Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 10 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    piazzetta P956 ventilator blijft draaien

    st1300a9
    st1300a9
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 57
    Registration date : 06-01-12

    piazzetta P956 ventilator blijft draaien Empty piazzetta P956 ventilator blijft draaien

    Bericht van st1300a9 ma 9 jan 2012 - 11:54

    Hallo,

    Ik heb sinds een 3 tal weken een P956 waar ik op dit ogenblik zeer tevreden,maar er doet zich bij het uitschakelen toch iets voor dat ik raar vindt.
    Als ik de kachel uitschakel blijft de ventilator die de warmte in huis blaast nog een 25tal minuten draaien,maar de ventilator die in de schouw blaast blijf zeker 75 a 80 minuten blazen wat ik toch zeer lang vindt.
    Heeft iemand ook deze problemen?
    Heb leverancier op de hoogte gebracht en volgens hem is dit niet normaal,maar hij begint deze week maar terug te werken en zou contact opnemen mat Piazzetta Italie.

    MVG
    Ludwig.
    plusche
    plusche
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 29
    Leeftijd : 78
    Registration date : 16-01-10

    piazzetta P956 ventilator blijft draaien Empty Re: piazzetta P956 ventilator blijft draaien

    Bericht van plusche ma 9 jan 2012 - 23:46

    hallo
    ik heb een p955 ook zeer tevreden ,als ik de kachel uitschakel blijft de ventilator die de warmte blaast nog ongeveer 10 minuten draaien als de temperatuur zakt onder de 80 graden moet deze ventilator stoppen die de warmte blaas.de ventilator die in de schouw blaas blijf ongeveer 30 minuten draaien dan valt alles uit.de werking kachel is temperatuur 22 graden,ventilator op stand 3,voeding op 3
    groeten
    eric
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    piazzetta P956 ventilator blijft draaien Empty Re: piazzetta P956 ventilator blijft draaien

    Bericht van steven ma 9 jan 2012 - 23:57

    st1300a9,

    dat vind ik toch eigenaardig dat de ventilator die de afvoergassen moet verwijderen nog zolang blijft draaien. best installateur laten naar kijken


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    st1300a9
    st1300a9
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 57
    Registration date : 06-01-12

    piazzetta P956 ventilator blijft draaien Empty Re: piazzetta P956 ventilator blijft draaien

    Bericht van st1300a9 vr 13 jan 2012 - 15:37

    Hallo,

    Ik heb vandaag telefoon gekregen van installateur,en deze heeft mij gemeld dat de printplaat die de ventilator stuurt naar het rookkanaal niet naar behoren werkt en zal onder garantie vervangen worden.
    Volgens Piazzetta komt dit niet veel voor?

    mvg Ludwig
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    piazzetta P956 ventilator blijft draaien Empty Re: piazzetta P956 ventilator blijft draaien

    Bericht van steven vr 13 jan 2012 - 17:11

    dat wordt correct opgelost!


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    st1300a9
    st1300a9
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 57
    Registration date : 06-01-12

    piazzetta P956 ventilator blijft draaien Empty Nog altijd problemen met rookgasventilator

    Bericht van st1300a9 vr 20 apr 2012 - 14:43

    Hallo,
    Ik heb nog altijd problemen met de rookgasventilator die blijf na uitschakelen kachel nog altijd ong.100 min draaien en heb al 2 maal voorgehad dat deze meer dan 180 min bleef draaien der zijn al techniekers van Per Sempre langs geweest en deze hebben dan de printplaat vervangen van de rookgasventilator maar alles bleef hetzelfde daarna is de rookgas voeler vervangen nog altijd hetzelfde,nu gaan deze techniekers op 7 mei op cursus naar Italie(Piazzetta) en gaan dit probleem daar voorleggen?
    Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?
    Hoelang blijft bij jullie de rookgasventilator draaien?

    MVG

    Ludwig


    _________________
    Piazzetta P956 (14/12/2011)
     
    Pellets Badger
    Elite pellets(blauwe zakken)
    Combulux pellets
    Redhot pellets
    Elite pellets(blauwe zakken)
    Olimp pellets(2019)
    Olimp pellets(2020)
    Olimp pellets (2021)
    Hans52
    Hans52
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 191
    Leeftijd : 71
    Registration date : 21-11-11

    piazzetta P956 ventilator blijft draaien Empty Re: piazzetta P956 ventilator blijft draaien

    Bericht van Hans52 vr 20 apr 2012 - 17:33

    @st1300a9

    Om het in tijd uit te drukken zou ik het eens moeten opmeten maar dat zal niet altijd hetzelfde zijn veronderstel ik. Het is in mijn geval (MCZ Mercury 8kw) zo dat de rookgasventilator blijft nadraaien tot de schouwtemperatuur tot 50°C is gedaald. Dus in tijd is dat moeilijk te zeggen omdat er rekening moet gehouden worden met de schouwtemperatuur op het moment dat de kachel uitgezet wordt. De stopprocedure waarbij de rookgasventilator op hoge snelheid gaat draaien om de brandkorf leeg te branden is hier ongeveer 20 min en daarna blijft de rookgasventilator nog nadraaien op een veel lager toerental tot de 50°C is bereikt. Ik schat dat da zo'n gemiddelde zal zijn van nog eens 10 à 20 min.

    vriendelijke groeten

    Hans


    _________________
    MCZ Mercury 8Kw

    PREMIUM WOODPELLETS (Makro) 2,92 €/zak van 15 Kg
    GRANILUX pellets (Makro) ook aan 2.92 €/zak van 15Kg
    ELITE pellets (Groepsaankoop West Vlaanderen GBS) 3.60 €/zak van 15Kg (Thuis geleverd)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    piazzetta P956 ventilator blijft draaien Empty Re: piazzetta P956 ventilator blijft draaien

    Bericht van Gast vr 20 apr 2012 - 18:24

    @st1300a9

    Wat ik vreemd vind in dit verhaal, is dat de installateur niet weet wat de oorzaak is. De Piazzetta P956 is geen nieuw toestel en is al jaren op de markt. Waarom werd de printplaat vervangen? Is dit een gok, dan? Nog vreemder vind ik dat de techniekers het probleem moeten voorleggen in Italië en dus blijkbaar niet weten wat de oorzaak is. Nochtans is Per Sempre de invoerder en verdeler van Piazzetta. Je zou toch verwachten dat zij die kachel van binnen en van buiten kennen en dus ook kunnen achterhalen wat hier het probleem is. Of heb ik het hier verkeerd voor? Ik vind het wel een leuke case, maar natuurlijk minder leuk voor wie met het probleem zit. Concreet betekent dit ook dat het nog ongeveer een maand wachten is op ... misschien een oplossing. Gelukkig is het nu niet putje winter met vriestemperaturen.
    st1300a9
    st1300a9
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 57
    Registration date : 06-01-12

    piazzetta P956 ventilator blijft draaien Empty Re: piazzetta P956 ventilator blijft draaien

    Bericht van st1300a9 vr 20 apr 2012 - 20:15

    Dag Bever,

    Het is inderdaad wachten tot einde mei voor ik iets meer zal weten,hopen dat ze weten wat het probleem is en kan verholpen worden.
    De printplaat vervangen was inderdaad een gok en nu onlangs het vervangen van de rookgassensor ook denk ik.
    Hou jullie verder op de hoogte

    Ludwig


    _________________
    Piazzetta P956 (14/12/2011)
     
    Pellets Badger
    Elite pellets(blauwe zakken)
    Combulux pellets
    Redhot pellets
    Elite pellets(blauwe zakken)
    Olimp pellets(2019)
    Olimp pellets(2020)
    Olimp pellets (2021)
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    piazzetta P956 ventilator blijft draaien Empty Re: piazzetta P956 ventilator blijft draaien

    Bericht van nick1 vr 20 apr 2012 - 20:40

    Rookgasventilator van de P955 blijft hier na afzetten nog ca. 1/2 uurtje nadraaien alvorens stil te vallen.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)

    Gesponsorde inhoud


    piazzetta P956 ventilator blijft draaien Empty Re: piazzetta P956 ventilator blijft draaien

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za 27 apr 2024 - 16:50