onderhoud pellets Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 7 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 7 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
onderhoud pellets I_vote_lcaponderhoud pellets I_voting_baronderhoud pellets I_vote_rcap 
steven
onderhoud pellets I_vote_lcaponderhoud pellets I_voting_baronderhoud pellets I_vote_rcap 
pedro
onderhoud pellets I_vote_lcaponderhoud pellets I_voting_baronderhoud pellets I_vote_rcap 
krusty
onderhoud pellets I_vote_lcaponderhoud pellets I_voting_baronderhoud pellets I_vote_rcap 
Fleur
onderhoud pellets I_vote_lcaponderhoud pellets I_voting_baronderhoud pellets I_vote_rcap 
ss
onderhoud pellets I_vote_lcaponderhoud pellets I_voting_baronderhoud pellets I_vote_rcap 
jeanhup
onderhoud pellets I_vote_lcaponderhoud pellets I_voting_baronderhoud pellets I_vote_rcap 
Philip
onderhoud pellets I_vote_lcaponderhoud pellets I_voting_baronderhoud pellets I_vote_rcap 
Annejanne
onderhoud pellets I_vote_lcaponderhoud pellets I_voting_baronderhoud pellets I_vote_rcap 
Maryline
onderhoud pellets I_vote_lcaponderhoud pellets I_voting_baronderhoud pellets I_vote_rcap 

 

 onderhoud pellets

Ga naar beneden 
+22
karamanliali
zouzou
Denisdaf
Luc B
alainvanackere
mikelbikel
Johnny Derveaux
Fleur
Annejanne
erwin
alberts1
krusty
ben-revo
steven
ss
nick1
pedro
Luc Melis
ann
povi1
superior
turkoois
26 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptywo sep 14, 2011 9:31 pm

Laatst zag ik in de winkel een nieuwe manier om je schouw of schoorsteen te reinigen.
Meer bepaald een doos met ongeveer 3kg pellets, deze pellets moet je opbranden, in die pellets zit een soort zout die de teeraanslag in je schouw uitdroogt, op deze manier blijft er minder teer in je schouw hangen
en blijft je kachel en je schouw langer proper...

Heeft iemand daar ervaring mee?

Grtz....
Terug naar boven Ga naar beneden
turkoois
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
turkoois


Man Aantal berichten : 297
Leeftijd : 74
Registration date : 23-10-10

onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptywo sep 14, 2011 9:34 pm

Klinkt zeer interessant!

Wie weet hier meer over?

Groetjes,

Chris (turkoois)

_________________
AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
Elite pellets
12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
12 Solaredge embedded optimizers
Solaredge 3000 omvormer.
Totaal 3.12 kWp.
Terug naar boven Ga naar beneden
superior
Starter
Starter
superior


Man Aantal berichten : 17
Registration date : 26-08-11

onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptywo sep 14, 2011 10:03 pm

Opgepast met zout of dergelijks tast je gietijzer + met zo een produckt krijg je soms een koek in je schoorsteen zo onstaan amai schoorsteenbranden.
Terug naar boven Ga naar beneden
povi1
Pellet
Pellet
povi1


Man Aantal berichten : 110
Leeftijd : 67
Registration date : 29-12-09

onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptywo sep 14, 2011 10:15 pm

Ik zelf heb het niet zo voor deze wondermiddeltjes . Volgens mij is de beste manier om een schouw te kuisen nog steeds een paar maal met de borstel op en neer gaan in de schouw .Dat is volgens mij de enige manier om een zuivere schoorsteen te verkrijgen . kampvuur
Terug naar boven Ga naar beneden
ann
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ann


Vrouw Aantal berichten : 285
Leeftijd : 57
Registration date : 25-01-10

onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptywo sep 14, 2011 10:38 pm

Ik heb dit aan een van onze klanten laten uitproberen. Het resultaat was niet denderend.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.gsystems.be
Luc Melis
Pellet
Pellet
Luc Melis


Man Aantal berichten : 118
Leeftijd : 67
Registration date : 09-10-11

onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: onderhoudspellets   onderhoud pellets Emptywo nov 30, 2011 7:45 am

Vandaag kreeg ik de nieuwste decemberfolder van een bekende doe hetzelf zaak hier in de buurt. Bij de pellets zag ik "onderhoudspellets" staan,zonder verdere uitleg erbij.zijn dat pellets dat je best om de maand of zo eens een zakje moet van opstoken in de kachel om te reinigen ?? met andere woorden wat is het nut van deze pellets ??
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptywo nov 30, 2011 8:02 am

Voor de gebruiker niets, voor de fabrikant/verkoper pure winst.
Terug naar boven Ga naar beneden
Luc Melis
Pellet
Pellet
Luc Melis


Man Aantal berichten : 118
Leeftijd : 67
Registration date : 09-10-11

onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptywo nov 30, 2011 8:11 am

Ik dacht het al !! Smile

_________________
edilkamin funny 11kw
Extra flame dorina 6,2 kw

De pan european is ondertussen vervangen door een BMW R1200 GS LC !! Smile Smile Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4776
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptywo nov 30, 2011 8:29 am

Ik vraag me af wat ze nog allemaal gaan uitvinden Laughing

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 838
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: pellet's clean   onderhoud pellets Emptyza feb 04, 2012 5:40 pm

Heb nu al op enkele site's oa: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] een reiniger voor pelletkachels te koop gezien. Iemand ervaring met dit produkt?

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptyza feb 04, 2012 5:43 pm

Is al vaker op het forum aan de orde geweest, complete onzin dit product en de enige die er beter van wordt is de producent.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptyza feb 04, 2012 5:51 pm

12euro voor één doos klop
en wie zegt dat werkt
grz jodocus
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptyza feb 04, 2012 5:58 pm

Citaat :
en wie zegt dat werk

Ik zeg dat het niet werkt! Komt uit de wereld van de houtkachels waar dat spul als briket verkocht wordt om de creosoot in de schouw "los te werken". Als je droog, schoon hout op de juiste wijze verstookt heb je geen creosoot.

De pelletkachel verstookt droog, schoon hout op uiterst efficiënte wijze waardoor absoluut geen creosootafzetting in de schouw plaatsvindt. Broodje aap verhaal dat dat nodig zou zijn voor een pelletkachel....

M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptyza feb 04, 2012 6:03 pm

Ik treed Dick bij, heb hier ook geen vertrouwen in, maar deze heb ik nog niet gebruikt en ben het ook niet van plan. Is er trouwens iemand die het al gebruikt heeft?
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptyza feb 04, 2012 6:10 pm

Uit mijn hoofd van mijn verleden als houtstoker en haardhouthandelaar en -producent zat er een natriumverbinding in die briketten, mooie blauwe vlam en dan hoorde je na een tijdje dat het in de schouw ruiste. De aanwezige creosoot kwam dan als gruis naar beneden.

Overigens ontdekt (van een chemicus gehoord) dat een handje keukenzout ook mooie blauwe vlammen gaf en daarnaa ruiste het net zo in de schouw.

Misschien de pellets licht zouten tijdens het stoken? Is in ieder geval een stuk goedkoper...

M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
nick1
Pelletkachel
Pelletkachel
nick1


Man Aantal berichten : 838
Leeftijd : 62
Registration date : 22-11-11

onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptyza feb 04, 2012 7:07 pm

Bedankt voor de verhelderende uitleg Dick, ik neem jouw advies ter harte en bespaar me aldus 12 euro wat ik dan beter spendeer aan aankopen van pellets cheers

_________________
Piazzetta P955 (11/01/2012)
MCZ Cute (2014)
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptywo sep 12, 2012 11:31 pm

heb er ? bij

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptydo sep 13, 2012 9:35 am

Komt uit de houtstookwereld en heeft voor een pelletkachel absoluut geen zin omdat daar nagenoeg volledige verbranding plaatsvindt.

Bij een houtkachel ontstaat creosoot in het rookkanaal, zeker bij slechte verbranding of niet voldoende droog hout. Daarvoor zijn dan speciale, ge-impregneerde blokken te koop waardoor dit creosoot verpoederd en los komt.

Bij een pelletkachel ontstaat geen creosoot en is het gewoon overbodig en geld weggooien. Reken eens uit; 12,=€ voor 1,8 kilo, dat moet wel haast goud zijn. Pure zwendel en afzetterij!

M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
ben-revo
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ben-revo


Man Aantal berichten : 257
Leeftijd : 61
Registration date : 09-12-11

onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptydo sep 13, 2012 5:36 pm

Ik stel me hierbij de vraag of de inox schouw die ik heb laten plaatsen geen nadelige invloed zal hebben van de verbrandingsgassen ??? confused

_________________
Rika Revo 9kw
Rika Topo II 10kw
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptydo sep 13, 2012 5:43 pm

Geen angst, de buizen van een pelletkachel zijn goed bestand tegen de gassen. Of geëmailleerd staal of inox, het maakt niet uit, belangrijk is regelmatig (minimaal jaarlijks) kuisen en eventueel vernieuwen van de dichtingsringen.
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4469
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Onderhoudspellets !   onderhoud pellets Emptyzo okt 28, 2012 11:55 am

Wie heeft deze reeds gebruikt ??

1,5 kg prijs bij plan-it ongev 7 € verpakt door [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]  Doornik

onderhoud pellets Mczb
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptyzo okt 28, 2012 11:59 am

Krusty,

daar is al veel vaker over geschreven. Pure geldklopperij want die pellets doen gewoon helemaal niets.

M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
alberts1
Pelletje
Pelletje
alberts1


Man Aantal berichten : 24
Leeftijd : 74
Registration date : 28-01-12

onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: oderhoudpellets   onderhoud pellets Emptyzo okt 28, 2012 1:34 pm

Hallo ,
Ik heb dat gebruikt zie geen verschil en nog duur ook.
Albert.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptyzo okt 28, 2012 1:38 pm

Zoals al meer dan een jaar met regelmaat gesteld is, het is pure geldklopperij want het werkt niet in een pelletkachel.
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4469
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Emptyzo okt 28, 2012 6:24 pm

Nu kan ik de onderhoudspellets nog niet gebruiken, ze is nog maar net volledig gekuist, zal waarschijnlijk voor rond nieuwjaar zijn.
Indien ze nutteloos zijn ......oh ja ze kunnen u maar 1 keer bedriegen !
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





onderhoud pellets Empty
BerichtOnderwerp: Re: onderhoud pellets   onderhoud pellets Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
onderhoud pellets
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» bedankt voor de stemmen, nog een laatste ronde en ik zit in de finale
» Zelf jaarlijks onderhoud doen
» ONDERHOUD MCZ !

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Installatie en onderhoud-
Ga naar: