van Gast wo apr 04, 2012 7:22 pm
Steven,
na dit alles gelezen te hebben wordt nog maar eens bevestigd, dat die zelfregelende systemen niet 'heilig zijn'. Parameters aanpassen en blijkbaar ook de toevoer van lucht blijft van belang.
Ik denk dat hier toch sprake is van een misvatting. Het Active System, en denkelijk het Leonardo systeem ook, gaan uit van bepaalde installatiecondities.
Indien hieraan voldaan wordt regelt het systeem binnen een bepaalde marge de kachel bij op variabelen, wat bij een kachel zonder zo'n "zelfregelend systeem" bijsturen van de parameters inhoudt.
Wat bij Boxke speelt is dat zijn schouw buiten de marges valt qua trek en dan faalt het systeem. Mijn schouw heeft een trek van 10 - 12Pa volgens mijn Bezirksschornsteinfegermeister (schoorsteenveger) en daar werkt het Active System dus prima.
Het is inderdaad geen wondermiddel maar vergemakkelijkt het gebruik van de kachel, op voor mij, comfortabele wijze. Zakje gekregen hardhout pellets er in, geen probleem, probleem pellets van een bekende die zijn kachel niet fatsoenlijk aan het branden krijgt idem en de Vietnamese rubberboom pellets van Arjan uit Emlichheim gingen er ook fluitend doorheen.
Kortom, ik heb geen idee wat parameters zijn.
M.v.g.,
Dick