Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 49 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 49 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    MCZ Club Air afstandsbediening

    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Club Air afstandsbediening Empty MCZ Club Air afstandsbediening

    Bericht van Gast ma apr 09, 2012 4:11 pm

    Hallo,

    Ik heb de afstandsbediening geprogrammeerd in timer eco (E1-E6) ,zodat de kachel dooft als het te warm wordt en weer aan gaat als de temperatuur 2° onder de ingestelde temperattuur komt.
    Dit lukt enkele keren wel , maar soms gaat hij enkele graden boven de ingestelde temperatuur en blijft gewoon verder branden.
    De afstandsbediening staat ook geprogrameerd in timer mode , dit voor als het koud is .
    Zodus kan ik schakelen tussen timer mode en timer eco mode.

    mvg,

    Eddy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Club Air afstandsbediening Empty Re: MCZ Club Air afstandsbediening

    Bericht van Gast ma apr 09, 2012 7:26 pm

    Eddy,
    je bedoelt denk ik de Eco-stop. Wordt over het algemeen afgeraden, ook door MCZ, i.v.m. slijtage door veelvuldig starten. Beter is Auto en dan op temperatuur branden en als het te warm is de kachel uit zetten. Met de huidige temperaturen kan de kachel best een paar uur uit en als het dan echt fris wordt weer een pposje branden.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Club Air afstandsbediening Empty Re: MCZ Club Air afstandsbediening

    Bericht van Gast ma apr 09, 2012 8:04 pm

    Dag Dicktwist,

    Bij de nieuwe afstandsbediening noemt dit eco of timer eco (met tijdinstellingen voor aan/uit).
    Als het buiten koud is , dan ben je beter dat de kachel blijft branden op minimum,maar als het overdag boven 15°gaat heeft eco wel een nut.
    Ik heb een zeer goed geisoleerde woning en als de eco timer werkt kan het dan 2 a 3 uur zijn alvorens de kachel herstart.
    De vraag is hoe moet ik de afstandsbediening instellen zodat de timer werkt en de kachel uitgaat als het overdag te warm is.
    Als ik het forum goed gelezen heb dan heb je ook zo een nieuwe afstandsbediening.

    mvg,

    Eddy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Club Air afstandsbediening Empty Re: MCZ Club Air afstandsbediening

    Bericht van Gast di apr 10, 2012 7:35 am

    Eddy,
    jij werkt volgens de handleiding met 3.3.3 TIMER en 3.3.4 ECO, ik werk met 3.3.2 AUTO. Hierbij moduleert de kachel tussen MAX en MIN en blijft, mij mij, de gevraagde temperatuur gehandhaafd. Ik heb wel de deur naar de keuken open en daardoor gaat de warmte ook naar de rest van het huis en de bovenverdieping.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Club Air afstandsbediening Empty Re: MCZ Club Air afstandsbediening

    Bericht van Gast wo apr 11, 2012 12:04 pm

    Hallo,
    Ik werk inderdaad met timer en timer eco.
    Als de kachel in timer mode staat kan ik door 5sec op mode te drukken overschakelen naar timer eco,
    en dan zou de kachel moeten doven als het te warm wordt.
    Dit werkt soms een paar uur en daarna niet meer , waarom ??
    De timer blijft het wel doen , 's avonds dooft de kachel op het ingestelde uur.

    mvg,

    Eddy .
    MCZ SUITE AIR
    MCZ SUITE AIR
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Leeftijd : 62
    Registration date : 17-05-12

    MCZ Club Air afstandsbediening Empty Re: MCZ Club Air afstandsbediening

    Bericht van MCZ SUITE AIR di mei 22, 2012 9:22 am

    Hoi,
    De eco modus werkt als de kachel de ingestelde temperatuur behaald heeft en dit gehandhaafd blijft in de laagste stand gedurende 20 minuten.Dan pas valt de kachel uit. Ze gaat terug aan als je 2 graden onder de ingestelde temperatuur zit.
    Groetjes


    _________________
    MCZ SUITE AIR  pelletje
    fireland-wood-premium wood-agriselect-plus-econ-
    green energy-bioflam-igel-florafire-badger-pivetau-greenmax

    Gesponsorde inhoud


    MCZ Club Air afstandsbediening Empty Re: MCZ Club Air afstandsbediening

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 10:00 am