van arjan.moes za feb 11, 2012 10:53 am
@Steven, klopt, maar dat verschil is nauwelijks waarneembaar.
Mijn verkoper heeft toen ik de kachel heb gekocht duidelijke instructies gegeven en ook uitgelegd hoe de parameters werken. Daardoor is mijn kachel optimaal afgesteld voor mijn situatie. Ik heb 1 keer een beroep moeten doen op mijn verkoper, dat contact verliep zo soepel dat binnen 24 uur het probleem was verholpen. Het bleek dat een scharnier van het deurtje niet goed was (mechanisch defect). Ik werd vakkundig geholpen en dan ook geen klagen over de service en garantie hier in Nederland.
Als ik zo door het forum blader, en de verhalen lees worden de parameters die bij in de kachel staan afgeschermd en moeilijk vrijgegeven. Naar mijn idee is dat niet helemaal wenselijk. Doordat mijn verkoper helder en duidelijk uitleg heeft gegeven kon ik thuis zelfstandig de kachel optimaal inregelen.
En ja ik heb ook gespeeld met de parameters en ik ben tot de ontdekking gekomen dat als je het helemaal te zot maakt de kachel uit gaat, of ontzettend veel pellets gaat verbruiken. De elektronica werkt gewoon uitstekend en beveiligd het proces optimaal.
En zoals Pellet-kachel.info reeds op pagina 1 al zei; "de Stella is niet heel verfijnd, maar wel heel betrouwbaar." Een Eurostek doet het gewoon altijd, misschien is hij niet de meest stille, heeft hij niet het aller hoogste rendement, is het niet de meest ingewikkelde kachel, maar hij doet het wel altijd!