Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 12 gasten

krusty

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_lcapHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_voting_barHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_rcap 
steven
Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_lcapHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_voting_barHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_rcap 
pedro
Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_lcapHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_voting_barHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_rcap 
krusty
Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_lcapHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_voting_barHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_rcap 
Fleur
Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_lcapHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_voting_barHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_rcap 
ss
Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_lcapHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_voting_barHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_rcap 
jeanhup
Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_lcapHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_voting_barHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_rcap 
Philip
Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_lcapHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_voting_barHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_rcap 
Annejanne
Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_lcapHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_voting_barHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_rcap 
Maryline
Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_lcapHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_voting_barHelp !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 I_vote_rcap 

 

 Help !!! kachel schiet in brand!

Ga naar beneden 
+6
ben-revo
Dan12
Hendrik
nick1
Fleur
erwin
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
stef123
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje



Aantal berichten : 323
Registration date : 22-09-12

Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help !!! kachel schiet in brand!   Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Emptyza 17 nov 2012 - 17:56

Dat werkt zeker, moest de electriciteit voor een hele dag uitvallen, dan kan men manueel pellets bijvullen en toch warm hebben. Zoals Fleur zegt moet je schouw dan wel goed trekken, dan is er geen probleem.
mvg
Stef
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help !!! kachel schiet in brand!   Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Emptyza 17 nov 2012 - 19:43

@fleur, ik zei dat bij mijn vorige kachel (een L.C.) was tijdens bijvullen de zak gesmolten, en zo pellets op de warmtewisselaar gevallen, daarover had ik het, en de 2 kachels die ik hier nu staan heb waren eerst maar voorzien (zoals vele) met 1 metertje enkelwandige buis als schoorsteen, logisch dat deze dan niet eens een "normale trek" heeft. Deze heb ik zelf resp. 2 en 3meter verlengd.
Maar gewoon de stekker eruit lijkt me niet gezond voor de kachel zelf of is net hetzelfde als je de batterij uit je laptop haalt of de stekker bij je pc voor deze afgesloten is.
Iedereen bekijkt de zaak zoals ze zich bij hem/haar voordoet, jij hebt een goede trek in je schoorsteen, maar vele hebben maar een meterke zoals het bij mij was, dan ruik je gegarandeerd de rook binnen als je de stekker eruit trek.
Maar het topic was dat men brand aan de buitenkant van de kachel had, dit door knoeien van pellets, dit had ik ook bijna ervaren hier daarom ik ook vermelde hoe het bij mij gegaan was. Snappie?

allee groetjes he
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3092
Registration date : 06-12-11

Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help !!! kachel schiet in brand!   Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Emptyza 17 nov 2012 - 20:16

verkske
ikke snappie jou kolèrie
het is nu niet de bedoeling om de stekker uit te trekken zomaar en zonder reden,ik schreef in geval van nood dat het ZEKER mag en geen enkel schade kan aanrichten,de topic-starter heeft ook de schakelaar afgelegd zodoende dat de ruimteventilator is stilgevallen en de glinsters stopten met uitspatten.......maar ik respecteer ieder zijn mening.

ik heb verleden jaar een topic gewijd aan het stilleggen van de kachel met de aan/of knop , is eigenlijk juist hetzelfde als de stekker eruit trekken.....ze deden dat al een hele poos omdat de afstandbediening stuk was.......op zekere dag is het misgelopen/huis vol rook/slechte opstart/oorzaak: de branderpot werd nooit uitgeblazen na het afleggen van de kachel/verstoring van de normale werkingscyclus.

verkske je geeft nu zelf toe dat je een slechte schoorsteen hebt....toch zou ik daar mee opletten want de dag dat je afwezig bent en je kachel brand en de stroom valt uit of de extractie motor valt stil of,of.....dan kom je thuis met je huis vol rook denk ik zo.

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help !!! kachel schiet in brand!   Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Emptyza 17 nov 2012 - 20:56

misschien eens een oproep doen hoeveel % er een korte (slecht trekkende) schouw heeft? ben zeer zeker niet de enige want als ik met men karreke rondbol ziet ik toch op vele plaatsen een inoxpijpke van ne meter met een bochtje van 45°. Goedkoop geplaatst door de verkopers die snel geld willen maken...
Toch zou ik bij iedereen willen aanraden een branddeken/rookmelder aan te schaffen, niet voor te gebruiken maar als voorzorg...

doei...
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3092
Registration date : 06-12-11

Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help !!! kachel schiet in brand!   Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Emptyza 17 nov 2012 - 21:02

verkske
jou rookmelder ligt toch op de kachel of gebruik je die als branddeken .... klop

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help !!! kachel schiet in brand!   Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Emptyza 17 nov 2012 - 21:07

nee fleur die haalt de gemorste pellets van tussen het rooster Smile

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Dan12
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Dan12


Man Aantal berichten : 201
Registration date : 18-12-11

Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help !!! kachel schiet in brand!   Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Emptyza 17 nov 2012 - 22:08

Verkske,

ik heb een pelletcvketel gehad, die was uitgerust met en waterreservoir achter de pelletvoorraadbak.
Bij een te hoge temperatuur (sensor) in de pellettoevoerschroef zouden de aanwezige pellets automatisch geblust worden. (is gelukkig niet nodig geweest).
Deze fabrikant heeft dus overal aan gedacht.
Dat is effectiever als een blusdeken.
ketel; pereko

_________________
Mvg. Dan12



edilkamin atlanta pelletketel CV
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help !!! kachel schiet in brand!   Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Emptyzo 18 nov 2012 - 11:50

Das goed als je kachel/ketel zo beveiligd is, maar de branddeken is voor elk klein brandje, vanaf fritketel, pan op fornuis, enz... en zou standaad bij iedereen thuis een vast plaatsje moeten hebben...

dan12 is dat de oude treinspoorbrug van Gellik op je foto?
Terug naar boven Ga naar beneden
Dan12
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
Dan12


Man Aantal berichten : 201
Registration date : 18-12-11

Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help !!! kachel schiet in brand!   Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Emptyzo 18 nov 2012 - 12:46

Zowieso hoort een branddeken, brandblussertje standaard in huis te zijn.
straks zal de Co- en/of rookmelder ook nog verplicht worden denk ik.
Dat is een goede zaak op plaatsen waar met vuur gespeeld wordt.

De afgebeelde brug is de in februari 2012 geïmplodeerde brug die een kilometer verderop lag...

_________________
Mvg. Dan12



edilkamin atlanta pelletketel CV
Terug naar boven Ga naar beneden
opajust
Pellet
Pellet
opajust


Aantal berichten : 62
Leeftijd : 77
Registration date : 07-04-12

Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help !!! kachel schiet in brand!   Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Emptyzo 18 nov 2012 - 13:18

Beste allemaal het probleem van het morsen van pellets bij het vullen is zeer eenvoudig op te lossen of toch gedeeltelijk,ik heb mij gewoon een kolenkit aangeschaft en vul deze in de stock ruimte van mijn pellets.Ik snij een driehoekige punt van de zak en zet de kolenkit in een ondiepe bak zodat ik de pellets die toch naast de kit vallen gemakelijk kan recuperen.
PS voor de jongeren onder ons een kolenkit werdt vroeger steeds gebruikt voor het vullen van de kolenkachel en zijn hier en daar in doe het zelfwinkels nog wel te krijgen. De mijne komt van BRICO en koste 38 EUR,wel duur voor zo een blikken bus maar ik heb het er voor over want het vullen wordt een stuk makkelijker Groetjes opjust
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help !!! kachel schiet in brand!   Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Emptyzo 18 nov 2012 - 13:35

Een poederblusser kan je idd beter niet gebruiken als je geen heel huis onder het witte stof wenst . Een schuimblusser is een alternatief , maar gebruik je best niet op electronische aparaten, en dat zit ook in een pelletkachel ( gevaar voor electrocutie) . Best van al kan je dus een co blusser nemen .
Over die kolenkit heb ik ook al nagedacht om aan te schaffen tegen dat mijn kachel staat .
Terug naar boven Ga naar beneden
Annejanne
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Annejanne


Vrouw Aantal berichten : 1387
Registration date : 05-07-09

Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help !!! kachel schiet in brand!   Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Emptyzo 18 nov 2012 - 13:47

Mijn kolenkit komt van bij Gamma en kostte minder dan € 38. Is wel al een paar jaar geleden.

_________________
Edilkamin Iris Plus speksteen
Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32123
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help !!! kachel schiet in brand!   Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Emptyzo 18 nov 2012 - 15:22

kolenkit nodig klik hier

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Help !!! kachel schiet in brand!   Help !!! kachel schiet in brand! - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Help !!! kachel schiet in brand!
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» kachel brand vuil met badger
» Wonterspan, Deinze (9800)
» Iris plus brand te warm

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Info merken pelletkachels :: MCZ-
Ga naar: