van mikelbikel ma nov 27, 2017 8:15 pm
Alhoewel ik mezelf als een handige harry beschouw, vond ik een nieuwe koord leggen toch één van de moeilijkere opdrachten. Na de deurruit te hebben uitgebouwd en (voordeel van plat te zijn) op tafel te hebben gelegd, en met heel wat kuiswerk om de vorige koord en lijmresten te hebben verwijderd, dit met verschillende tools; schoevendraaier, houtbeitel, staalborstels enz. is mijn ondervinding; de lijm droogt héél snel, en je mag vooral de koord niet uitrekken!! (dit gaat sneller of je denkt en is uit of de boze) dus héél zachtjes maar toch snel genoeg de koord in zijn plaats drukken, kleven (eerste uiteinde reeds met de lijm en alu afgeëindigd) en pas op het laatste knip en het uiteinde ook met alu afdichten, (dan weet je echt zeker de uiteindelijke maat), goed indrukken in de voorziene koordgleuf... Al bij al tevreden over het resultaat, was het niet dat ik de koord in de omgekeerd richting heb gemonteerd, zodanig ik de uiteinden nu bovenaan heb zitten ipv onderaan! Gelukkig doet het niks aan de goede afdichting,en ben ik reeds aan het derde stookseizoen met m'n nieuwe koord!
Al bij al,toch geen makkie!