van ss za apr 14, 2012 12:03 pm
Oei, oei, slecht geslapen harley? Ben je wel zo zeker dat je Belgische pellets stookt??? Ik zou dat niet durven zweren, dat is namelijk niet te controleren en zeker niet te bewijzen! (Belgische) Producenten durven weleens iets te mengen, versta je? Maar daar ging het niet over vrees ik. Je leest blijkbaar andere zaken dan ik, je gaat blijkbaar naar andere lezingen dan ik, bij een confrontatie met een echte "groene" vertelde ik dat ik pellets stook en wat raad je... volgend deze dame hoorde ik thuis in de sector van de oliemaatschappijen, absolute vervuiler zonder respect voor de natuur. Al wie hout stook, welke aard ook, is een misdadiger moest ik horen. Toen ik zei dat ik me per dag 100km naar mijn werk moet verplaatsen en ook nog met een motorfiets reed was het hek helemaal van de dam... Wij zijn absoluut geen groen-bashers, wel tegen de mensen die ons terug naar de prehistorie willen jagen! Wij zijn lid van VELT (ken je het niet? Zoek het maar eens op!), lid van het WWF, Lid van Vogelbescherming Vlaanderen, plan-ouders en voormalig lid van Greenpeace (afgehaakt wegens niet akkoord met de verspreiding van rampberichten van op zijn minst "twijfelachtige" aard). Ik zal je kritiek maar niet persoonlijk nemen, maar ik kan je verzekeren dat je als pelletstoker een doorn in het oog bent van verscheidene extreme groenen. Akkoord met JL dat het in het artikel niet rechtstreeks over particulieren gaat, maar enkele maanden geleden ging het in een nota van Schauwvlieghe wel over particulieren en nu gaat het over verbranden van biomassa door "kleine" bedrijven en dat duidt volgens mij naar een zoektocht, of liever een begin van een "hetze". Maar soit, we zien wel wat er volgt, maar ik ben niet optimistisch want als ze bijvoorbeeld Electrabel en co gaan verbieden om pellets te branden, denk je dan niet dat wij, pelletstokers, gaan delen in de klappen? Ik zal je een goeie vertellen, toen we 20j geleden bouwden overtuigde men ons van het gemak en vooral het ecologisch stoken met electriciteit! Electriciteit= 0 uitstoot per woning, men zou de centrales voorzien van filters om een zo proper mogelijke uitstoot te verkrijgen, de woningen zouden geen uitstoot meer hebben, de centrales zouden zeer gemakkelijk te controleren zijn, wat met particulieren moeilijk ligt, enz... enz... Enkele jaren later worden de stokers met electriciteit afgedaan als idioten... MAAR TOEN KLONK HET HEEL ANDERS!!! Dus afwachten dan maar wie gelijk krijgt...
Groeten,
ss