Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 175 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 175 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+6
Uthrex
steven
erwin
wakuwaku
francky
Fleur
10 plaatsers

    Edilkamin Flexa lawaaihinder


    wakuwaku
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 35
    Registration date : 17-04-12

    Edilkamin Flexa lawaaihinder - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Flexa lawaaihinder

    Bericht van wakuwaku wo mei 09, 2012 10:32 pm

    Er is vandaag iemand van Edilkamin geweest, ik was helaas niet zelf thuis, maar mijn vrouw wel.

    Hij is 30 min geweest en heeft iets van de fan verbogen, het maakte volgens hem contact met de wand van de kachel. Hij is daarna, na een korte test, weer weg gegaan.

    Toen ik thuiskwam hoorde ik de kachel nog steeds brommen en nu ik helemaal achter in een andere kamer van het huis zit, dit is 20 meter verder, er zit een hal tussen en een keuken, hoor ik hem zelfs. Het is echt een electrisch geluid van een voeding volgens mij, die begint te brommen als de fan op een bepaalde stand staat.

    Ik heb meteen de leverancier weer gebeld en hij gaat wederom Edilkamin hierheen sturen, ditmaal zorg ik dat ik thuis ben en hij gaat niet meer weg voor ie gemaakt is.

    Als dit niet gemaakt kan worden mogen ze een nieuwe neerzetten want het is echt een heel erg hinderlijk geluid.
    wakuwaku
    wakuwaku
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 35
    Registration date : 17-04-12

    Edilkamin Flexa lawaaihinder - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Flexa lawaaihinder

    Bericht van wakuwaku ma mei 14, 2012 10:36 pm

    Ik ben nog steeds afwachtende, nog niets gehoord van Edilkamin wanneer ze komen. Het geluid wordt harder, soms als een bepaalde fan uitgaat is ie stil zoals het hoort te zijn, dan hoor je alleen het blazen van de fan, dat is normaal. Maar 99% van de tijd is het geluid heel erg hinderlijk aanwezig, tv kijken met de kachel aan 's-avonds is vrijwel niet mogelijk op een normaal volume.
    wakuwaku
    wakuwaku
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 35
    Registration date : 17-04-12

    Edilkamin Flexa lawaaihinder - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Flexa lawaaihinder

    Bericht van wakuwaku do jun 07, 2012 10:48 pm

    Ik heb nog steeds niets gehoord van Edilkamin. Ik zit nu al sinds de eerste dag met een heel erg vervelend geluid in de kachel. TV kijken met de kachel aan is niet te doen en nu het weer kouder is brand hij elke dag.

    TV kijken doen we dan maar boven want anders krijgen we er echt koppijn van.

    Heb de installateur gevraagd om ze bij Edilkamin eens wakker te schudden, maar geen reactie gehad. Vanavond wederom een mail gestuurd met het verzoek om ze wakker te schudden.

    Ik hoop dat het niet uitdraait op een ingebrekestelling en dat het toch spoedig zal worden opgelost.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa lawaaihinder - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Flexa lawaaihinder

    Bericht van Gast vr jun 08, 2012 12:29 am

    Hoi Wakuwaku,

    Zou je eens kunnen kijken of het geluid minder wordt als je op de kachel leunt (verschillende plekken proberen)... Of even tegen de hoge zijkanten duwen (niet omduwen natuurlijk, en let op de linkerkant, daar is ie wat warmer).
    Als je geen groot verschil merkt zou ik hem even op een andere powerstand zetten en dan nog eens zo proberen.

    Wordt het geluid dan minder?

    Mvgr, Camiel
    wakuwaku
    wakuwaku
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 35
    Registration date : 17-04-12

    Edilkamin Flexa lawaaihinder - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Flexa lawaaihinder

    Bericht van wakuwaku vr jun 08, 2012 8:13 am

    Ik heb dat al geprobeerd, het is geen resonantiegeluid maar echt een hinderlijke toon van een trafo.

    Het is ook al getest wanneer het gaat optreden, alle onderdelen zijn afzonderlijk ingeschakeld door de installateur en het geluid trad op toen de bovenste fan ging draaien. Maar alleen in een bepaald gebied.

    Hij staat meestal op stand 1 nu, dan zou hij redelijk stil moeten zijn, maar juist in die stand komt dat geluid boven het geluid van de fan uit. Soms is het geluid even een paar seconden weg, dan gaat de bovenfan iets harder blazen en als de bovenfan weer zachter gaat blazen komt het geluid weer terug.

    Edilkamin is hier al eens geweest maar het enige wat ze gedaan hebben is iets verbogen bij de fan zodat hij geen contact kon maken met de behuizing. Ik was toen helaas niet thuis anders had ik die vent niet laten weggaan. Toen ik thuiskwam hoorde ik nl geen verschil.

    Op 8 mei is Edilkamin geweest, op 9 mei heb ik het probleem wederom gemeld, we zijn nu een maand verder en ik heb nog steeds geen bericht gehad van Edilkamin.
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    Edilkamin Flexa lawaaihinder - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Flexa lawaaihinder

    Bericht van peter van den Branden vr jun 08, 2012 9:39 am

    Beste Wakuwaku,

    Vraag eens aan je verdeler een lichtere ventilator te steken
    Waarschijnlijk is je ventilator te zwaar om op lage toeren te draaien (lage toeren = ventilator krijgt minder elektriciteit)
    en de wikkelingen geven een zeer irritante , soort fluittoon (zelfs als je de ventilator met de hand tegenhoud
    Waarschijnlijk is er ook een condensator om de ventilator op te starten
    Wij hadden het ook met een ecoforest Athenas ! Alles gedemonteerd (ook condensator) en een lichtere ventilator zonder condensator opgezet
    probleem opgelost !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa lawaaihinder - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Flexa lawaaihinder

    Bericht van Gast vr jun 08, 2012 12:29 pm

    Ik heb het geluid ook wel eens gehoord. Het is geen fluittoon, maar inderdaad echt een transformator achtig geluid.
    Vreemd genoeg ging het wel weg als je boven op de kachel duwde, of tegen de zijkant duwde. (dus dan zou het toch ook mechanisch kunnen zijn, of een combinatie)

    Anyway, als het zeer hinderlijk is dan zal het vast wel worden opgelost.
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Edilkamin Flexa lawaaihinder - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Flexa lawaaihinder

    Bericht van boxke vr jun 08, 2012 8:52 pm

    De laatste post doet me denken aan een aardingsprobleem: als je de kachel aanraakt (=aarding) heb je een ander gedrag.
    Hangt de kachel aan een stopcontact met goede aarding ? De ontstoorfilter heeft een aarding nodig om netstoringen uit te filteren (=afleiden naar de aarding).

    Gr,
    Boxke
    wakuwaku
    wakuwaku
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 35
    Registration date : 17-04-12

    Edilkamin Flexa lawaaihinder - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Flexa lawaaihinder

    Bericht van wakuwaku vr jun 08, 2012 10:36 pm

    Dank voor alle tips, ik zal het meenemen.

    Ze hebben gisteren geprobeerd te bellen maar dat gesprek hebben we gemist.

    Vandaag heb ik terug gebeld en voor volgende week donderdag een afspraak gemaakt.

    De aarding moet in orde zijn, we hebben heel het huis voorzien van nieuwe elektra en er is onlangs nog een nieuwe extra dikke aardingsdraad aangesloten.

    Ik zal wel posten wat uiteindelijk de oplossing was, nu vol spanning wachten op donderdag.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 32175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Flexa lawaaihinder - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Flexa lawaaihinder

    Bericht van erwin vr jun 08, 2012 11:01 pm

    leg desnoods een stevige ketting aan de kamionnette tot het probleem opgelost is affraid


    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    wakuwaku
    wakuwaku
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 35
    Registration date : 17-04-12

    Edilkamin Flexa lawaaihinder - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Flexa lawaaihinder

    Bericht van wakuwaku za jun 09, 2012 12:48 am

    Goed idee, hihi, of ik zet mijn hond voor de voordeur.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa lawaaihinder - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Flexa lawaaihinder

    Bericht van Gast vr jul 27, 2012 1:04 pm

    We kijken uit naar n kachel van die grootte,en vinden die flexa er wel strak uitzien... maar als ik dit lees... blkbr bij meer personen,en dan weken/maanden wachten...

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 32175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Flexa lawaaihinder - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Flexa lawaaihinder

    Bericht van erwin vr jul 27, 2012 1:43 pm

    Ik zal wel posten wat uiteindelijk de oplossing was, nu vol spanning wachten op donderdag.

    en probleem al opgelost wat?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    wakuwaku
    wakuwaku
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 35
    Registration date : 17-04-12

    Edilkamin Flexa lawaaihinder - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Flexa lawaaihinder

    Bericht van wakuwaku vr jul 27, 2012 2:30 pm

    Het bleek toch een resonantie te zijn, de Edilkaminman heeft de rookgasventilator wat verder van de behuizing gezet en wat isolatie geplaatst.

    Je hoort nog wel iets maar nu is het lang niet meer zo hinderlijk, ik denk dat dit geluid normaal is.

    Ik ga nog eens luisteren bij iemand anders als het stookseizoen weer begint.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 32175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Flexa lawaaihinder - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Flexa lawaaihinder

    Bericht van erwin vr jul 27, 2012 2:36 pm

    proper opgelost dus, bij elke pelletkachel hoor je altijd wel iets...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Flexa lawaaihinder - Pagina 2 Empty Re: Edilkamin Flexa lawaaihinder

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za okt 05, 2024 10:12 pm