Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 5 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 5 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Vervelend tikkend geluid bij Edilkamin Iris Plus

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vervelend tikkend geluid bij Edilkamin Iris Plus Empty Vervelend tikkend geluid bij Edilkamin Iris Plus

    Bericht van Gast do dec 15, 2011 4:37 pm

    Beste leden,

    Sinds kort heb ik last van een vervelend tikkend geluid als de kachel warm is ter hoogte van het deurtje.
    Ik dacht eerst aan het metaal aan de deursluiting maar het tikt zeer langzaam tot het weg is en begint dan na een tijdje opnieuw.
    Het deurtje is goed op slot en het is niet de worm die draait of de pellets die in het vuurkorfje vallen en de ventilator is het ook niet.
    Iemand een idee?? Voor de rest brandt de kachel goed alleen dat getik. Evil or Very Mad

    Thanks
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vervelend tikkend geluid bij Edilkamin Iris Plus Empty Re: Vervelend tikkend geluid bij Edilkamin Iris Plus

    Bericht van Gast do dec 15, 2011 4:45 pm

    Hoi Michel,

    Ik had al eens contact gehad met Girretz in verband met het getik, zij gaven de raad de keramische koord eens te vervangen van de deur aangezien het geluid stopt als je tegen de deur duwt. Dan is er terug meer spanning op de deur en zou het moeten opgelost zijn als het met de deur heeft te maken. Die koord kan je hier gewoon komen halen, dat is op stock. Als het binnen in de kachel zit is daar weinig aan te veranderen, dan heeft het te maken met de werking van het metaal. Dat zal nu ook wel het geval zijn. Als de kachel heter of kouder wordt zal ze uitzetten en krimpen. Daar is weinig aan te veranderen.

    groeten,

    Nicky
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Vervelend tikkend geluid bij Edilkamin Iris Plus Empty Re: Vervelend tikkend geluid bij Edilkamin Iris Plus

    Bericht van ss do dec 15, 2011 4:48 pm

    Iedere kachel, hout of pellet, kraakt weleens door te heet en afkoelen of omgekeerd... Allemaal te zien hoe luid en hoe erg het op je zenuwen werkt... maar dat het af en toe kraakt of tikt...redelijk normaal...
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Vervelend tikkend geluid bij Edilkamin Iris Plus Empty Re: Vervelend tikkend geluid bij Edilkamin Iris Plus

    Bericht van Annejanne do dec 15, 2011 6:35 pm

    Mijn kachel kraakt niet en tikt niet amai


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Vervelend tikkend geluid bij Edilkamin Iris Plus Empty Re: Vervelend tikkend geluid bij Edilkamin Iris Plus

    Bericht van francky do dec 15, 2011 8:01 pm

    Dit is het uitzetten van de kachel,(ruit) heb hier ook wat keramise koort bijgestoken omdat ik dacht dat de ruit niet goed afsloot ?
    Gevolg kraken van de ruit bij stand 3 of 4 uitzetteng door warmte !
    Nieks aan de hand, omdat ik weet dat het daardoor komt,vroeger had ik dit niet.


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vervelend tikkend geluid bij Edilkamin Iris Plus Empty Re: Vervelend tikkend geluid bij Edilkamin Iris Plus

    Bericht van Gast di nov 06, 2012 7:08 pm

    Wij hebben de Edilkamin Lilia Plus en hebben sinds een week ook een onregelmatig tikkend geluid ter hoogte van het deurtje. De kachel is in gebruik sinds de lente van vorig jaar en heeft hooguit een tiental zakken pellets verwerkt. Dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat die "keramische koord" nu reeds versleten is. Ik heb eerder de indruk dat het geluid afkomstig is van het glazen raampje omdat ik het getik kan stoppen door op het raam lichtjes te duwen. Heeft iemand van jullie hier reeds een oplossing voor gevonden?

    Voor de rest werkt onze kachel erg goed. Enkel het raampje wordt snel vuil, maar dit is naar verluid typisch voor de Edilkamin Iris/Lilia (Plus).

    Alvast bedankt voor jullie advies.

    Gesponsorde inhoud


    Vervelend tikkend geluid bij Edilkamin Iris Plus Empty Re: Vervelend tikkend geluid bij Edilkamin Iris Plus

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 8:25 pm