problemen warmte regeling Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 62 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 1 verborgen en 59 gasten

alvaho, krusty

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
problemen warmte regeling I_vote_lcapproblemen warmte regeling I_voting_barproblemen warmte regeling I_vote_rcap 
steven
problemen warmte regeling I_vote_lcapproblemen warmte regeling I_voting_barproblemen warmte regeling I_vote_rcap 
pedro
problemen warmte regeling I_vote_lcapproblemen warmte regeling I_voting_barproblemen warmte regeling I_vote_rcap 
krusty
problemen warmte regeling I_vote_lcapproblemen warmte regeling I_voting_barproblemen warmte regeling I_vote_rcap 
Fleur
problemen warmte regeling I_vote_lcapproblemen warmte regeling I_voting_barproblemen warmte regeling I_vote_rcap 
ss
problemen warmte regeling I_vote_lcapproblemen warmte regeling I_voting_barproblemen warmte regeling I_vote_rcap 
jeanhup
problemen warmte regeling I_vote_lcapproblemen warmte regeling I_voting_barproblemen warmte regeling I_vote_rcap 
Philip
problemen warmte regeling I_vote_lcapproblemen warmte regeling I_voting_barproblemen warmte regeling I_vote_rcap 
Annejanne
problemen warmte regeling I_vote_lcapproblemen warmte regeling I_voting_barproblemen warmte regeling I_vote_rcap 
Maryline
problemen warmte regeling I_vote_lcapproblemen warmte regeling I_voting_barproblemen warmte regeling I_vote_rcap 

 

 problemen warmte regeling

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



problemen warmte regeling Empty
BerichtOnderwerp: problemen warmte regeling   problemen warmte regeling Emptyzo 9 okt 2011 - 19:10

hallo
vraagje heeft er iemand enige verklaring waarom mijn mcz ego hoger verwarmt dan de ingestelde temperatuur vb; instellen op 21 graden AUTO en programma en op 26 graden nog steeds bij verwarmen
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

problemen warmte regeling Empty
BerichtOnderwerp: Re: problemen warmte regeling   problemen warmte regeling Emptyzo 9 okt 2011 - 19:34

bulldog schreef:
hallo
vraagje heeft er iemand enige verklaring waarom mijn mcz ego hoger verwarmt dan de ingestelde temperatuur vb; instellen op 21 graden AUTO en programma en op 26 graden nog steeds bij verwarmen

als de ingestelde temperatuur bereikt is dan blijft de kachel in de laagste vermogenstand ECO branden, heb je weinig warmteverliezen dan zal de temperatuur verder oplopen, in de winter zul je dit probleem niet hebben...
eventueel tot dan de graden lager instellen.

sommige kachels hebben een eco off, dan springt de kachel helemaal uit en later weer aan, maar ik weet niet of de mcz ego dit heeft?



_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



problemen warmte regeling Empty
BerichtOnderwerp: Re: problemen warmte regeling   problemen warmte regeling Emptyzo 9 okt 2011 - 20:22

erwin123 schreef:
bulldog schreef:
hallo
vraagje heeft er iemand enige verklaring waarom mijn mcz ego hoger verwarmt dan de ingestelde temperatuur vb; instellen op 21 graden AUTO en programma en op 26 graden nog steeds bij verwarmen

als de ingestelde temperatuur bereikt is dan blijft de kachel in de laagste vermogenstand ECO branden, heb je weinig warmteverliezen dan zal de temperatuur verder oplopen, in de winter zul je dit probleem niet hebben...
eventueel tot dan de graden lager instellen.

sommige kachels hebben een eco off, dan springt de kachel helemaal uit en later weer aan, maar ik weet niet of de mcz ego dit heeft?



Mijn Toestel type heeft een stanby modus, kijk even of dit ook bij u merk aanwezig is, zoja zet deze op "ON" bij "OFF" stand zal de kachel niet automatisch doven als de ingestelde temperatuur bereik is. en aangaan als je even onder de ingestelde temperatuur komt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



problemen warmte regeling Empty
BerichtOnderwerp: Re: problemen warmte regeling   problemen warmte regeling Emptyzo 9 okt 2011 - 20:25

mijn mcz ego heeft inderdaad ook een eco stand bedankt voor de info
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



problemen warmte regeling Empty
BerichtOnderwerp: Re: problemen warmte regeling   problemen warmte regeling Emptyma 10 okt 2011 - 11:22

Hier krijg ik de temperatuur ook niet onder de 24 graden met de deur naar boven helemaal open en werkt op laagste stand. Met de deuren toe aleen living en keuken ist 26+ graden ook, mja tis buiten nog te warm.

Ik vraag me af of het wel voordeliger is om de kachel te laten uitvallen en terug op te laten starten idere keer voor de ontsteking,...



Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



problemen warmte regeling Empty
BerichtOnderwerp: Re: problemen warmte regeling   problemen warmte regeling Emptyma 10 okt 2011 - 19:16

David27 schreef:
Hier krijg ik de temperatuur ook niet onder de 24 graden met de deur naar boven helemaal open en werkt op laagste stand. Met de deuren toe aleen living en keuken ist 26+ graden ook, mja tis buiten nog te warm.

Ik vraag me af of het wel voordeliger is om de kachel te laten uitvallen en terug op te laten starten idere keer voor de ontsteking,...




Wij laten de kachel gewoonlijk op zijn laagste stand branden (is nog gen winter)zodra wij gaan slapen of werken gaan zetten wij de temperatuur knop lager (we schatten het zo een beetje in) zodat de kachel pas aanspring bij een bepaalde temperatuur, (gewoonlijk als we goed hebben ingeschat brand zij reeds een half uurtje voor we opstaan of thuis komen van werk), je kan natuurlijk ook met start en stop programma werken, gewoonlijk kan je voor iedere weekdag afzonderlijk meerdere start's en stop's in bouwen , zelf een weekend programma normaal, toch op mijn type toestel, volgens wat wij van onze installateur hebben meegekregen zou dikwijls (meerdere keren op een dag) uitval en hernieuw opstarten, nefast zijn voor de kachel (versnelde slijtage)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



problemen warmte regeling Empty
BerichtOnderwerp: Re: problemen warmte regeling   problemen warmte regeling Emptyma 10 okt 2011 - 20:16

@H.W.

S'morgens opstaan wordt geprogrameerd en als we werken zijn gewoon op laagste stand.
Alleen afleggen voor dagelijks onderhoud(je) lijkt me genoeg, laat staan dat de kachel nog is een keer of 2 moet aanslaan d.m.v start-stop functie.

Gewoon laten draaien lijkt me best Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

problemen warmte regeling Empty
BerichtOnderwerp: Re: problemen warmte regeling   problemen warmte regeling Emptyma 10 okt 2011 - 21:26

David27 schreef:
@H.W.

S'morgens opstaan wordt geprogrameerd en als we werken zijn gewoon op laagste stand.
Alleen afleggen voor dagelijks onderhoud(je) lijkt me genoeg, laat staan dat de kachel nog is een keer of 2 moet aanslaan d.m.v start-stop functie.

Gewoon laten draaien lijkt me best Smile

elke keer als de kachel weer opnieuw moet opstarten is er daarbij weer een heel bakje pellets weg, en meerverbruik elektriciteit van de gloeikaars, ik denk als je alles telt dat het duurder uitkomt dan gewoon in eco laten branden

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



problemen warmte regeling Empty
BerichtOnderwerp: Re: problemen warmte regeling   problemen warmte regeling Emptydi 11 okt 2011 - 18:32

Hallo,
Ik heb ook een MCZ maar hier een Vega (met active system).
In het begin had ik ook problemen met het te hoog oplopen van de temperatuur bij eco(met de kachel op de laagste stand). Nu gebruik ik reeds jaren AUTO/ECOSTOP. De kachel brand op stand 5 tot aangeduide temperatuur en blijft dan nog een korte tijd op stand 1 branden. Zakt de thermostaat niet in die periode dat stopt de kachel volledig.
Enkel als de thermostaat weer zakt slaat de kachel weer aan. ( na de afkoelperiode waarbij de kachel niet kan heropstaren)
Deze instelling kan je dus enkel gebruiken in een goed geïsoleerde woning waar de temperatuur stabiel blijft.
Ik werk enkel met de temperatuur op de thermostaat. 16 à 17° 's nachts en bij afwezigheid en 21 à 23° als we beneden zijn.
De eerste keer dat de kachel aanslaat na een nacht of lange afwezigheid zetten we altijd één graadje hoger.
Als de kachel uitslaat proberen we erop te letten dat we dit graadje terug aftrekken.

Deze werkwijze voorkomt dat de kachel terug aanslaat na de eerste afkoelfase. Dit gebeurt hier meestal omdat we een grote lange ruimte moeten verwarmen 190m³.
De warmte is de eerste keer nog niet goed verdeelt waardoor het rond de kachel eerst nog te snel afkoelt ten voordele van de verder gelegen ruimte.
Eens de volledige ruimte op temperatuur doet dit probleem zich niet meer voor en slaat de kachel maar weinig terug aan.

Deze werkwijze bespaart mij veel pellets en laat mijn glas veel langer proper zijn. Een goed doorbrandende kachel reinigt zichzelf beter. Tijdens de nacht start de kachel zelden, enkel bij extreme koude, op.
U mag zeker niet onderschatten hoeveel energie u verspeelt door de kachel 's nachts en tijdens afwezigheid te laten branden. Daarmee spaar je 1 gloeibougie om de 2 jaar en een beetje extra elektriciteit zeker mee uit.

Ik heb dit proefondervindelijk kunnen vaststellen in MIJN situatie.
Het leuke van een Pelletkachel is dat u dat ook gemakkelijk kan zonder een jaarrekening te moeten afwachten.
Reservoir vullen en uittesten is de boodschap...

Veel plezier en een zuinige winter... pelletforum

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





problemen warmte regeling Empty
BerichtOnderwerp: Re: problemen warmte regeling   problemen warmte regeling Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
problemen warmte regeling
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Temperatuur regeling Lilia Plus
» zelf regeling pellets edilkamin
» warmte

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: MCZ-
Ga naar: