Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 26 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 25 gasten

patricvds


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Atelier verwarmen met pelletkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Atelier verwarmen met pelletkachel Empty Atelier verwarmen met pelletkachel

    Bericht van Gast do nov 01, 2012 12:57 pm

    Mijn vrouw heeft in de tuin een houten tuinhuis/atelier wat momenteel verwarmd wordt door een propaankachel. De gastoevoer komt van een grote gastank. Het atelier is 5 x 4 meter. Ik denk totaal 60m3. Het atelier is redelijk geisoleerd.
    Het gasverbruik is ongeveer 600 liter gas per stookseizoen.
    Er moet in het stookseizoen dag en nacht verwarmd worden en de minimale temperatuur moet toch gauw een 16 graden zijn ivm verven/inkten en papier.
    Ik ben eens rond aan het zien naar pelletkachels met een heel klein vermogen maar die vind je niet gemakkelijk.
    Het nadeel is dat de minimale vermogens steeds aan de hoge kant zijn en ben bang dat het gauw te warm gaat worden.
    Ik vraag mij af of er ook pelletkachels zijn die gewoon op warme lucht circulatie werken zonder ventilator. Ook een lange autonomie is belangrijk. Is er iemand die mij advies kan geven.
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    Atelier verwarmen met pelletkachel Empty Re: Atelier verwarmen met pelletkachel

    Bericht van stef123 do nov 01, 2012 1:02 pm

    Hallo Jan, de Rikas hebben geen ventilator, zijn van heel goede kwaliteit, maar zijn wel niet aan de goedkope kant.
    mvg
    Stef
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Atelier verwarmen met pelletkachel Empty Re: Atelier verwarmen met pelletkachel

    Bericht van Gast do nov 01, 2012 1:32 pm

    Ik denk en gewone kachel met thermostaat en gewoon gewenste temperatuur instellen,eenvoudig en goedkoop
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4416
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Atelier verwarmen met pelletkachel Empty Re: Atelier verwarmen met pelletkachel

    Bericht van krusty do nov 01, 2012 1:57 pm

    Wij hebben hier eens een topic gehad (ongev 2 jaar geleden) over mini pelletkachels
    Nadeel is "hoe kleiner de kachel hoe kleiner de autonomie "
    Men moet er dus zelf iets opbouwen om de autonomie te vergroten.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Gesponsorde inhoud


    Atelier verwarmen met pelletkachel Empty Re: Atelier verwarmen met pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 1:53 pm