Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Bezoekje aan verkoper

    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Bezoekje aan verkoper Empty Bezoekje aan verkoper

    Bericht van dxnature wo okt 26, 2011 7:07 pm

    Vandaag ging ik twee winkeliers bezoeken op mijn zoektocht naar een gepaste pelletkachel. Van de ene kreeg ik goede uitleg en kon ik ook de ingewanden van diverse toestellen bekijken waarbij de kwaliteiten werden opgesomd, niet slecht dus. De brave man stelde me voor om ons te vereren met een bezoekje om de keuze te vergemakkelijken en kosteloos een prijsvoorstel te maken. Word vervolgd...

    Ik nam ook even de tijd om nog een andere winkelier te bezoeken daar die amper 4 kilometer verder is gevestigd. Dat bleek andere koek. De verkoper was vrij arrogant en behandelde mij als een kleuter. Zijn merk was uiteraard het beste op de markt doch dat kon ik niet beoordelen daar er geen open exemplaar stond opgesteld. Men kan mij veel proberen wijs te maken maar dit moet wel gemaatstaaft worden, ben zo nogal een ongelovige Thomas zie je, ken ondertussen de gladde verkoopspraatjes. Op een gegeven ogenblik vroeg de man mij waar ik woon en toen antwoordde hij mij dat ze alleen binnen een straal van 10 kilometer leveren en plaatsen voor pelletkachels. Houtkachels zijn geen probleem! Blijkt me dat het door hem aangeprezen merk dan toch niet zo degelijk moet zijn. Ga het merk hier niet vermelden. Een jaarlijkse onderhoudsbeurt kost zo'n 175 euro exclusief verplaatsing en dat laatste zou wel eens hoog kunnen oplopen volgens die man want ik woon 17.3 km van zijn bedrijf. Een echt grote afstand waar ik zelf 20 minuutjes op gereden heb over rustige verkeersarme wegen. De door hen verkochte pellets zijn din+ en kosten zo'n slordige 4,8 euro per zak van 15 kg. Om op locatie een bestek op te maken moest ik ook 30 euro betalen Mad

    Toch raar dat een winkelier die 4 kilometer verder is dan vorige daar moeilijk over doet. Nu heb ik zelf regelmatig klantenkontakt op het bedrijf waar ik werk en weet dat een vriendelijke en sympathieke klantenbenadering belangrijk is en bied hen dan ook eerst een kopje koffie aan waarna we in alle sereniteit kunnen praten. Ben dan ook bij de laatste winkelier vrij snel de deur uit gegaan omdat ik met zo'n arrogante uiterst assertieve wijze niet wil benaderd worden. Ik koop enkel bij een leverancier waar ik op kan rekenen en in vertrouwen mijn kachel zal aankopen om met een redelijk gerust gemoed van de lekkere warmte te kunnen genieten. Ik woon in Niel zo'n 12 kilometer ten zuiden van Antwerpen en ben nog steeds zoekende naar een gezellige warmtebron voor onze huiskamer. Wie weet een GOED adres voor mij? grtz Ron
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Bezoekje aan verkoper Empty Re: Bezoekje aan verkoper

    Bericht van erwin wo okt 26, 2011 11:03 pm

    Ron die tweede verkoper is er ene die rap rijk wil zijn, veel service zul je daar achteraf niet van krijgen.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bezoekje aan verkoper Empty Re: Bezoekje aan verkoper

    Bericht van Gast do okt 27, 2011 8:29 am

    Je deed er wel goed aan je te laten informeren door verschillende verkopers om evt later over te kunnen gaan tot een aanschaf van een pelletkachel.
    Zoals u ook aanhaalde is een merk niet het onderwerp. Zoals bij wagens zijn er goede en betrouwbare. De prijzen zijn dan ook verschillend.
    De kachel die ik heb kost mij aan een jaarlijks onderhoud 65€ waarbij deze volledig werd gedemonteerd en gereinigd.
    En tot slot, pellets moet je hier maar op het forum volgen. Dikwijls zijn merken en kwaliteiten een topic.
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Bezoekje aan verkoper Empty Re: Bezoekje aan verkoper

    Bericht van dxnature do okt 27, 2011 9:23 am

    Harley, ik dacht al van die 175 euro plus verplaatsing dat is bij zijn haren getrokken. Net zoals de afstand naar de klant. Wat doe je dan als je in de usa of zo woont, daar zijn de afstanden een factor 10 of meer groter. Trouwens met zo'n houding zal je niet veel klanten maken. De baas was op de baan voor een plaatsing van een kachel, zou die wel weten hoe zijn weten dat de bediende de klanten zo benaderd. Mij niet gelaten, heb er maar even een punt van gemaakt. Trouwens het bedrijf waar ik werk heeft een policy dat ELK onderdeel, onder garantie of niet, wereldwijd binnen de 24 uur moet kunnen geleverd worden en daar zijn we heel trots op. Iets wat door het gros van de fabrikanten met een grove korrel genomen word zoals ik hier en elders al heb gelezen.

    Erwin, die indruk kreeg ik reeds na 2 minuten :-(

    mvg, Ron
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Bezoekje aan verkoper Empty Re: Bezoekje aan verkoper

    Bericht van Gast do okt 27, 2011 9:46 am

    dxnature schreef:Harley, ik dacht al van die 175 euro plus verplaatsing dat is bij zijn haren getrokken. Net zoals de afstand naar de klant. Wat doe je dan als je in de usa of zo woont, daar zijn de afstanden een factor 10 of meer groter. Trouwens met zo'n houding zal je niet veel klanten maken. De baas was op de baan voor een plaatsing van een kachel, zou die wel weten hoe zijn weten dat de bediende de klanten zo benaderd. Mij niet gelaten, heb er maar even een punt van gemaakt. Trouwens het bedrijf waar ik werk heeft een policy dat ELK onderdeel, onder garantie of niet, wereldwijd binnen de 24 uur moet kunnen geleverd worden en daar zijn we heel trots op. Iets wat door het gros van de fabrikanten met een grove korrel genomen word zoals ik hier en elders al heb gelezen.

    Erwin, die indruk kreeg ik reeds na 2 minuten :-(

    kan ook zijn dat deze verkoper(?!) net deze markt ontdekt heeft en meteen als ee havik zijn prooien probeerd te verslinden. Aan ons is het dus aangewezen om op onze hoede te blijven en even geduld te nemen totdat deze havikken zijn verdwenen.
    Over de US, hoe wist u dat ik in de terminal zit voor mijn vlucht naar Boston? Echter ginder branden ze ook al pellets hoor. Zelfs hebben ze kachels op maïs.

    mvg, Ron
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    Bezoekje aan verkoper Empty Re: Bezoekje aan verkoper

    Bericht van knoepken do okt 27, 2011 10:10 am

    Das eenen die op 1JAAR SCHAT RIJK wil worden(zijn)Laat dienen witten boord krimineel maar links liggen!!!!
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Bezoekje aan verkoper Empty Re: Bezoekje aan verkoper

    Bericht van ss do okt 27, 2011 10:44 am

    Kan ook gewoon dat die tweede verkoper je gewoon geen pelletkachel WIL leveren he!!! lacher lacher lacher
    Een mens moet positief blijven in het leven...
    De keuze is in zo'n geval toch vlug gemaakt, beide typen verkopers kun je in alle sectoren vinden...
    Groeten,
    ss
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Bezoekje aan verkoper Empty Re: Bezoekje aan verkoper

    Bericht van dxnature do okt 27, 2011 12:57 pm


    kan ook zijn dat deze verkoper(?!) net deze markt ontdekt heeft en meteen als ee havik zijn prooien probeerd te verslinden. Aan ons is het dus aangewezen om op onze hoede te blijven en even geduld te nemen totdat deze havikken zijn verdwenen.
    Over de US, hoe wist u dat ik in de terminal zit voor mijn vlucht naar Boston? Echter ginder branden ze ook al pellets hoor. Zelfs hebben ze kachels op maïs.
    mvg, Ron

    Nee hoor, maar ben ook al diverse keren in de zuidelijke staten geweest en ken de afstanden daar...
    Na een paar maanden research ben ik ook op de historie van de pelletkachels gestoten en heb gelezen dat die hun roots in de states hebben.

    Wat die verkoper betreft is het een zaak die reeds geruime tijd bestaat en gekend staat in de streek, doch na wat zoekwerk blijkt dat die binnen zijn vestigingsplaats twee ernstige concurrenten heeft bijgekregen waar je hier op het forum regelmatig over leest.

    grtz, Ron

    Gesponsorde inhoud


    Bezoekje aan verkoper Empty Re: Bezoekje aan verkoper

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 12, 2024 10:48 am