Bedankt,
boxke
Er zijn in totaal 59 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 59 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
boxke schreef:Kristel,
ik denk dat een huis van 10 jaar toch stukken beter geïsoleerd is dan een woning van 50 jaar (die ik zelf niet oud vind, maar toen was er nog wel geen sprake van isolatie, enkel van spouwmuur). Moet toch duidelijk een verschil zijn. Ik kan niet aannemen dat mijn warmte allemaal door de schouw is verdwenen.
Wel werkt jouw kachel heel zuinig; Mijn kachel zit deze periode (op lagste stand) rond de 75 graden schouwtemperatuur, maar als ze afgelopen winter volle bak moest geven zat deze permanent tussen de 125 en de 160 graden; Dat is in overeenstemming met wat in het boekje staat, maar ik lees dat anderen er toch in slagen om vermogen te leveren bij veel lagere schouwtemperaturen.
Ofwel wonen jullie allemaal in supergeïsoleerde huizen ofwel staat de verwarming bij jullie niet ganse dag op.
Bij mij 190 zakken van 15 kg (2850kg) sinds half oktober + 1100 l stookolie; In totaal een 3000uren stookuren met een 8kw MCZ Toba.
of: m'n kachel stookt alles door de schouw ???
Wel de ganse dag 21 graden over vnl. 3 leefruimtes (250m³ waarvan de helft veranda met hoogrendements glas)
Zou ik mijn mazoutverbruik nog kunnen verlagen door de chauffageketel helemaal af te zetten en enkel 's avonds op te zetten voor warm water?
Mijn ketel houdt inderdaad de hele dag de boiler op temperatuur... Zou die timer een degelijke besparing opleveren denk je? (ervaring mee?)
om legionella bacteriën te kweken.55 graden boilerwater is meer dan genoeg
Maar wanneer laat jij je kachel dan 24u/dag draaien, nu ook? Of enkel als het buiten vriest?
Vandaag de meterstand moet opnemen om door te geven aan Infrax, heb 600m³ gas minder verbruik (komt op 25% minder verbruik uit) tov vorig jaar zelfde periode. Nu nog even de afrekening afwachten om te zien hoe dit zich vertaalt in euro's.