Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 11 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    trillingen in edilkamin iris plus

    Anonymous
    Gast
    Gast


    trillingen in edilkamin iris plus Empty trillingen in edilkamin iris plus

    Bericht van Gast wo 28 dec 2011 - 8:23

    De eerste edilkamin iris plus die wij enkele weken geleden aankochten is intussen door de leverancier vervangen. Er bleken toch enkele technische defecten aan. De nieuwe werkt prima. Alleen is er een storende trilling die, naar ik vermoed, bij het draaien van de ventilator aan de dunne metalen binnenkast wordt doorgegeven. Is daaraan te verhelpen?
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    trillingen in edilkamin iris plus Empty Re: trillingen in edilkamin iris plus

    Bericht van Philip wo 28 dec 2011 - 8:37

    alles nakijken of alles wel degelijk vastzit

    als de plaat blijft trillen eens kijken of je er geen spietje of blokje vuurbestedig materiaal kunt tussen steken
    zodat de metalen achterplaat niet meer kan trillen
    of
    als de achterplaat gaatjes heeft een alu latje maken 3 a 4 gaatjes op de maat van de gaatjes in de achterwand in dat latje boren deze met klinknageltjes of kleine schroefjes op de achterwand plaatsen dan versterk je de achterplaat en kan deze niet meer of veel moeilijker gaan trillen


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    trillingen in edilkamin iris plus Empty Re: trillingen in edilkamin iris plus

    Bericht van Gast wo 28 dec 2011 - 10:08

    Bedankt Philip,

    Ik ga dat eens proberen. Ik breng je op de hoogte van het resultaat.
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    trillingen in edilkamin iris plus Empty Re: trillingen in edilkamin iris plus

    Bericht van Jef do 29 dec 2011 - 1:34

    Bij mij durfde de bovenste speksteenplaten wel is trillen wat een iritant geluid gaf.Ik heb dit opgelost door langs de binnekant een kleine hoeveelheid silicoon tussen de wanden te spuiten.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    trillingen in edilkamin iris plus Empty Re: trillingen in edilkamin iris plus

    Bericht van Philip do 29 dec 2011 - 8:45

    alles is goed als het niet kan smelten of ontbranden om trillingen te absorberen

    de truk met aluminium latje paste ik bij iemand toe en sindsdien geen gerammel meer
    wanneer zulke trillings geluidjes zich voordoen zou ik op de muren lopen van stress die ik daarvan krijg
    amai zelle
    gelukkig blijf ikzelf daar van nog steeds gespaard


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    trillingen in edilkamin iris plus Empty Re: trillingen in edilkamin iris plus

    Bericht van Gast do 29 dec 2011 - 10:05

    Dag Philip en Jef,

    De trillingen komen niet van de speksteen plaatjes bovenop de kachel maar ik heb ze intussen wel kunnen localiseren. Ze komen ook niet van de achterwand maar net voor de achterwand zit een (aluminium?) plaatje dat ontzettend meetrilt met het draaien van de ventilators. Ik heb dat ontdekt door even tegen de achterwand te drukken. Zodra de beide platen elkaar raken worden de trillingen versterkt (net of de ventilator zelf de achterwand raakt). Nu denk ik dat ik daaraan alleen kan verhelpen door de achterwand los te maken en weg te nemen zodat ik binnenin de kachel kan kijken of alles wel goed vast zit en er dan eventueel een niet brandbaar en trilligsdempend materiaal tussen te schuiven. Hoe en waar dat materiaal eventueel moet komen, zal ik wel zien als ik de achterwand verwijderd heb.

    Maar nu mijn vraag : mag ik zelf die achterwand verwijderen. Ik heb intussen gezien dat hij gewoon met enkele vijzen vastzit, maar je weet maar nooit.


    Anonymous
    Gast
    Gast


    trillingen in edilkamin iris plus Empty Re: trillingen in edilkamin iris plus

    Bericht van Gast do 29 dec 2011 - 11:08

    ja hoor verwijder maar ;-))en kijk maar eens
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    trillingen in edilkamin iris plus Empty Re: trillingen in edilkamin iris plus

    Bericht van Jef do 29 dec 2011 - 18:50

    Gewoon openen dat ding.Ik heb ondertussen de mijne al helemaal binnestebuitegekeerd bij het jaarlijkse groot onderhoud waar bij mij niemand anders dan ikzelf nog mag aan beginnen amai .


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    Anonymous
    Gast
    Gast


    trillingen in edilkamin iris plus Empty Re: trillingen in edilkamin iris plus

    Bericht van Gast do 29 dec 2011 - 20:11

    Ik zal er eens aan beginnen. Ik houd jullie op de hoogte.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    trillingen in edilkamin iris plus Empty Re: trillingen in edilkamin iris plus

    Bericht van Gast vr 30 dec 2011 - 8:29

    Jullie zullen al wel gemerkt hebben dat ik in kinderschoentjes sta wat het omgaan met een pelletkachel betreft. Maar dankzij jullie leer ik het wel. Daarom deze bijkomende vraag. Nu ik, om de trillingen weg te nemen de achterwand ga losmaken, kan ik dan meteen het geluid van de wormschroef op één of andere manier dempen. Of moet ik dat 'probleem' heel anders aanpakken en hoe dan. Ik heb misschien gevoelige oren, maar ik had het (indien mogelijk) toch graag wat stiller gehad. Vooral als ik 's avonds in alle rust een boek lees wordt dat geluid erg dominant.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    trillingen in edilkamin iris plus Empty Re: trillingen in edilkamin iris plus

    Bericht van Philip vr 30 dec 2011 - 8:50

    je zou kunnen omwikkelen met rotswol dat zou iets kunnen dempe
    maar ik raad het je eigenlijk niet aan omdat het verschil heel miniem en verwaarloosbaar zal zijn denk ik
    anders hadde de producenten dit wel al gedaan



    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    trillingen in edilkamin iris plus Empty Re: trillingen in edilkamin iris plus

    Bericht van knoepken vr 30 dec 2011 - 19:21

    Bij mij zit er tussen de achterkant en de kachel langs bijde zijden n' dubbel geplooid bier onderleggertje tussen .Natuurlijk eerst n's voelen of de temperatuur als de kachel op vol ve bounce rmogen werkt niet te hoog is (brand gevaar);En dat was n' hemels breed verschil qua trillingen??????Mijn kachel is n' Pyros alice ??

    Gesponsorde inhoud


    trillingen in edilkamin iris plus Empty Re: trillingen in edilkamin iris plus

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo 19 mei 2024 - 21:17