Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
Wie is er online?
Er zijn in totaal 40 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 40 gasten
Geen
Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
+4
steven
ss
Johnny Derveaux
erwin
8 plaatsers
flexa geluid
Gast- Gast
- Bericht nummer 1
flexa geluid
Hey hallo, ik ben peter en heb net een pelletkachel van edilkamin laten installeren,maakt wel wat meer lawaai dan ik gedacht had, niet gedacht dat het continu lawaai zou maken
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32456
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 2
Re: flexa geluid
peter
welkom op het forum, de meeste pelletkachels hoor je wel,
heeft de verkoper bij de installatie het geluid beoordeelt?
welkom op het forum, de meeste pelletkachels hoor je wel,
heeft de verkoper bij de installatie het geluid beoordeelt?
was zelf aan het werk toen ze geplaatst is.dus dat kan ik niet zeggen de vrouw vind het niet storend maar ik wel
erwin- Admin
- Aantal berichten : 32456
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10
- Bericht nummer 4
wat hoor je dan? de rookgasventilator, de ruimteventilator, worm, ...
ik hoor een contstant gezoem, juist alsof er een elektro motor blijft hangen
hoor de pellets ook vallen dat stoort niet maar de hele tijd dat gezoem
hoor de pellets ook vallen dat stoort niet maar de hele tijd dat gezoem
Johnny Derveaux- Pellet
- Aantal berichten : 194
Leeftijd : 57
Registration date : 03-03-12
- Bericht nummer 6
welkom Peter. hier hoor ik de blazer, maar mij zus zal in januari 2013 ook een pellet hebben, die niet blaast, omdat daar alles beneden is, en de kachel te dicht bij de slaapkamer staat kiezen voor een niet blazer, die straalt dan zijn warmte rond, of het even goed zal zijn valt nog af te wachten hé.
hier hoor ik de blazer, dus tv iets luider zetten, na een tijdje hoor je het niet meer, maar bij instal heb ik toch die blazer iets lager kunnen laten plaatsen, die inbouw zit naast de tv, en dat was in het begin ook storend, maar aan alles word je gewent hé.
hier hoor ik de blazer, dus tv iets luider zetten, na een tijdje hoor je het niet meer, maar bij instal heb ik toch die blazer iets lager kunnen laten plaatsen, die inbouw zit naast de tv, en dat was in het begin ook storend, maar aan alles word je gewent hé.
Gast- Gast
- Bericht nummer 7
hoop dat het went ja, de vrouw is verkocht de warmte die het geeft, en het is me een kou kleum
Gast- Gast
- Bericht nummer 8
flexa
Je hoort de ventilator blazen (wat normaal is anders heb je geen warme lucht circulatie),pellets die in het potje vallen,maar het meeste dat je hoort is het constant zoemend geluid van de transfo.
In het begin had ik een rrrrr geluid om de paar sec. maar dat was de worm-motor en die is vakkundig vervangen.
Maar na een tijdje wordt je alles gewoon, het is iets nieuws in de huiskamer en dat moet je gewoon worden en na een tijd let je daar niet meer op.
In het begin had ik een rrrrr geluid om de paar sec. maar dat was de worm-motor en die is vakkundig vervangen.
Maar na een tijdje wordt je alles gewoon, het is iets nieuws in de huiskamer en dat moet je gewoon worden en na een tijd let je daar niet meer op.
ss- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 71
Registration date : 22-11-10
- Bericht nummer 10
Czerda als je een transformator hoort dan is er iets mis, is hij duidelijk hoorbaar in de vorm van brom, dan vervang je hem best, zeker als het garantie betreft!
Groeten,
ss
Groeten,
ss
Gast- Gast
- Bericht nummer 11
dat vind ik nu net het moeilijke , ik hoor het maar de man die het geplaatst heeft zegt dat dat normaal is,zou eens moeten kunnen vergelijken qua geluid met een andere flexa
steven- Moderator
- Aantal berichten : 5472
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08
- Bericht nummer 13
wat is het probleem met jouw Flexa?
ik hoor een constant geluid en wil weten of dat normaal is of de blazer nu hard blaast of niet dat geluid blijft hetzelfde
Gast- Gast
- Bericht nummer 15
hoi czerda , ik stookte vroeger bij met een houtkachel , toen de pelletkachel werd geleverd , hoorde ik ook van alle geluiden , nu zoals ze het hier vermelden na een week of twee ben je aan het geluid gewend , alleen als je bezoek krijgt zeggen ze of we dat geen hinder van vinden .het is gelijk wonen , ik woon rustig maar als ik bij vrienden gaan die iets drukker wonen merk ik het op en zei zijn het gewoon .veel plezier met je nieuwe aanwinst
Fleur- PELLETKACHEL!
- Aantal berichten : 3130
Registration date : 06-12-11
- Bericht nummer 16
czerda
kan je het verschil niet gaan horen in de showroom bij jou installateur ?
kan je het verschil niet gaan horen in de showroom bij jou installateur ?
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
- Bericht nummer 19
@czerda, ik heb hier een edilkamin iris plus, hier hoor je ook "lawaai" maar dat went wel. Als je wil komen luisteren, geen probleem (stuur dan een pm, ik woon bijna langs je deur )
- Bericht nummer 22
geluid flexa
de mijne maakt weinig geluid alleen als hij de vuurpot schoon blaast duurt ongeveer 10 seconden
en loopt dan weer lekker door op P1 temperatuur manuel
gr RRS
en loopt dan weer lekker door op P1 temperatuur manuel
gr RRS
wakuwaku- Pelletje
- Aantal berichten : 35
Registration date : 17-04-12
- Bericht nummer 23
De mijne maakt dit geluid ook, in het begin heel erg, je hoorde de brom buiten met gesloten ramen. Ze hebben toen de rookgasventilator eruit gehaald en een nieuwe aangesloten ter test. Deze bleek hetzelfde geluid te geven. Het bleek uiteindelijk resonantie te zijn.
Er is toen wat vuurvast dempend materiaal tussen gestopt en het geluid is nu veel minder, maar nog steeds wel aanwezig. Nu hoeven we de tv in ieder geval niet meet zo hard te zetten.
Er is toen wat vuurvast dempend materiaal tussen gestopt en het geluid is nu veel minder, maar nog steeds wel aanwezig. Nu hoeven we de tv in ieder geval niet meet zo hard te zetten.
Gast- Gast
- Bericht nummer 24
tot buiten hoorde ik het niet maar is wel hinderlijk maar ja
JotieVC- Pelletje
- Aantal berichten : 24
Registration date : 02-11-09
- Bericht nummer 25
@wakuwaku,
Wat is er gebruikt als vuurvast dempend materiaal?
Wat is er gebruikt als vuurvast dempend materiaal?