Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

willy1100


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
steven
ss
6 plaatsers

    Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van Gast di maa 06, 2012 2:29 pm

    Kan iemand mij een keer zeggen welke van onderstaande merken een lawaaierige ventilator heeft en welke het beste is prijs kwaliteit?
    ik ben namelijk op zoek naar een pelletkachel van om en bij de 8Kw en de onderstaande types werden mij op batibouw aangeraden.

    Thermorossi ecotherm 1000 easy
    natureline 85e
    rika como of revo
    fero toba of musa
    pallazetti monica of rossella
    piazzetta in het algemeen

    Dank bij voorbaat
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van ss di maa 06, 2012 3:20 pm

    Eén ding is 100% zeker, de RIKA modellen hebben geen ruimteventilator (soms als mogelijke optie, maar volgens mij onnodig) en zijn zonder twijfel de minst luidruchtige pelletkachels die er momenteel bestaan. Daarmee wil ik absoluut niet gezegd hebben dat de andere genoemde merken minderwaardig zijn!
    Overingens, welkom op pelletforum
    Groeten,
    ss
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van steven di maa 06, 2012 3:53 pm

    rika


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van Gast di maa 06, 2012 4:52 pm

    dag Hansketje,

    Ik heb 2 weken geleden de overgang gemaakt van edilkamin marea naar rika como. Het is een heel groot verschil : je moet het echt zelf kunnen vaststellen : de rika is nagenoeg geruisloos (op de cleanfase na en met externe aanzuiging). De marea daarentegen is veel luidruchtiger, verbruikt meer en is moeilijker te reinigen. Dus als je de stilste kachel wil, moet je niet twijfelen.
    groeten,
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van Gast di maa 06, 2012 6:50 pm

    Ik heb een extraflame (Rosy) van 8 kw. Wat lawaai betreft ben ik er erg tevreden over. Buiten de reiniging is hem redelijk stil. Als ik zonder muziek/tv zit, hoor ik een zacht achtergrondgeruis. Maar dat is niet storend.
    Je hebt die merk niet vermeld maar ik wil toch mijn ervaringen meegeven.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van Gast di maa 06, 2012 8:34 pm

    @peeklee

    Bedankt voor deze info.

    Heeft er iemand een nature line want hier ging mijn eigen voorkeur een beetje naar uit gezien de prijs Wink
    En wat met het merk krone?
    john-159
    john-159
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 134
    Leeftijd : 59
    Registration date : 07-03-11

    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van john-159 di maa 06, 2012 9:21 pm

    Ik ben tot nu toe heel tevreden van mijn krone, zeker wat betreft prijs/kwaliteit.
    Lawaai? geen idee want ik kan niet refereren met een ander merk, in ieder geval hoor ik de ventilator maar ben er al aan gewend. Is te vergelijken met het blazen van een airco of gewone luchtventilator. Weliswaar op de hoogste stand wordt het hinderlijk maar denk dat dit bij iedereen zo is.
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van nick1 di maa 06, 2012 9:52 pm

    Ken enkel het (voor ons) niet storende geluid van de Piazzetta.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van ss di maa 06, 2012 9:55 pm

    Piazzetta is een uitstekende kachel, maar maakt echt wel veel meer geluid dan bijvoorbeeld een Rika Como...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van Gast di maa 06, 2012 11:33 pm

    Ik heb hier een extraflame grasioza staan en het geluid valt echt wel mee vind ik. Het geluid hangt niet alleen af van de kachel die je plaatst maar ook van de ruimte waar je ze in plaats. Daar ben ik nu eens heel zeker van want ik heb het zelf al meermaals kunnen vaststellen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van Gast wo maa 07, 2012 10:09 am

    @benny67

    Mijn kachel zou moeten komen in een ruimte vanb 7.5x3.55 meter wat denk jij hiervan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van Gast wo maa 07, 2012 10:17 am

    Dat alle goede merken tegenwoordig even geruisloos zijn, is een subjectieve uitspraak. Of de ene kachel meer geluid produceert dan de andere kun je enkel objectief vaststellen via metingen met degelijke meetapparatuur. Daarvoor zou je alle kachels die je wilt vergelijken moeten testen in dezelfde situatie, net als de crashtest voor auto's bijvoorbeeld. Dat is dus moeilijk. Ik ken een Piazzetta-verkoper die in al zijn advertenties uitpakt met het feit dat Piazzetta zo goed als geruisloos is. In dit geval gewoon een verkoopsargument. Hij verkoopt ook enkel Piazzetta zodat je moeilijk kunt vergelijken, zelfs al ga je die kachel in werking dan bekijken in een toonzaal. Bovendien maakt een kachel met twee ventilatoren (in geval van kanalisatie) automatisch meer geluid. Hoe je geluid ervaart, blijft subjectief en is voor iedereen verschillend. Wat voor de ene geluid is, is voor iemand anders lawaai.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van ss wo maa 07, 2012 11:14 am

    Bever, dat is allemaal heel juist, maar kachels zonder ruimteventilatoren maken minder geluid en dat was de vraag van de topic starter, al de rest is subjectief!
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van Fleur wo maa 07, 2012 11:24 am

    wat meestal vergeten word als men gaat kijken in een toonzaal is te vragen om de kachels te horen werken op het HOOGSTE vermogen !!!!


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van ss wo maa 07, 2012 11:27 am

    Fleur, volgens mij is het best om te gaan kijken en luisteren bij iemand die er eentje gekocht heeft, in veel toonzalen staat er eentje te branden, de andere staan er voor de show...
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van Fleur wo maa 07, 2012 11:32 am

    al goed en wel ,maar t is aan de verkoper om dat te regelen dan amai


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van Gast wo maa 07, 2012 12:34 pm

    Het geluid dat een kachel geeft in een toonzaal komt nooit overeen met het geluid in een woonkamer!!!!


    groetjes, Benny.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van Fleur wo maa 07, 2012 12:54 pm

    @ benny
    je hebt grote winkels en kleine winkeltjes ,eigenlijk zou je iedere kachel van je keuze moeten kunnen uitproberen in je eigen woonkamer,dat begrijp ik,maar welke verkoper gaat hem daar mee bezighouden?......


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van Gast wo maa 07, 2012 2:26 pm

    wat meestal vergeten word als men gaat kijken in een toonzaal is te vragen om de kachels te horen werken op het HOOGSTE vermogen !!!!

    Kan bij mij, ik zet mijn Musa wel even op automatisch.....
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van Gast wo maa 07, 2012 6:44 pm

    Bij ons is het een Rika Como geworden.

    Wat echter ook belangrijk is, is dat deze kachel geschikt is voor aanvoer van verse buitenlucht.
    Zelf de proef op de som genomen, bij aanzuig van binnenlucht hoor je toch nog dat zuigende geluid.
    Bij aansluiting op buitenlucht valt dit volledig weg.

    Ik weet niet of nog andere merken deze mogelijkheid bieden, mogelijks kunnen andere forumgebruikers hier info verstrekken.

    Veel plezier met je zoektocht.
    vyncke002
    vyncke002
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 73
    Registration date : 16-10-11

    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van vyncke002 do maa 08, 2012 10:20 am

    Volgens mij is de keuze dit je moet maken: wil je via een ventilator je ruimte sneller verwarmen? Indien, ja dan komt het lawaai er helaas vanzelf bij. Elk voordeel heb zijn nadeel.

    Wij hebben een MCZ Musa. Lucht aangezogen van binnen, en maakt idd lawaai. Maar het went. Onze kachel staat naast de TV.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van Gast di maa 27, 2012 6:13 pm

    Is er een verschil in lawaai tussen een vrijstaande kachel en een inbouw? Wij hebben geen keuze: het zal inbouw worden ter vervanging van een (door ons nooit gebruikte) mazoutkachel Flam. Wij overwegen Harman.

    Gesponsorde inhoud


    Vraag over lawaai bij verschillende merken Empty Re: Vraag over lawaai bij verschillende merken

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 9:33 am