vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_lcapvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_voting_barvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_rcap 
steven
vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_lcapvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_voting_barvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_rcap 
pedro
vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_lcapvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_voting_barvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_rcap 
krusty
vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_lcapvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_voting_barvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_rcap 
Fleur
vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_lcapvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_voting_barvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_rcap 
ss
vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_lcapvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_voting_barvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_rcap 
jeanhup
vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_lcapvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_voting_barvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_rcap 
Philip
vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_lcapvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_voting_barvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_rcap 
Annejanne
vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_lcapvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_voting_barvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_rcap 
Maryline
vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_lcapvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_voting_barvraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 I_vote_rcap 

 

 vraagjes van een nog pelletloze man

Ga naar beneden 
+5
Philip
ss
pedro
steven
Brahman
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptyma dec 26, 2011 2:30 pm

hallo, als je een kachel gaat kiezen zou ik wel vragen of je de kachels van de veschillende merken in werking kan zien en vragen of ze de kachel is in hoogste stand willen zetten dan hoor je het verschil in geluid van de verschillend merken want naar eigen ondervinding vind ik dat daar wel duidelijk verschil in is . Ik stook zelf met een MCZ VIVO 80
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptyma dec 26, 2011 3:10 pm

Hallo allemaal,

Mijn huis is enkel geisoleerd in de plafond van de living, hal, keuken met maar 6cm isolatie door het feit dat er nog een bovenverdieping is. De zolder en de kamers boven zijn niet geisoleerd. Dak is de 1e in de leist van kosten, dus binnen 5 jaar word dit herlegt en geisoleerd.
Het hele huis is met dubbel glas en is halfopen bebouwd (living aan de open kant). Maar er word later nog bij gebouwd en dan zal het gesloten bebouwing worden. De muren hebben geen spouw (heb dus veel koude bruggen), dateerd van +-1930.

Zal dan best een 11 kw nemen met een zo minimum mogelijk kw stand.

Jhon, ik sta als David Dierick op het alfaforum.
gr
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptydi dec 27, 2011 11:49 pm

Na wat wikken en wegen en bij verschilende pelletkachelverkopers gaan kijken, Lefever, Avantis, Vanmaercke en Mauws hebben we de modellen/prijzen en afmetingen/kw's in levende lijve gezien en gaan we ons een MCZ Philo nemen, een nieuw model 9kw en speciale afmetingen.

De 11kw kwam ons toch te groot, de 8kw viel mee, vandaar de 9kw met andere afmetingen.

Komt goed uit voor onze smalle living 3.60m, waar een zetel met tafel er tussen moet kunnen + schouw 35cm en de pellet kachel met spleet voor t stuk van +-15cm inclusief 27cm voor kachel komt ons beter uit dan klasieke afmetingen. Waar we de kachel gaan bestellen zal tussen Lefever en Mauws zitten, bij Mauws tot nu toe de grootste prijs voordelen, Lefever moet nog morgen avond komen prijs geven op dit toestel.

Ik hou jullie op de hoogte.

gr


Laatst aangepast door David Dierick op wo dec 28, 2011 12:15 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptydi dec 27, 2011 11:54 pm

Mauws is soms wat traag maar kent wel zijn stiel.

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptydi dec 27, 2011 11:59 pm

Heb Mauws gevraagt of de servise na verkoop oke is, voorbeeld een panne en het is enigste verwarming, ze beweerde dat in een dag of 2 a 3 geen probleem mag zijn.

Hoop dat dat waar is want het is zoals ik zei onze enigste verwarming.

Steven, wat is vb traag dan?

Mvg
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptywo dec 28, 2011 9:04 am

Hier zijn wij zeer tevreden over Mauws.
Terug naar boven Ga naar beneden
john-159
Pellet
Pellet
john-159


Man Aantal berichten : 134
Leeftijd : 59
Registration date : 07-03-11

vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptywo dec 28, 2011 6:43 pm

Denk dat je een goede keus hebt gemaakt met de toekomstige kachel.
In geval het u enige verwarming wordt denk ik dat 9kw voldoende moet zijn.
Kachels zijn trouwens te pimpen naar lager of hoger vermogen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptywo dec 28, 2011 6:50 pm

Citaat :
Kachels zijn trouwens te pimpen naar lager of hoger vermogen.

Merkwaardige stelling vind ik, een kachel kun je "knijpen" maar opvoeren lijkt me een beetje overdreven. Het is geen auto die je kunt chip-tunen, de warmtewisselaar is één van de bepalende factoren en een groter vermogen vraagt om een grotere wisselaar.

Sideros kent de Discovery Basic 8 en 10 die op de software na identiek zijn maar ook daar kun je van een 8 of 10 geen 12 maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32061
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptywo dec 28, 2011 7:40 pm

een kachel opvoeren lijkt me ook geen goed idee, kwestie van oververhitting te voorkomen

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptywo dec 28, 2011 8:34 pm

Lefever is geweest om de instalatie te bepalen van de MCZ Philo, hij gaat de inox buis in de schouw verplaatsen naar de juiste hoogte zodat er geen t stuk achter de kachel meer moet. Dan zal de kachel van 27cm diep bijna rechtstreeks tegen de schouw komen en geen 15cm meer tussen zitten.

Hij kon op dit toestel +-10% geven, d.w.z. dat hij de goedkoopste is. Hij zal deze week de juiste oferte doormailen met de juiste prijs en dan zeggen wij waarschijnlijk toe.

Geeft er al iemand een kachel van Lefever in Kortrijk?
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4776
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptywo dec 28, 2011 8:42 pm

10% op de kachel?dan moet je er nog zijn uren en dergelijke bijrekenen.Ben es benieuwd naar beide offertes.

Je moet diegene nemen waar je het beste gevoel bij hebt....(als ze alle2 in dezelfde prijsklasse zitn ongeveer)

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
john-159
Pellet
Pellet
john-159


Man Aantal berichten : 134
Leeftijd : 59
Registration date : 07-03-11

vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptywo dec 28, 2011 8:48 pm

In verband met het zogezegde pimpen baseer ik mij op de parameters van artel. Denk dat het logisch is als de pellettoevoer en snelheiden ventilators worden aangepast deze meer vermogen kunnen geven. Natuurlijk is de warmtewisselaar de beperkende factor. Ik denk ook niet dat je van een 8kw een 12kw kunt maken, maar in mijn geval van 6 naar 7 of zelfs 8, lijkt mij perfect mogelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptywo dec 28, 2011 8:50 pm

Ik ken ook iemand met een Ravelli 8.5kw kachel in een living van 5m breed op 8m lang en +-2.6m hoog, dus 104 kubiek, en hij zegt dat 8kw zeker genoeg is, hij moet ook telkens de hal en keuken deur open zetten omdat kachel in eco nog te warm is.
Zijn c.v. ligt af zegt hij.

Mijn living is voor de helft 3.6m breed en de andere helft 3.8m breed op 8m lang en 2.6m hoog, dus een 80 kubiek + een keuken via deur die mee mag warmen van maar een 4.85m lang en 2.2m breed en een 2.25m hoog, dus een 25kubiek, dan zou ik al zeker genoeg hebben met een 9kw. Dus tunen zal niet nodig zijn. (denk/hoop ik)
Terug naar boven Ga naar beneden
john-159
Pellet
Pellet
john-159


Man Aantal berichten : 134
Leeftijd : 59
Registration date : 07-03-11

vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptywo dec 28, 2011 8:52 pm

Sluit me aan bij Pedro. Ik heb al mijn aankopen gedaan bij mensen waar ik een goed gevoel bij heb, nog nooit bedrogen aangekomen (ben waarsch.gelukzak) en ben voorzichtig nu, maar hoop met de aankoop van onze pelletkachel hetzelfde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptywo dec 28, 2011 8:55 pm

prijzen zijn van iedereen (Avantis/Lefever/Vanmaercke/Mauws) vergeleken met 6% btw inbegrepen en met eventuwele kortingen en zonder instalatie kosten.
Lefever lijkt mij oke, geeft een mooie toonzaal maar dan wel met maar 2 pelletkachels (1e Superior en 1e MCZ) als toon modelen, de rest waren andere mazout/hout/gas kachels.
Betrouw het wel, hij spreekt meer als een technieker dan als een verkoper, en daar hou ik wel van.


Laatst aangepast door David Dierick op wo dec 28, 2011 8:57 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
john-159
Pellet
Pellet
john-159


Man Aantal berichten : 134
Leeftijd : 59
Registration date : 07-03-11

vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptywo dec 28, 2011 8:57 pm

@ David

Ik heb mijn mening al gezegd hier. Ik moet de deur van de living ook constant openlaten, wat het totaal op 120m³ brengt.Is momenteel 24 graden in de living; keuken en hal weet ik niet maar schat 21graden.Kachel brandt continue op eco en dat voor een 6 Kilowatje.......
Terug naar boven Ga naar beneden
john-159
Pellet
Pellet
john-159


Man Aantal berichten : 134
Leeftijd : 59
Registration date : 07-03-11

vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptywo dec 28, 2011 9:00 pm

Ik denk dat u 9 kw zeker niet omhoog getuned moet worden.Spaar u geld maar voor een squadrakuurtje voor u alfa. Laughing een aanrader cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptywo dec 28, 2011 9:02 pm

@ john, ik weet het. We hadden kwa afmetingen eigenlijk al een 8a9kw in gedachten. Kwou gewoon geen pijnlijke fouten maken dat we achterna moeten voelen. Vandaar dat we alles eens moeten overwegen en info verzamelen.


Laatst aangepast door David Dierick op wo dec 28, 2011 9:16 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptywo dec 28, 2011 9:03 pm

Hihi Laughing , de mijne geeft al een Squadra Massimo kuurtje cheers gehad in brugge in ferbruari ongeveer, is bijna een jaartje geleden. Is inderdaad voor iedere Alfa rijder een aanrader.

+ WSP Italy 17" TI velgen en een veerpootbrug Surprised .


Laatst aangepast door David Dierick op wo dec 28, 2011 9:17 pm; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptywo dec 28, 2011 9:09 pm

Als je edilkamin funny (11.3kw) @ work wil zien stuur maar berichtje, ik woon in je buurgemeente Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
john-159
Pellet
Pellet
john-159


Man Aantal berichten : 134
Leeftijd : 59
Registration date : 07-03-11

vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptywo dec 28, 2011 9:10 pm

Ik ook al twee jaartjes met massimo. Tijdens ardennenrit wel nodig Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptywo dec 28, 2011 9:15 pm

@ Pietje sonshine precies, bedankt voor uw voorstel cheers , maar onze beslissing staat al vast Surprised .
Enkel nog handtekening en wachten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptywo dec 28, 2011 9:18 pm

Geen probleem, veel succes alvast ermee!!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4776
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptydo dec 29, 2011 7:51 am

Ja,dan zal het kiezen wordn tss waar jij het beste gevoel hebt hé,en denkt da je de beste service zal hebben;-)

Mss wel es een voorlopige offerte laten maken ivm de werkuren,daar kan er ook een groot verschil in zitten,komen ze alleen,of komen ze met 2.... Kan ook al vlug een paar 100e schelen

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptyza jan 07, 2012 9:40 am

Het is toch Mauws geworden.

Lefever ging een prijs mailen op een bepaalde tijdstip en hij deed dat een week later, dus servise (vb herstelling) na verkoop zal messchien ook zo zijn denk ik.

Dan maar Mauws, die leek toch meer ervaring te hebben.

Want Lefever ging de buizen zomaar inkappen maar wist de afvoer niet zitten van de uilaatgasen....

Ze zitten dus juist de aanvoer en de afvoer op de beide zijkanten van de schouw, dus op de dubbelverband funderingen van de schouw, denk dat dit het best gespaard blijft (zeker met een huis van 80 jaar). Volgens Mauws ook.

Dus de kachel komt voor de schouw met afvoer kanalen tussen schouw en kachel. de kachel is toch maar 27cm diep.


Heb hem dus besteld de MCZ Philo, witte versie, moet zo'n 4a5 weken wachten.
Spannnend.

gr


Laatst aangepast door David Dierick op za jan 07, 2012 10:38 am; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Emptydi feb 21, 2012 11:32 pm

Hallo allemaal,

na ruim een aantal weekjes gewacht te hebben staat de MCZ Philo er van vandaag,

de eerste uren waren stres, vanwege ik alleen thuis was en met mijn kleintje van 8 maand jong.

De instalateurs waren pas weg en kachel was al halfweg vertrokken kwa warmte, die zeiden dat het wat zou kunnen stinken en mss wat roken in het begin.

amai na een half uurtje begon het een hele blauwe schijn in mijn living te komen en een zware stank, voor en achter vlug deur open gezet, maar met mijn kleintje niet makkelijk alleen.

Dus gelukkig kleine moe en in bedje gestopt, deuren terug dicht gedaan. mij gaan douchen, kreeg zelf al koppijn van de stank en terug na de douche weer een hele blauwe schijn van rook. terug de deuren open gezet, mijne kleine kwam toen al terug wakker en weende constant.

Dus met die rook en zo en koppijn, en mijne kleine had mss ook koppijn, had ik naar mijn moeder geweest achter gezonde lucht en kachel op 20 graden laten stoken met raam wat open. OP de hoop het inderdaad de nieuwte van de kalchel was en niet een slechte rookafvoer.

Na 3 uur terug thuis, en joepie heel happy , geen rook meer en reuk was al doenbaar. Waw wat een stres dag die eerste. Maar nu relaxt in de zetel met kachel op minimumstand aan 21 graden genieten van het kampvuur

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: vraagjes van een nog pelletloze man   vraagjes van een nog pelletloze man - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
vraagjes van een nog pelletloze man
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» temperatuur regelen met moon
» Parameter edelkamin Seven vraagjes
» Hoi Ik ben nieuw hier enkele vraagjes.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: