan12



    _________________
    Mvg. Dan12



    edilkamin atlanta pelletketel CV
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Pelletketel - Pagina 2 Empty Re: Pelletketel

    Bericht van Gast zo jul 08, 2012 6:44 pm

    Wij hebben hier nu een Ottawa 24 Kw staan. Zal pas in september of oktober in werking treden. Weet er iemand hoeveel pelletverbruik er is telkens de ketel opstart?
    Ik ben van plan om de ketel automatisch, via instelling op afstandsbediening, af te laten slaan rond 23u en weer op te laten slaan rond 4u 's ochtends. Dit is 5u lang geen pelletverbruik. Maar hoeveel zal die verbruiken bij telkens op te starten?
    Ciao Steven.

    Gesponsorde inhoud


    Pelletketel - Pagina 2 Empty Re: Pelletketel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 5:52 am