Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Flamingo, verhelsttje


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak. Empty MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak.

    Bericht van Gast wo feb 15, 2012 7:10 am

    Hallo,


    Ben sinds december in het bezit van een MCZ comfort air (11.5 kW).
    Mijn eerste pellets waren agricon pellets, maar omdat het toestel de ruimte te traag opwarmde ( 23° na halve dag stoken bij zo'n 10° buiten), heeft de installateur beslist om het toestel op +20% vermogen in te stellen, hetwelke duidelijk een verbetering was.
    Sinds paar weken ben ik veranderd van pellets (granilux via db brandhout) maar nu heb ik steevast na 1 of 2 dagen een harde koek in de vebrandingspot ( errorcode a06) hetwelke ook niet echt handig is.
    Een maat van mij zegt dat het kan liggen aan de uitstoot-ventilator die te snel draait.. maar vind hier niets van instelling van terug.

    Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met dit probleem .. zou het afkomstig zijn van de +20% afstelling, de ventilator of kan het ook aan de pellets liggen?


    mvg.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak. Empty Re: MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak.

    Bericht van Gast wo feb 15, 2012 7:47 am

    Hallo Vulcano,

    Die +20% meer vermogen zal waarschijnlijk wel +20% meer pellettoevoer zijn.
    Ik zou eens proberen om ze terug minder te zetten.
    Waarschijnlijk hebben de pellets niet genoeg tijd om volledig op te branden.
    Als dit dan nog niet helpt kan je ze misschien nog iets minder zetten.
    Het is ook altijd mogelijk dat het aan de pellets ligt maar ik zou eerst het bovenstaande eens testen.

    Ikzelf stook pellets van groene kachel en heb de kachel op -10% pellettoevoer staan.

    mvg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak. Empty Re: MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak.

    Bericht van Gast wo feb 15, 2012 8:04 am

    vulcano
    zie hier goe https://2img.net/h/i676.photobucket.com/albums/vv126/pelletforum/parameterswijzigenpelletaanvoerMCZ.jpg
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak. Empty Re: MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak.

    Bericht van Gast wo feb 15, 2012 8:11 am

    Bedankt beiden voor het heel snelle antwoord :D :D

    Het zou mij idd verwonderen dat het aan de pellets ligt ..allé ik hoop van niet want heb 2 pallets laten leveren LOL ... heb net de regeling op 0 gezet ... stond op +2 :D
    Nu effe afwachten of het in orde komt :D
    Ik houd jullie op de hoogte Wink

    :D :D
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak. Empty Re: MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak.

    Bericht van Gast wo feb 15, 2012 10:02 am

    welke oppervlakte moet je verwarmen ??
    als je een halve dag nodig hebt op 23 graden te krijgen

    ik verwarm 125 kubiek en mijn kachel 9.5 kw doet er amper een half uurtje over om van 18 graden naar 23 graden te gaan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak. Empty Re: MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak.

    Bericht van Gast wo feb 15, 2012 12:53 pm

    ongeveer zo'n 80m² en zo'n 2.4m hoogte... dus zo'n 192 m³, en ik heb dikke buitenmuren (0.5m) zonder spouwmuur, en plafond zijn atm nog OSB-platen zonder isolatie :D :D

    mja ik ben niet zo'n snelle beslisser, als ik iets wil aankopen ... dan gaan er soms weken overheen .... gevuld met winkelbezoeken en internetsites :D :D en dacht al verkeerde keuze gemaakt te hebben qua vermogen/merk. Het rare is wel dat toen ik vroeg in de winkel hoeveel vermogen ik nodig had... ze me vertelden dat 8 kW ruim voldoende was ....
    Alleszins ben ik zinnens om er nog een tweede aan te schaffen .. voor aan het andere uiteinde vh huis :D ... ik ver-armde vroeger op elektriceit rechtstreeks... zat al aan 450€/maand

    Ik denk al een stapje in de goede richting te zijn, blijkbaar kwam de error a06 niet (of niet alleen) van de harde koek... maar van de inlaatfilter .. na een grondige reinigingsbeurt geen error meer gekregen ... nu enkel afwachten of de koek ook wegblijft dankzij het verminderen vh vermogen.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak. Empty Re: MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak.

    Bericht van Gast wo feb 15, 2012 1:03 pm

    hey
    ja inlaatfilter verstopt wat resulteerd in weinig verbrandingslucht ,je koek zal ook wel daar van gekomen zijn Laughing

    8 kw voor voor 192 kub affraid als deze mischien de ganse dag in hoog vermogen zou branden zou dit mischien genoeg zijn ja hehehehe
    wat wel een zeer hoog verbruikt met zich meebrengd en lawaai ook
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak. Empty Re: MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak.

    Bericht van Gast wo feb 15, 2012 1:06 pm

    idd, en zelfs met de 11.5 was het bij -10 nog maar niptjes ... dus daarom tweede bijkomen.. mss 8kW.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak. Empty mcz musa

    Bericht van Gast wo feb 15, 2012 8:29 pm

    Ik vind het aanschaffen van een tweede pelletkachel geen goed idee.
    Tel de investering eens samen.
    Voor prijs heb je zeker een pelletketel of een thermokachel.
    En dan wordt gans de woning verwarmd.

    spartherm,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak. Empty Re: MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak.

    Bericht van Gast do feb 16, 2012 9:05 am

    Mja in de meeste gevallen zal dat best zo zijn.
    maar toen ik de verbouwingen deed, heb ik geen radiatoren voorzien, enkel design elektrische stralingspanelen. toen was er niet veel keus ... of verwarmen op gas/mazout... pellets waren toen zoiets futuristisch :D :D ... en toen viel de prijs van elektriciteit best mee (mede daar ik een fixe korting genoot, was toen voor mij het goedkoopste qua installatie en verbruik)

    dus als ik niet alles wil opbreken, ben ik verplicht van een niet centrale verwarming te plaatsen... en als ik vergelijk met de kostprijs van men huidige installatie qua verbruik en aankoopprijs ... dan vallen 2 pelletkachels best wel mee hoor.
    Normaal heb ik 1 pelletkachel na anderhalf jaar terugverdiend.

    Men huis moet je bekijken in de lengte (18m) het ene uiteinde is living met daarboven slaapkamer 1 en het andere uiteinde bureau met daarboven slaapkamer 2, daartussen ligt in't midden de keuken met daarboven de badkamer. Dus als ik op de uiteindes een pelletkachel zet met twee uitlaten ... kan ik gans het huis verwarmen .. met uitzondering van de badkamer want daar blijf ik een elektrisch paneel gebruiken.




    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak. Empty 2 uitlaten Comfort-air

    Bericht van Gast za dec 08, 2012 9:14 pm

    Vulcano, in plaats van het idee te hebben om een tweede pelletkachel bij aan te schaffen, waarom geen gebruik maken van uw 2 warmte-uitlaten op uw MCZ Musa?
    Ik ben trouwens benieuwd naar ervaringen van mensen die gebruik maken van een dergelijk principe Embarassed . Wij hebben een Nestor Martin GQH36 of een Rika Como als voorkeur maar helaas hebben deze modellen geen extra warmtekanaal...

    Gesponsorde inhoud


    MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak. Empty Re: MCZ musa comfort.. harde koek in verbrandsbak.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 8:09 pm