Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


5 plaatsers

    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van Gast ma feb 06, 2012 12:15 pm

    Hallo,

    Piazzetta P960

    Te verwarmen oppervlakte ongeveer 62m²
    Nieuwbouw met goede isolatie

    Buitentemp. -9°
    Gevraagde binnentemp. 21°

    Als temp. bereikt is op welk vermogen kunnen jullie deze temp. aanhouden ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van Gast ma feb 06, 2012 2:40 pm

    gewoon op p3 laten en ventilatoren op 4 en dan gaat hij toch in ecostand en houdt die zijn temperatuur de mijne toch
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van Gast ma feb 06, 2012 4:35 pm

    Hier ook,

    Nergens aankomen en eenmaal de temperatuur bereikt gaat hij vanzelf moduleren naar lage stand.

    mvg, Bram
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van Gast ma feb 06, 2012 6:33 pm

    Bv. vermogen P3 en ventilator op 4 zet gaat hij bij bereiken van temp. naar laagste stand van vermogen maar de ventilator blijft op zijn ingestelde snelheid verder blazen dus hier op stand 4.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van Gast ma feb 06, 2012 6:56 pm

    normaal gezien gaat de ventilator werken totdat hij zijn overtollige warmte kwijt is, bv:
    hier op p3 ingesteld deze morgen om 18 graden (in realiteit = 22 graden, want de afstandsbediening is niet echt nauwkeurig) en wanneer bereikt blijft de melding p3 op de afstandsbediening staan, maar de ventilator gaat minder werken, gaat naar de laagste stand.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van Gast ma feb 06, 2012 7:34 pm

    bij mij blijft de ventilator blazen op de ingestelde stand hij gaat niet naar een lagere stand.
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van nick1 ma feb 06, 2012 7:38 pm

    Ben dat hier nu ook eens aan het testen, eens de temperatuur bereikt is gaat de kachel inderdaad moduleren in vermogen maar de ingestelde ventilatorstand blijft dezelfde snelheid behouden.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van Gast ma feb 06, 2012 7:39 pm

    weet wel als je 21 gr vraagt dat eigenlijk 24 is heefr 3 graden meer op een ander meet intstrument Wink
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van nick1 ma feb 06, 2012 8:38 pm

    Correctie op mijn vorig bericht, als je lang genoeg wacht dan gaat de blaasventilator eveneens moduleren, dit heeft blijkbaar te maken met de schouwtemperatuur die eerst genoeg moet dalen.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van colleken vr nov 07, 2014 4:24 pm

    Ik heb een probleempje : als ik mijn piazzetta p963 op p3 zet en ik heb de gevraagde temperatuur gaat deze niet meer automatisch naar p1 . als ik ze op p2 zet dan gaat ze wel nog automatisch naar p1 .Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van erwin vr nov 07, 2014 7:38 pm

    colleken: staat alles op automatisch ingesteld, kun je eens testen wat hij doet bij vermogen 4.
    ik vermoed dat uw kachel in zijn laatste dagen garantie zit, best zo snel mogelijk reeds de verkoper op de hoogte brengen.
    voor de garantie telt immers de datum van melding van een probleem.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van colleken vr nov 07, 2014 9:43 pm

    @Erwin : op p4 blijft ze ook verder branden zonder automatisch naar p1 te gaan .
    is nog binnen garantie.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van erwin vr nov 07, 2014 9:56 pm

    tot wanneer juist, een paar dagen nog maar volgens mij. voor de garantiezekerheid dan zo snel mogelijk verkoper op de hoogte brengen.
    je kan nog eens proberen met volgende: kachel een uur van de stroom met stekker uit, en batterijen AB vervangen.
    brengt dat niets dan zit je allessinds safe voor de garantietermijn.
    ondertussen niet hoger dan P2 op automatisch stoken.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van colleken vr nov 07, 2014 10:05 pm

    tot 22 november erwin . Ik zal dat eens proberen en anders bel ik morgen namiddag . Alvast bedankt en ik laat je nog iets weten morgen .
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van colleken za nov 08, 2014 3:54 pm

    @erwin . Ik heb je wijze raad weer eens opgevolgd en probleem is dus opgelost . Weer al eens bedankt erwin . cheers
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van erwin za nov 08, 2014 4:04 pm

    ik zou toch eens de verkoper op de hoogte brengen.
    volgens mij loopt er "soms" iets fout in de communicatie tussen de AB en de print, de oorzaak kan aan beide kanten liggen.
    toen uw kachel een tijdje geleden in dit topic 2x uit zichzelf ging branden had dat daar misschien ook wel iets mee te maken.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 56
    Registration date : 18-11-13

    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van XTZ99.25MKII ma nov 10, 2014 10:01 pm

    De afstandsbediening is het zwak beestje bij een Piazzetta. De communicatie verloopt soms zeer haperend.
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van nick1 di nov 11, 2014 7:32 am

    Heb nog geen enkel probleem ondervonden met mijn AB, P955 reageert steeds correct erop. De enige zwakte ervan is dat de batterijen om de 4 maanden vervangen moeten worden, voor de rest geen klachten.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 56
    Registration date : 18-11-13

    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van XTZ99.25MKII di nov 11, 2014 8:20 am

    Ik heb beide uitvoeringen zowel de V3 als de V4. De V3 staat erom bekend dat de temperatuur 2à3° lager is op de AB, dan in werkelijkheid. Op de V4 is dit opgelost, eveneens gaat het schermpje na X aantal seconden uit op de V4, zodat de batterijen nu toch wel een jaartje ofzo meegaat. Het grootste probleem op beide AB's (bij mij toch) is dat de communicatie tussen kachel en AB soms stroef verloopt. Ik moet soms meerdere malen drukken eer het commando uitgevoerd wordt. Misschien dat de oorzaak in ons huis moet gezocht worden?? Wordt de communicatie verstoord door GSM's of WIFI? Kan dit?
    avatar
    nele
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 53
    Registration date : 15-03-09

    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van nele di nov 11, 2014 6:45 pm

    Ik heb een piazetta p956 en ook hier werkt de AB goed. De kachel reageert direct. Batterij gaat ongeveer 6 à 7 maand mee.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van erwin di nov 11, 2014 7:36 pm

    @ XTZ99.25MKII: bij de meeste merken kachels werkt de radiografische AB in het 433 MHz frequentiegebied.
    gsm (900/1800 Mhz) en wifi (2,4 Ghz) zullen dan weinig problemen geven.
    draadloze muis/keyboard, bluetooth, microgolf oven, dect telefoons, babyfoons, radio amateurs ook niet (meestal 2,4 Ghz).


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    XTZ99.25MKII
    XTZ99.25MKII
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 122
    Leeftijd : 56
    Registration date : 18-11-13

    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van XTZ99.25MKII wo nov 12, 2014 9:38 am

    Oké, dat dacht ik ook al. Anyway echt vlotten doet het niet, het kan misschien ook aan de ontvanger liggen. De afstand tussen de AB en de ontvanger bedraagt 5,50 m. Deze plaats werd gekozen omdat hij daar het meest "strategisch" is. Zou die afstand te groot kunnen zijn?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van erwin wo nov 12, 2014 12:43 pm

    de handleiding geeft een bereik aan van ongeveer 7 meter, als de batterijen wat af zijn kan dat al minder worden.

    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. 2ec24wp


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Piazzetta: vermogen bij bereikte temp. Empty Re: Piazzetta: vermogen bij bereikte temp.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 8:00 am