Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 25 gasten

povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
erwin
steven
Fleur
Magicder
8 plaatsers

    Edilkamin Flexa opstart storing


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31575
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Flexa opstart storing  - Pagina 3 Empty Re: Edilkamin Flexa opstart storing

    Bericht van erwin do jun 13, 2013 4:02 pm

    magicder,

    als ik alle parameterwijzigingen (22!) bekijk in de PM die je me stuurde, lag de hoofdoorzaak bij de schouw (teveel trek)
    de extractie werd over de hele lijn drastisch vermindert. de positie van de gloeikaars zal ook wel meegespeeld hebben, zij het in mindere mate.

    als hiermee het opstartprobleem opgelost blijkt, nog maar eens het bewijs dat een afstelling van de kachel op de schouw altijd noodzakelijk is, en dat een plaatsing veel meer inhoud dan de stekker insteken en op het aan-knopje duwen.


    Laatst aangepast door erwin op do jun 13, 2013 11:18 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Magicder
    Magicder
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 71
    Registration date : 04-12-12

    Edilkamin Flexa opstart storing  - Pagina 3 Empty Re: Edilkamin Flexa opstart storing

    Bericht van Magicder do jun 13, 2013 4:31 pm

    Erwin,

    De firmware zit er natuurlijk ook wel tussen, wat natuurlijk niet alles is maar toch de sturing in de hand werkt, maar idd zoals je zegt, plaatsing is meer dan de stekker er in te steken.
    In het begin heb ik al zitten experimenteren met de extractie motor snelheden, omdat de flexibel wel serieus warm werd dus ging er veel warmte door de schouw, maar blijkbaar heeft M alles terug op fabrieksettings gezet en heb ik er verder ook niet meer op gelet met al die storingen.
    We zien wel verder als de storingen nu definitief weg zijn...

    Mvg

    Magicder
    Magicder
    Magicder
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 71
    Registration date : 04-12-12

    Edilkamin Flexa opstart storing  - Pagina 3 Empty Re: Edilkamin Flexa opstart storing

    Bericht van Magicder vr jun 21, 2013 8:54 am

    Even ter info, de kachel is vandaag terug 2 keer in opstartfout gegaan.
    (ja iets ander weer is de oorzaak vermoed ik)
    Er is terug een mail verstuurd naar M. In afwachting

    Mvg

    Magicder
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Flexa opstart storing  - Pagina 3 Empty Re: Edilkamin Flexa opstart storing

    Bericht van erwin vr jun 21, 2013 9:07 am

    de installateur zal ondertussen de nodige feedback wel ontvangen hebben van girretz om het probleem verder op te lossen..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa opstart storing  - Pagina 3 Empty Re: Edilkamin Flexa opstart storing

    Bericht van Gast vr jun 21, 2013 9:42 am

    Ik begin zo te beseffen dat het hopeloos is met die flexa's. Ik vraag me af of het er een paar zijn die dat probleem hebben of allemaal. De mijne heeft het ook, waarschijnlijk nog wel mensen die het hebben.
    Als ik ze vervang is het nog de vraag of het weer een edilkamin zou worden. Liever niet meer dat geklooi met opstarten, niet opstarten, uitvallen...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa opstart storing  - Pagina 3 Empty Re: Edilkamin Flexa opstart storing

    Bericht van Gast vr jun 21, 2013 2:51 pm

    mijn flexa werkt goed alleen vind ik dat ze wat veel lawaai maakt, maar start goed op tot nog toe
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Edilkamin Flexa opstart storing  - Pagina 3 Empty Re: Edilkamin Flexa opstart storing

    Bericht van Fleur za jun 22, 2013 12:04 pm

    t zou misschien interressant zijn om de kachels eens om te ruilen voor een poosje tussen forumleden met dezelfde kachel,misschien brand de kachel beter bij een ander of thuis............:?:CoolRolling EyesSmileSurprised


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Pcorsa
    Pcorsa
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 69
    Registration date : 30-10-11

    Edilkamin Flexa opstart storing  - Pagina 3 Empty Re: Edilkamin Flexa opstart storing

    Bericht van Pcorsa zo jun 23, 2013 11:26 am

    mijn flexa doet het prima .... geen problemen al 2 jaar niet !
    Magicder
    Magicder
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 71
    Registration date : 04-12-12

    Edilkamin Flexa opstart storing  - Pagina 3 Empty Re: Edilkamin Flexa opstart storing

    Bericht van Magicder vr jul 05, 2013 12:30 pm

    Hallo,

    heb ondertussen Girretz terug over de vloer gehad.
    Heeft een gat in de buis geboord gemeten en gedicht met een lakker. (zie bijlage)

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    De trekschouw meting ging nogal rap heb niets daarvan gezien, maar hij zij dat er teveel trok was.
    Heeft dan het gat nog slordig afgedekt inlaat om de lucht intake te verminderen. (zie bijlage)

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    Heeft dan een uur zitten regelen heeft alles nog vermindert.
    Heeft ook gekeken binnenin tijdens de opstart met een spiegel als hij gloeit.

    Resultaat hij twijfelt hij steekt het op de installatie van de flexibel.
    De installatie zit als volgt de flexibel dia 10 +- loopt tot heel boven 8-9m
    er is een dubbelwandige buis met een kap er op waar deze flexibel inhangt. (zie bijlage)

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

    Hij beweert dat deze te groot is, kleinere kap zou ok zijn?
    Wat denken jullie?

    Mvg

    Magicder


    Laatst aangepast door Magicder op vr jul 05, 2013 1:32 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31575
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Edilkamin Flexa opstart storing  - Pagina 3 Empty Re: Edilkamin Flexa opstart storing

    Bericht van erwin vr jul 05, 2013 1:23 pm

    luchtinlaat afsluiten om de trek te verminderen is niet de normale gang van zaken,
    als je aan de kap geraakt, test de kachel eens zonder..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Edilkamin Flexa opstart storing  - Pagina 3 Empty Re: Edilkamin Flexa opstart storing

    Bericht van ss vr jul 05, 2013 1:30 pm

    Lelijk knoeiwerk om een kachel af te stellen vind ik dat!!!
    Girretz is toch niet meer zo goed als ik dacht!?
    Groeten,
    ss
    Magicder
    Magicder
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 71
    Registration date : 04-12-12

    Edilkamin Flexa opstart storing  - Pagina 3 Empty Re: Edilkamin Flexa opstart storing

    Bericht van Magicder vr jul 12, 2013 1:23 pm

    Hallo

    Vandaag is M van Vichte langsgeweest en de flexa weest omwisselen
    met een Lilia plus zoals in mijn avatar te zien is, waarmee ik zeer tevreden ben,
    na een half jaar techniekers over de vloer te krijgen.
    Aan iedereen een grote 'dank je wel' die me hulp geboden heeft en vooral aan Erwin.

    Mvg

    Magicder
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Edilkamin Flexa opstart storing  - Pagina 3 Empty flexa opstartproblemen

    Bericht van Gast wo okt 22, 2014 4:17 pm

    Beste
    In maart 2012 Flexa gekocht. In het begin geen enkel probleem.
    Sinds verleden jaar ook steeds problemen met opstarten. Terug opstarten en dan werkt ze wel en soms ook niet.
    Van november verleden jaar is dit zo, technieker reeds 4x geweest nog steeds geen oorzaak kunnen vinden.
    Magicder
    Magicder
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 71
    Registration date : 04-12-12

    Edilkamin Flexa opstart storing  - Pagina 3 Empty Re: Edilkamin Flexa opstart storing

    Bericht van Magicder wo okt 22, 2014 4:41 pm

    Beste,

    Blijven aandringen, bellen, hier was hetzelfde probleem rond een jaar oud...
    Ze hebben (na meer dan een half jaar techniekers over mijn vloer) uiteindelijk een andere kachel weest plaatsen, een Lilia en probleem is opgelost.
    De Flexa deugt volgens mij niet...

    groeten

    Gesponsorde inhoud


    Edilkamin Flexa opstart storing  - Pagina 3 Empty Re: Edilkamin Flexa opstart storing

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 6:10 pm