Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 22 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Hulp gevraagd bij t maken van keuze ...

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hulp gevraagd bij t maken van keuze ... Empty Hulp gevraagd bij t maken van keuze ...

    Bericht van Gast ma jan 09, 2012 7:24 pm

    Hoi

    na een week ongeveer dit forum en andere websites van fabrikanten etc afgeschuimd te hebben naar alle mogelijke info ivm pelletkachels heb ik zo een beetje een keuze gemaakt.

    1. leek me vrij belangrijk de keuze van leverancier. Niet al te ver van leuven viel men oog op ecolutions indien ik me hier vergis of iemand anders een beter weet plz shoot !

    2. de kachel hier was men eerste keuze een edilkamin iris plus vooral omdat dit blijkbaar een van de meest verkocht is en omdat de pot in gietijzer is. Na wat meer gelezen te hebben toch ontdekt dat plaatstaal niet zo slecht is als men denkt en dat er precies wel wat veel pannes zijn ivm electronica (zelfs ontploffingen) Kwam ik met het alternatief ecoforest vigo. hier weinig info over buiten dat het een van de beter merken zou zijn en dat alle printplaten op de modellen het zelfde zijn lijkt me een groot pluspunt.


    mischien niet onbelangrijk de oppervlakte die ik wil verwarmen is +- 80m3 uiteraard zwaarder is beter zodat ik de deur kan open laten en andere kamers ook wat bij verwarmen. Ik had de pellet graag gebruikt als primaire verwarming in deze kamer en mijn centrale heating op mazout gehouden als backup en verwarming voor de andere kamers indien nodig.


    klein detail ik kan maar een schouw plaatsten van iets meer dan 2m op termijn van een paar jaar moet het wel mogelijk zijn deze ter verlengen tot boven.
    het huis is bouwjaar +- 1940 alleenstaand beetje vloerisolatie dubbelbeglazing volle muren.


    ik plan dit weekend eens lans een paar shops te gaan dus mocht er iemand ideetjes hebben of tips shooot away :-)))
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hulp gevraagd bij t maken van keuze ... Empty Re: Hulp gevraagd bij t maken van keuze ...

    Bericht van Gast ma jan 09, 2012 8:04 pm

    hey
    hier tevreden over mcz musa met zijn active systeem (kachel regeld zichzelf );-))
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hulp gevraagd bij t maken van keuze ... Empty Re: Hulp gevraagd bij t maken van keuze ...

    Bericht van Gast ma jan 09, 2012 8:08 pm

    en toevallig iemand weet van een betrouwbare verkoper van dit merk in omgeving van leuven ?
    vyncke002
    vyncke002
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 73
    Registration date : 16-10-11

    Hulp gevraagd bij t maken van keuze ... Empty Re: Hulp gevraagd bij t maken van keuze ...

    Bericht van vyncke002 ma jan 09, 2012 8:25 pm

    Bedoel je nu de MCZ Musa?

    Dan mag je me contacteren.
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Hulp gevraagd bij t maken van keuze ... Empty Re: Hulp gevraagd bij t maken van keuze ...

    Bericht van francky ma jan 09, 2012 8:40 pm

    Ecolutions
    Ik zou hem aanraden, niet dat het een vriend is maar hij zit dicht bij je.
    Zit ook op het forum en heeft hier ook goede info.(niet altijd ! als het brand zou hij ook eens durven weg lopen)Maar vind hem wel een aanrader.
    Dit is zonder bij bedoeling ik woon in WEST-vlaanderen


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hulp gevraagd bij t maken van keuze ... Empty Re: Hulp gevraagd bij t maken van keuze ...

    Bericht van Gast ma jan 09, 2012 9:28 pm

    ok bedankt
    iemand ervaring met de ecoforest kachels ? vind hier maar weinig van terug

    info zoals het geluid, makkelijk in te stellen indien je van pellets veranderd, defecten, ...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hulp gevraagd bij t maken van keuze ... Empty Re: Hulp gevraagd bij t maken van keuze ...

    Bericht van Gast ma jan 09, 2012 9:32 pm

    wat betreft je schouw , kan je je kachel niet met een reeds bestaande schouw verbinden ?
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Hulp gevraagd bij t maken van keuze ... Empty Re: Hulp gevraagd bij t maken van keuze ...

    Bericht van francky ma jan 09, 2012 9:35 pm

    Patrik
    Heb ge al eens gekeken naar DIT ?
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Daar zijn er niet veel van te vinden op het forum ? Dus ..


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hulp gevraagd bij t maken van keuze ... Empty Re: Hulp gevraagd bij t maken van keuze ...

    Bericht van Gast ma jan 09, 2012 10:36 pm

    @ polle01 ik heb een externe shouw voor de cv maar ik kan de pelet ketel niet in de buurt zetten van deze schouw t dichtste bij zal ongeveer 1.5M zijn maar t liefst had ik de pelletkachel op een andere plaats gezet en dan staat ze 4M van de bestaande externe schouw.

    @francky yup had t al gezien maar had toch gehoopt dat er iemand .... :-)
    ik vind nogal veel problemen ivm die edilkamil en dat begint me toch een beetje te storen van MCZ vond ik zo niet direct een leverancier in omg leuven waar iemand zeer tevreden over was.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Hulp gevraagd bij t maken van keuze ... Empty Re: Hulp gevraagd bij t maken van keuze ...

    Bericht van erwin ma jan 09, 2012 10:40 pm

    patrick de iris is zeker een goede kachel, er zijn ook forumleden die daar wel tevreden over zijn


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Hulp gevraagd bij t maken van keuze ... Empty Re: Hulp gevraagd bij t maken van keuze ...

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu wo mei 08, 2024 4:22 am