Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 28 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 28 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Edilkamin Funny Firmware

    strolisp
    strolisp
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 70
    Registration date : 04-11-12

    Edilkamin Funny Firmware Empty Edilkamin Funny Firmware

    Bericht van strolisp zo nov 04, 2012 10:06 am

    Mijn Edilkamin Funny heeft de firmware-versie 10.10.32.
    Is dit nog steeds de meest recente?
    Hoe kan ik controleren op software updates, aangezien het mij belachelijk lijkt om wekelijks naar de leverancier te bellen om te horen of er een software update is?

    Dient die firmware sowieso al aangepast te worden?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Firmware Empty Re: Edilkamin Funny Firmware

    Bericht van Gast zo nov 04, 2012 10:25 am

    Ik denk dat je beter eerst kunt werken aan het verhelpen van de foutmelding die je krijgt, je kachel is uitgeleverd met de voor dat moment geldende versie en met een evnetuele update verandert er niets aan je situatie.

    Handleiding erbij pakken, kijken wat er bij "Check airflow" staat, wat de melding betekent en de aangedragen oplossingen opvolgen. Heb je een goede trekkende schouw of een pijpje door de muur?
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Edilkamin Funny Firmware Empty Re: Edilkamin Funny Firmware

    Bericht van dxnature zo nov 04, 2012 11:33 am

    @strolisp

    Wat is eigenlijk je probleem Question
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Firmware Empty Re: Edilkamin Funny Firmware

    Bericht van Gast zo nov 04, 2012 8:42 pm

    Hoi Strolisp,

    Een pelletkachel is geen mobiele telefoon, of virusscanner van je pc. Je hoeft hem dus zeker niet wekelijks of jaarlijks te updaten.

    Een Edilkamin Rose van 8 jaar oud bijvoorbeeld werkt ook nog uitstekend met de toenmalige software.
    strolisp
    strolisp
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 70
    Registration date : 04-11-12

    Edilkamin Funny Firmware Empty Re: Edilkamin Funny Firmware

    Bericht van strolisp di nov 06, 2012 9:13 am

    Mijn kachel is aangesloten op een (volgens mij) goed trekkende schouw.
    Ze staat tevens op voldoende afstand van de muur (30 cm).
    Echter krijg ik nu meermaals per dag de melding 'Check airflow', dit steeds op het moment dat ik probeer de kachel wat extra te belasten, maw de temperatuur opdrijven naar een 26 graden om zo de ruimte sneller te verwarmen.
    Heb gisteren contact gehad met mijn dealer en deze heeft gezegd dat de enigste oplossing hiervoor is dat er een flexibel in het schouwkanaal wordt geplaatst. Dus volgens hem heeft het probleem enkel te maken met een slechte rookafvoer.
    Echter lees ik in de handleiding dat er meerdere oorzaken kunnen zijn zoals een onvoldoende luchtstroom en een slechte afstelling van de parameters.
    Daarom had ik graag de parameters gehad om mijn kachel in eerste instantie beter te begrijpen en om daarna eventueel met de hulp van dit forum zelf aanpassingen door te voeren.
    Een kennis van mij heeft dezelfde kachel en heeft hetzelfde probleem, en deze maakt geen gebruik van een schouw maar rechtstreeks door de buitenmuur met gebruik van een inox rookafvoerkanaal.
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Edilkamin Funny Firmware Empty Re: Edilkamin Funny Firmware

    Bericht van dxnature di nov 06, 2012 9:35 am

    Je kan een PM sturen naar de moderators met de vraag om de parameters. Ik kan je zeker aanraden om niet halsoverkop de parameter waarden wijzigen. Je schouwtrek kan je als je in de parameter lijst zit rechtsboven op je controle waarden aflezen.

    Misschien kan je best de dealer zijn job laten doen en je goed laten uitleggen wat er mis gaat. Wees niet verlegen om op zijn vingers te kijken met alles wat hij doet, zo kan je veel bijleren.
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Edilkamin Funny Firmware Empty Re: Edilkamin Funny Firmware

    Bericht van Annejanne di nov 06, 2012 10:21 am

    Misschien is je schouw wel vuil? Moet elk jaar geveegd worden....


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Funny Firmware Empty Re: Edilkamin Funny Firmware

    Bericht van Gast di nov 06, 2012 10:27 am

    Strolisp,

    kijk eens aandachtig wat er in de volgende linkt beschreven wordt: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Mogelijk dat je daar een verklaring vindt.

    M.v.g.,
    Dick

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Funny Firmware Empty Re: Edilkamin Funny Firmware

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo sep 29, 2024 4:24 am