Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 15 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    La nordica

    Anonymous
    Gast
    Gast


    La nordica Empty La nordica

    Bericht van Gast wo 9 jan 2013 - 18:24

    Hallo,

    Ik wou graag weten als er nog mensen zijn met een La nordica steel. Question
    Het gaat hierom dat als ik de ventilatorsnelheid wil verlagen in het menu deze totaal niet verandert van blaassnelheid,
    ook als ik de temperatuur lager of op LO zet is er geen verandering van blaassnelheid.
    Met als effect dat het veel te warm wordt (25+) ook als het even niet nodig is en de vent altijd teveel herrie maakt
    ook hoger zetten lijkt geen effekt te hebben op de ventilator.het lijkt alsof hij altijd op stand 3 of 4 draait.

    Het is niet mijn eigen kachel maar van een vriend maar brandt voor de rest goed,volgens de verkoper zou dit normaal zijn.
    Iets wat mij vreemd lijkt daar ik mijn mcz naar goesting harder of stiller kan zetten tot bijna geluidsloos.


    Greets Devas Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    La nordica Empty Re: La nordica

    Bericht van Gast wo 9 jan 2013 - 18:42

    Devas,

    een beetje appels-/perenverhaal want je kunt niet zomaar twee kachels met elkaar vergelijken. Welke steel betreft het en met welk vermogen wat zijn de plaatsingsomstandigheden?

    Als de kachel in Eco brandt kan het heel goed dat de temperatuur met LO toch stijgt en de steel zal misschien meer geluid produceren dan jouw Musa. Voorlopig even afgaan op wat de verkoper zegt en de aangekondigde kou afwachten.

    M.v.g.,
    Dick
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    La nordica Empty Re: La nordica

    Bericht van steven do 10 jan 2013 - 0:04

    verminder de pellettoevoer, dan wordt het minder warm


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    La nordica Empty Re: La nordica

    Bericht van Gast zo 13 jan 2013 - 19:13

    Thanks voor de reacties.

    Nu heb ik mij vergist het is geen steel maar een souvenir van 11.3kw zegt de eigenaar,en is geinstaleerd met een buis van 80 enkelwandig en
    vertrekt van boven op de kachel recht omhoog door de dallen tot boven de nok met vanboven een windkap uit rvs.

    De kachel staat niet in Eco en de pellettoevoer staat op -20 dat is het laagste, ook staat de ventilator op het laagste in het menu,
    maar ook als je die instellingen verandert merk je er niks van aan de ventilator, en dit is hetgeen we vreemd vinden als dit in het menu zit
    waarom heeft het dan geen effekt het lijkt alsof er iets met de regeling mis is.

    De verkoper gaat binnenkort komen kijken met een technieker dus even zien wat dat gaat geven.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    La nordica Empty Re: La nordica

    Bericht van Gast zo 13 jan 2013 - 19:15

    Misschien de (probleem)eigenaar zelf een account laten aanmaken, praat wat makkelijker denk ik.

    Gesponsorde inhoud


    La nordica Empty Re: La nordica

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo 19 mei 2024 - 16:24