Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 6 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 6 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Micro-Wkk op pellets en info zonneboiler en warmtepompboiler gevraagd.

    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 900
    Leeftijd : 41
    Registration date : 18-04-12

    Micro-Wkk op pellets en info zonneboiler en warmtepompboiler gevraagd. Empty Micro-Wkk op pellets en info zonneboiler en warmtepompboiler gevraagd.

    Bericht van grossard.rob di aug 28, 2012 8:00 pm

    Hoi,

    In mijn zoektocht naar een groenere alternatievere centrale verwarming.
    Mijn prehistorische warmeluchtverwarming zonder filters of blazer die gas dronk zoals Daerden zijn pintjes.
    Kostte me 24000kwh gas om het niet warmer te krijgen dan 18°C bij temperaturen rond de 0°C
    Eerst stookte ik nog bij met kolen en pallettenhout, 8€/zak 2 a 3 dagen van 16u tot 23u.
    Glas was toen nog enkel, maar is nu vervangen, dak niet geisoleerd maar ondertussen wel.
    Gasverbruik nu: <6000kwh en ongeveer 2 ton pellets om een minimumtemperatuur van 15°C 's nachts,
    en overdag een constante van 20-22°C te hebben.

    Nu ben ik op zoek naar de zin en onzin van zonneboiler vs warmptepompboiler, of wpb met zonnecollector.
    Er zijn heel veel nieuwe technieken en merken, maar weinig geweten.

    Iedereen die kan helpen mag info geven of zijn bemerkingen ivm hun zonneboiler of warmtepomp.

    Ook zitten er nog andere technieken in de pijplijn zoals een micro-wkk op pellets.
    Maar het werd ineens stil hieromtrent.
    Zie website
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Micro-Wkk op pellets en info zonneboiler en warmtepompboiler gevraagd. Empty Re: Micro-Wkk op pellets en info zonneboiler en warmtepompboiler gevraagd.

    Bericht van erwin di aug 28, 2012 9:29 pm

    rob, hier ga je waarschijnlijk daar meer over vinden:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Micro-Wkk op pellets en info zonneboiler en warmtepompboiler gevraagd. Empty Re: Micro-Wkk op pellets en info zonneboiler en warmtepompboiler gevraagd.

    Bericht van Gast wo aug 29, 2012 7:56 pm

    Rob,

    Misschien bekend maar [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] is ook nog een site met goede tips.

    gr,

    Ilya afro
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 900
    Leeftijd : 41
    Registration date : 18-04-12

    Micro-Wkk op pellets en info zonneboiler en warmtepompboiler gevraagd. Empty Re: Micro-Wkk op pellets en info zonneboiler en warmtepompboiler gevraagd.

    Bericht van grossard.rob wo aug 29, 2012 8:54 pm

    Bedankt voor de tips,
    Dubo had ik al via de gemeente gekregen, staat onder advies vragen bij ecobouwers...

    Maar beide sites heb ik al ingekeken maar zeer weing over de combo zonnecollector warmtepompboiler te vinden.
    Het lijkt op een zotte kost maar als grotere, volgens mij kwalitatieve merken hierop volop inzetten

    Ariston Nuos of Schucco

    Na een investering van ongeveer 7500€ krijg ik premies tot ik een investering van 3130€ krijg.
    Met een tank van 250l en collector en een verbruikskost van 10% van elektrische boilers.

    Dit is ook mogelijk met hydro pelletkachels en warmtepompboilers,
    Winter opwarming door pelletkachel (verlaagt het verbruik van de boiler) en zomer warmtepompboiler (hoger rendement door hogere temperatuur)

    Maar door de te grote afstand en het verlies bij 2dehandsverkooop is veranderen van pelletkachel te moeilijk


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    knessel
    knessel
    Pelletje
    Pelletje


    Aantal berichten : 20
    Registration date : 26-12-10

    Micro-Wkk op pellets en info zonneboiler en warmtepompboiler gevraagd. Empty Re: Micro-Wkk op pellets en info zonneboiler en warmtepompboiler gevraagd.

    Bericht van knessel do aug 30, 2012 8:10 am

    ik heb op I-fest gesproken met de mensen van Greengen, productlancering is al enkele keren uitgesteld; er staan verschillende toestellen in testfase te draaien. Of alles zal draaien zoals voorzien blijft een grote vraag; er was vroeger reeds een soortgelijk toestel, de sunmachine, maar deze is een stille dood gestorven.

    Gesponsorde inhoud


    Micro-Wkk op pellets en info zonneboiler en warmtepompboiler gevraagd. Empty Re: Micro-Wkk op pellets en info zonneboiler en warmtepompboiler gevraagd.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 8:30 pm