1: deze schouw gebruiken als afvoer.
2: flexibele rvs kanaal aan leggen.
Moet het kanaal van een pelletkachel jaarlijks geveegd worden? Lijkt me lastig bij een flexibele buis van 11 meter.
guytillmans schreef:Dank j,
Maar is er brandgevaar in algemene zin bij pelletkachels of hoef je daar niet bang voor te zijn, (zoals bij houtkachels)?
guytillmans schreef:Als de rookgastemp lager is dan is de opwaartse kracht ook lager, is dat dan geen probleem bij een schouw van 11 meter met een diameter van 80mm? ik heb gelezen dat sommige pelletkachels ook een rookgasventilator hebben die de afvoer van de gassen in het rookkanaal blaast. Kan dit kloppen?
guytillmans schreef:Indien ik een flexibele buis ga aanbrengen (11 m) mag deze dan 80 mm zijn?of moet de breder zijn. Ik kan deze zelf opschuiven over de gehele lengte tot ongeveer 20 cm van de top van de schoorsteen(via een gat dat ik gemaakt heb).Is het een probleem als het uiteinde van de flex.buis los in de schoorsteen steekt en net niet de top bereikt? of moet ik hem van buiten af erin laten zakken en fixeren(stuk duurder daar ik dat zelf niet kan)
ss schreef:guytillmans schreef:Dank j,
Maar is er brandgevaar in algemene zin bij pelletkachels of hoef je daar niet bang voor te zijn, (zoals bij houtkachels)?
Aangezien de rookgastemperatuur bij pelletkacheks veel lager is dan bij houtkachels is het brandgevaar vele malen lager. Het minste wat je kunt doen is toch de schouw (laten) kuisen voor je de nieuwe kachel aansluit.
Groeten,
ss
guytillmans schreef:@verkoper
In mijn schouw kan ik geen flexibele buis trekken die groter is dan max 100, is dat een probleem? verder is het een inpandige schouw is een enkelwandige flex buis niet voldoende dan? Wie moet die flex buis dan plaatsen? niet elke dakdekker/schoorsteenveger heeft verstand van pelletkachels. Ik woon in de omgeving van maastricht(nl) en voor 400/500 euro mag jij het komen maken hoor!