geluid vijzel?? Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 36 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 36 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
geluid vijzel?? I_vote_lcapgeluid vijzel?? I_voting_bargeluid vijzel?? I_vote_rcap 
steven
geluid vijzel?? I_vote_lcapgeluid vijzel?? I_voting_bargeluid vijzel?? I_vote_rcap 
pedro
geluid vijzel?? I_vote_lcapgeluid vijzel?? I_voting_bargeluid vijzel?? I_vote_rcap 
krusty
geluid vijzel?? I_vote_lcapgeluid vijzel?? I_voting_bargeluid vijzel?? I_vote_rcap 
Fleur
geluid vijzel?? I_vote_lcapgeluid vijzel?? I_voting_bargeluid vijzel?? I_vote_rcap 
ss
geluid vijzel?? I_vote_lcapgeluid vijzel?? I_voting_bargeluid vijzel?? I_vote_rcap 
jeanhup
geluid vijzel?? I_vote_lcapgeluid vijzel?? I_voting_bargeluid vijzel?? I_vote_rcap 
Philip
geluid vijzel?? I_vote_lcapgeluid vijzel?? I_voting_bargeluid vijzel?? I_vote_rcap 
Annejanne
geluid vijzel?? I_vote_lcapgeluid vijzel?? I_voting_bargeluid vijzel?? I_vote_rcap 
Maryline
geluid vijzel?? I_vote_lcapgeluid vijzel?? I_voting_bargeluid vijzel?? I_vote_rcap 

 

 geluid vijzel??

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



geluid vijzel?? Empty
BerichtOnderwerp: geluid vijzel??   geluid vijzel?? Emptydi nov 13, 2012 9:22 pm

Hoi,
Ben vrij nieuw op het forum en heb nog niet de gelegenheid gehad om mijn kennis wat bij te schaven door de vele topics door te lezen. Mijn vraag is de volgende: er wordt vaak gezegd dat pelletkachels nogal lawaaierig zijn. Ik heb sinds kort een edilkamin funny en kan best leven met het geluid van de luchtstroming of vallende pellets. Wat mij echter wel stoort is dat net voor de pellets in het korfje vallen er zo een zoemend geluid weerklinkt. Ik vermoed dat dit de vijzel is. (elektromotor?) Is het normaal dat dit zo duidelijk hoorbaar is? Alvast bedankt, Frank.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31745
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

geluid vijzel?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: geluid vijzel??   geluid vijzel?? Emptydi nov 13, 2012 9:28 pm

de vijzel zoemt inderdaad een beetje, maar van hieruit is dat moeilijk te beoordelen....
kraken of piepen is natuurlijk uit den boze.

heb je de verkoper zijn mening al gevraagd?

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31745
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

geluid vijzel?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: geluid vijzel??   geluid vijzel?? Emptydi nov 13, 2012 9:50 pm

jenobre, hier een voorbeeld van een abnormaal geluid


_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



geluid vijzel?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: geluid vijzel??   geluid vijzel?? Emptydi nov 13, 2012 10:05 pm

Zo erg als in jouw voorbeeld is het zeker niet. Het is ook niet echt krakend of schurend, maar zoals gezegd eerder zoemend. Maar een mens raakt daar zo op gefixeerd dat het echt storend wordt. Het zal dus wel aan mij liggen zeker Laughing
Bedankt voor uw reactie.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31745
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

geluid vijzel?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: geluid vijzel??   geluid vijzel?? Emptydi nov 13, 2012 10:26 pm

jenobre na een tijdje hoor je dat niet meer, en als je het nog hoort weet je dat de kachel zijn werk doet Smile

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4766
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

geluid vijzel?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: geluid vijzel??   geluid vijzel?? Emptydi nov 13, 2012 10:46 pm

Geluid lijkt mij toch ietwat aan de abnormale kant...hoeveel branduren heeft je kachel er al opzitten?Nog niet heel veel wss aangezien je zegt dat je de kachel maar sinds kort hebt..

En zoals jenobre zegt,het geluid van de worm is eerder zoemend

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
dxnature
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
dxnature


Man Aantal berichten : 305
Registration date : 25-10-11

geluid vijzel?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: geluid vijzel??   geluid vijzel?? Emptywo nov 14, 2012 6:48 pm

Het zoemen van de vijzel hoor je net boven het ventilatiegeluid van de, Funny en aanverwante familie, horen. Normaliter als de kachel in P2 of hoger staat ingesteld moet dat geluid inferieur zijn aan de ventilatie anders kan er een probleem zijn. Met een belletje naar je dealer zal dat dan worden opgelost hoop ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
grossard.rob
Admin
grossard.rob


Man Aantal berichten : 910
Leeftijd : 41
Registration date : 18-04-12

geluid vijzel?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: geluid vijzel??   geluid vijzel?? Emptywo nov 14, 2012 7:20 pm

Bij mij hetzelfde als Dxnature

In P1 kan je hem soms horen daarboven niet meer
Terug naar boven Ga naar beneden
https://soundcloud.com/tripple-d
Gesponsorde inhoud





geluid vijzel?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: geluid vijzel??   geluid vijzel?? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
geluid vijzel??
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Lawaai van het voedingsschroefje
» Rika rio saey neema vijzel draait niet
» problemen met nieuwe thermorossi slim

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: