Pelletkachel zonder circulatie ventilator Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 26 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 25 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Pelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_lcapPelletkachel zonder circulatie ventilator I_voting_barPelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_rcap 
steven
Pelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_lcapPelletkachel zonder circulatie ventilator I_voting_barPelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_rcap 
pedro
Pelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_lcapPelletkachel zonder circulatie ventilator I_voting_barPelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_rcap 
krusty
Pelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_lcapPelletkachel zonder circulatie ventilator I_voting_barPelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_rcap 
Fleur
Pelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_lcapPelletkachel zonder circulatie ventilator I_voting_barPelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_rcap 
ss
Pelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_lcapPelletkachel zonder circulatie ventilator I_voting_barPelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_rcap 
jeanhup
Pelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_lcapPelletkachel zonder circulatie ventilator I_voting_barPelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_rcap 
Philip
Pelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_lcapPelletkachel zonder circulatie ventilator I_voting_barPelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_rcap 
Annejanne
Pelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_lcapPelletkachel zonder circulatie ventilator I_voting_barPelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_rcap 
Maryline
Pelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_lcapPelletkachel zonder circulatie ventilator I_voting_barPelletkachel zonder circulatie ventilator I_vote_rcap 

 

 Pelletkachel zonder circulatie ventilator

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
dxnature
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
dxnature


Man Aantal berichten : 305
Registration date : 25-10-11

Pelletkachel zonder circulatie ventilator Empty
BerichtOnderwerp: Pelletkachel zonder circulatie ventilator   Pelletkachel zonder circulatie ventilator Emptydo 27 okt 2011 - 13:13

Is er, buiten Riko nog een andere fabrikant die pelletkechels produceert zonder circulatie ventilator? Heb gisteren een Piazzetta P963 zien en horen werken waarvan men zegt dat die heel stil is maar zelfs die vond ik te luidruchtig. Ben een audiofiel en haat bijgeluiden als ik rustig naar mijn muziek luister. Kan ook niet steeds met een ergerlijke hoofdtelefoon rondlopen of enkel in de zomer naar muziek luisteren.

Vind persoonlijk Riko te duur om als bijverwarming te gebruiken. Het is kwaliteitsmerk, daar ben ik me van bewust doch om wat te bezuinigen op verwarmingskosten is dit merk toch een behoorlijke investering waar ik pas na jaren gebruik mijn investering zal hebben afbetaald vooraleer ik een eurooke winst begin te maken.

mvg, Ron
Terug naar boven Ga naar beneden
Annejanne
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Annejanne


Vrouw Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09

Pelletkachel zonder circulatie ventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel zonder circulatie ventilator   Pelletkachel zonder circulatie ventilator Emptydo 27 okt 2011 - 14:44

Waarom de Rika niet gebruiken als hoofdverwarming? Hier gebruik ik de pelletkachel als hoofdverwarming en op de bovenverdieping (badkamer en ev. slaapkamer) staat een draadloze klokthermostaat voor cv die enkel 's morgens en 's avonds geprogrammeerd staat, zodoende bespaar ik toch heel wat op mijn aardgasrekening Mad

_________________
Edilkamin Iris Plus speksteen
Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Pelletkachel zonder circulatie ventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel zonder circulatie ventilator   Pelletkachel zonder circulatie ventilator Emptydo 27 okt 2011 - 16:26

Wij gebruiken een Saey Neema (idem Rika Rio) met Rika pelletcontroller als hoofdverwarming. Voor seizoen 2010-2011 bespaarden we iets meer dan 50% aan andere energiekost!
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
bart b
verkoper
avatar


Man Aantal berichten : 223
Leeftijd : 46
Registration date : 06-02-09

Pelletkachel zonder circulatie ventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel zonder circulatie ventilator   Pelletkachel zonder circulatie ventilator Emptydo 27 okt 2011 - 16:52

Hey

Buderus heeft zo een kachel in hun gama.

Geloof dat die bij ecolutions te verkrijgen is.

Mvg
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bbpellets.eu
dxnature
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
dxnature


Man Aantal berichten : 305
Registration date : 25-10-11

Pelletkachel zonder circulatie ventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel zonder circulatie ventilator   Pelletkachel zonder circulatie ventilator Emptydo 27 okt 2011 - 17:08

ss schreef:
Wij gebruiken een Saey Neema (idem Rika Rio) met Rika pelletcontroller als hoofdverwarming. Voor seizoen 2010-2011 bespaarden we iets meer dan 50% aan andere energiekost!
Groeten,
ss

ss

Waar verreken je de pelletkost of zit die al mee in je totale besparing?

Ron
Terug naar boven Ga naar beneden
dxnature
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
dxnature


Man Aantal berichten : 305
Registration date : 25-10-11

Pelletkachel zonder circulatie ventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel zonder circulatie ventilator   Pelletkachel zonder circulatie ventilator Emptydo 27 okt 2011 - 17:22

Annejanne schreef:
Waarom de Rika niet gebruiken als hoofdverwarming? Hier gebruik ik de pelletkachel als hoofdverwarming en op de bovenverdieping (badkamer en ev. slaapkamer) staat een draadloze klokthermostaat voor cv die enkel 's morgens en 's avonds geprogrammeerd staat, zodoende bespaar ik toch heel wat op mijn aardgasrekening Mad

Annejanne,

De situatie ligt hier net iets anders dan bij u. Boven is hier ook een badkamer en twee slaapkamers. Op het gelijkvloers is de keuken, eetkamer en salon waar in het midden de kachel komt te staan. Maar er is hier ook een soort van half kelderverdiep waar ik mijn hobbyruimte heb en nog een sanitaire ruimte waar de wasmachine en de droogkast staan opgesteld. De laatste is niet zo belangrijk maar ik verblijf wel regelmatig in mijn hobbyruimte en zit daar meestal stil achter een pc en diverse communicatie toestellen. Ik moet dan al een nog duurdere kachel kopen met air ducting om het benedeverdiep mee te verwarmen.

Voorlopig houden we het op bijverwarming en voor het gezellig vlammenspel. We kunnen na een eventuele positieve evaluatie een grotere pelletkachel bij kopen en de bestaande bijverwarmings kachel op het benedenverdiep plaatsen daar ik er makkelijk door de muur kan voor de rook afvoer. Wat denk je daar van.

grtz, Ron
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Pelletkachel zonder circulatie ventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel zonder circulatie ventilator   Pelletkachel zonder circulatie ventilator Emptydo 27 okt 2011 - 17:45

dxnature schreef:
ss schreef:
Wij gebruiken een Saey Neema (idem Rika Rio) met Rika pelletcontroller als hoofdverwarming. Voor seizoen 2010-2011 bespaarden we iets meer dan 50% aan andere energiekost!
Groeten,
ss

ss

Waar verreken je de pelletkost of zit die al mee in je totale besparing?

Hier lees je meer:
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Groeten,
ss
PS ik lees net je info, in jouw plaats zou ik er een pelletketel neerzetten...

Ron
Terug naar boven Ga naar beneden
dxnature
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
dxnature


Man Aantal berichten : 305
Registration date : 25-10-11

Pelletkachel zonder circulatie ventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel zonder circulatie ventilator   Pelletkachel zonder circulatie ventilator Emptydo 27 okt 2011 - 18:29


[/quote]

ss

Waar verreken je de pelletkost of zit die al mee in je totale besparing?

Hier lees je meer:
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Groeten,
ss
PS ik lees net je info, in jouw plaats zou ik er een pelletketel neerzetten...

Ron[/quote][/quote]

ss

Bedankt voor de tip van de pelletketel, ik houd dit in beraad.

Heb de pelletverbruik dicussie gelezen maar kan er niet echt een draad in vinden. Iedereen praat net niet dezelfde taal Laughing

Ik begrijp dat je 50% minder andere energie hebt verbruikt maar je verbruikt toch ook pellets dus als ik het goed versta is je netto besparing een stuk lager...

Wat is een pelletcontroller en hoe werkt dat? Sorry, i'm a rookie Embarassed

Ron
Terug naar boven Ga naar beneden
flair
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
flair


Man Aantal berichten : 225
Registration date : 12-03-11

Pelletkachel zonder circulatie ventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel zonder circulatie ventilator   Pelletkachel zonder circulatie ventilator Emptydo 27 okt 2011 - 21:24

dxnature schreef:
Is er, buiten Riko nog een andere fabrikant die pelletkechels produceert zonder circulatie ventilator? Heb gisteren een Piazzetta P963 zien en horen werken waarvan men zegt dat die heel stil is maar zelfs die vond ik te luidruchtig. Ben een audiofiel en haat bijgeluiden als ik rustig naar mijn muziek luister. Kan ook niet steeds met een ergerlijke hoofdtelefoon rondlopen of enkel in de zomer naar muziek luisteren.

Vind persoonlijk Riko te duur om als bijverwarming te gebruiken. Het is kwaliteitsmerk, daar ben ik me van bewust doch om wat te bezuinigen op verwarmingskosten is dit merk toch een behoorlijke investering waar ik pas na jaren gebruik mijn investering zal hebben afbetaald vooraleer ik een eurooke winst begin te maken.

mvg, Ron


Ron,

1 goeie raad , koop geen pelletkachel als je niet van bijgeluiden houdt, zelfs de vijzel en de invallende pellets gaan dan op je systeem werken evenals waarschijnlijk de extractiemotor.
Terug naar boven Ga naar beneden
dxnature
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
dxnature


Man Aantal berichten : 305
Registration date : 25-10-11

Pelletkachel zonder circulatie ventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel zonder circulatie ventilator   Pelletkachel zonder circulatie ventilator Emptyvr 28 okt 2011 - 10:01

[/quote]


Ron,

1 goeie raad , koop geen pelletkachel als je niet van bijgeluiden houdt, zelfs de vijzel en de invallende pellets gaan dan op je systeem werken evenals waarschijnlijk de extractiemotor.[/quote]

flair,

Dat is nu net waarom ik de pelletkachel als bijverwarming wil. Zo kan ik hem afzetten wanneer ik wil en dan de cv even laten overnemen zolang het nodig is.

Ron
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Pelletkachel zonder circulatie ventilator Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel zonder circulatie ventilator   Pelletkachel zonder circulatie ventilator Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Pelletkachel zonder circulatie ventilator
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» pelletkachel zonder ventilator?
» Pelletkachel die zonder stroom werkt
» Wie heeft een Dashcam in zijn auto?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: