Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 21 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 20 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_lcapEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_voting_barEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_rcap 
steven
Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_lcapEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_voting_barEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_rcap 
pedro
Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_lcapEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_voting_barEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_rcap 
krusty
Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_lcapEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_voting_barEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_rcap 
Fleur
Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_lcapEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_voting_barEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_rcap 
ss
Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_lcapEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_voting_barEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_rcap 
jeanhup
Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_lcapEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_voting_barEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_rcap 
Philip
Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_lcapEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_voting_barEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_rcap 
Annejanne
Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_lcapEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_voting_barEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_rcap 
Maryline
Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_lcapEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_voting_barEdilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid I_vote_rcap 

 

 Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Empty
BerichtOnderwerp: Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid   Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Emptywo maa 07, 2012 8:24 am

Hallo allemaal,

Ik heb sinds vorig jaar een Edilkamin Seven pelletkachel in gebruik.

Regelmatig maakt ze een schurend geluid. Heeft ze van in het begin gedaan, maar dacht dat dit wel vanzelf zou weg blijven, niet dus....

Heeft er iemand een gedacht van wat dit zou kunnen zijn ? Zou het de wormschroef kunnen zijn ? Het is niet constant, maar laat me zeggen toch elk uur zo om de 15 minuten en blijft dan enkele minuten schuren. Maakt soms echt een hard schurend geluid.

Soms doet hij het zelfs op een uur helemaal niet. Ik heb al eens gedacht om mijn installateur te laten langskomen, maar je gaat niet anders zien, dat als die man hier is , de kachel het niet gaat doen, en dan ?

Zou er mij iemand kunnen helpen aub ?

Bedankt !
Tom
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid   Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Emptywo maa 07, 2012 9:18 am

Beste,

Het is perfect mogelijk dat er soms een pellet tussen de vijzel komt de zitten, dat geeft dan een schurend geluid. Dat gaat inderdaad vanzelf over, het kan ook zijn dat door de uitzetting van metaal bepaalde materialen mekaar even raken. Dat is inderdaad niet zo simpel op te lossen als niet geweten is van waar het komt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Empty
BerichtOnderwerp: Pelletkachel maakt schurend of schavend geluid   Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Emptydi maa 20, 2012 7:38 pm

Onze pelletkachel die nu exact 3 maanden oud is begon een 2 tal weken geleden een vervelend schurend/schavend geluid te maken.
Nadat ik op diverse sites ben gaan lezen, dacht ik toch zelf even een dopsleutel in de hand te nemen.
Dit deed ik vanavond.

In het kort, bij onze Eldstad pelletkachel (chinese makelijk maar toch tevreden over) zat het spanringetje (clips) - van de fabriek uit, veronderstel ik - niet op zijn plaats. Normaal zit het clipsje verzonken in een uitsparing, waardoor verhinderd wordt dat het kogellagertje zakt. Dit was niet het geval, en uiteindelijk heb ik afgeleid dat de worm een 3 tal mm gezakt was waardoor deze tegen de onderste ring kwam te "schuren".
Een aantal foto's zullen meer klaarheid brengen. Stuur me een reactie, en ik mail je de foto's.

Ons 'stoofken' brandt nu terug toch al een 2 tal uur en... muisstil Smile (behalve dan de ventilator die wat zoemt, maar normaal is).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid   Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Emptydi maa 20, 2012 7:59 pm

Vijzelmotor bekijken , hij is mischien gezakt,
Vijzel zelf goed stofzuigen
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32090
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid   Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Emptydi maa 20, 2012 8:50 pm

@tom je installateur laten komen wegens garantie
zeker niet zelf aan die vijzel gaan sleutelen!!

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid   Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Emptywo maa 21, 2012 9:34 pm

@Erwin, de vijzel openen/demonteren is echt geen moeilijk werkje hoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32090
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid   Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Emptywo maa 21, 2012 10:39 pm

dat kan zijn, maar als er iets misgaat kun je de garantie vergeten...
daarom altijd eerst naar de installateur Smile

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Jef
Pelletkachel
Pelletkachel
Jef


Man Aantal berichten : 618
Leeftijd : 67
Registration date : 31-10-08

Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid   Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Emptydo maa 22, 2012 12:49 am

Volledig met Erwin eens amai

_________________
Iris plus Speksteen


26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
1 Omvormer SMA 5000TL-20
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Empty
BerichtOnderwerp: Re: Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid   Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Edilkamin seven maakt regelmatig een schurend geluid
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Geluid Edilkamin Marea
» kachel maakt een rammelend geluid
» Artel LST14 - Ruimte Ventilator maakt vreemd geluid

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: Edilkamin-
Ga naar: