Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 35 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 35 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
francky
grossard.rob
6 plaatsers

    Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van Gast zo jan 13, 2013 10:37 am

    Beste leden,

    Een Edilkamin Funny is een van de kachels die we op het oog hebben. Ik heb hem bekeken en brandend gezien bij Pelletkachel Groningen. Mooie degelijke kachel lijkt me.

    Kosten met plaatsing : 3750 ( zonder materialen)

    Kijk ik echter op marktplaats dan zie ik bv bij Ecopel dezelfde kachel aangeboden voor 2950 geplaatst + ook nog 500 kg pellets

    Wel een grotere afstand, maar een verschil van 800 euro vind ik wel groot.

    Bij andere leveranciers lees ik dat prijsverschillen niet mogelijk zijn omdat de prijzen vastgesteld zijn Neutral

    Zitter er nu nog ergens verschillen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van Gast zo jan 13, 2013 10:45 am

    Gelijk maar even een waarschuwing voor een mogelijke valkuil; er zijn verkopers/installateurs en dozenschuivers die vaak met parallelle import werken!

    Een pelletkachel moet deskundig geplaatst en op de situatie worden afgesteld anders loop je een zeer groot risico op ellende met het stoken, gebruik de zoekfunctie links boven een en lees je goed in.
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 900
    Leeftijd : 41
    Registration date : 18-04-12

    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van grossard.rob zo jan 13, 2013 10:47 am

    In de installateurs zelf, die zijn bij onderhoud, problemen ivm met de opstart en andere fouten zeer belangrijk.

    Heb je een duurdere die full service geeft en veel kennis maar weinig van zijn marge afdoet.

    OF

    Heb je een dozenschuiver die even de kachel aan komt sluiten op de schouw, stekker erin steekt casht en vertrekt;
    en je met problemen van het kastje naar de muur schuift voor het prijsverschil en de pellets.
    Je achteraf moeilijk een technieker vindt omdat die vindt dat de miserie van een ander niet moet oplossen en daarom sterk doorrekend.

    Dat zal de keuze zijn; mijn conclusie een kennisvolle en werkende technieker is beter dan een margelatende verkoper.
    + Je kan nog altijd eens proberen de offertes uit te spelen... (Neen heb je; ja kan je krijgen zei m'n pa altijd)

    Lees het pelletforum maar eens na:

    Zoekfunctie:

    Gezocht onderhoudstechnieker
    Dozenschuivers

    Met vriendelijke groeten,
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van francky zo jan 13, 2013 10:59 am

    Die prijs is toch VEEL te hoog zeg.
    Stadard mag hij max 3200 euro kosten de gewone uitvoering.
    En geen dozen ..............waar ik hem gekocht heb.


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van zoom zo jan 13, 2013 11:11 am

    3750 euro zonder materialen is naar belgische maatstaven inderdaad veel te hoog voor een funny.nederlandse prijzen weet ik zo niet. in belgie hebben we ook nog het 6 procent btw tarief. ik geloof niet dat ze dat in nederland kennen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van Gast zo jan 13, 2013 11:26 am

    Op Ebay.nl worden ze soms nog goedkoper aangeboden en die doorverkopen is mogelijk.
    Maar reken dan alleen op fabrieksgarantie en niet die van verkoper of Nederlandse importeur.

    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van harrielok ma jan 14, 2013 9:59 am

    Zoom

    In nederland betalen wij 21% BTW.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 1:21 pm

    De Funny geplaatst voor 3750,- (ex rookkanalen) is een hele normale prijs.
    Die 2950 die je op marktplaats ziet is namelijk exclusief btw!! Dit is omdat ze in het zuiden ook vaak aan België verkopen, waar ze 2 verschillende tarieven hanteren (afhankelijk van de leeftijd van de woning).

    In Nederland is het dus 2950,- + 21% btw = 3569,-

    Het restant is dus voor plaatsing, wat zeer netjes is.

    De conclusie van Rob in bericht 3: "een kennisvolle en werkende technieker is beter dan een margelatende verkoper" is absoluut waar!

    Er staan genoeg klachten op het forum, en ik word ook regelmatig gebeld door mensen die bij een goedkopere aanbieder hebben gekocht, voor vragen of service.

    Als jij dan wel anderhalf uur aan advies op maat hebt gegeven en de mensen gaan voor nog geen 100 euro verschil (wegens goedkopere rookkanalen van matige kwaliteit, of wat meer pellets) naar een ander om binnen 1 min. te zeggen doe mij doe maar... dan is dat niet leuk!

    Voor de klanten wil ik dan ook adviseren om absoluut bij een fatsoenlijke aanbieder te kopen en geen prijsvechters. (Ik heb het niet over bovenstaande bedrijven, maar algemeen).

    Een prijsvechter maakt de markt namelijk kapot, en houdt daarbij te weinig marge over (die al matig is) om een fatsoenlijke service te kunnen geven!
    Bij een fatsoenlijke aanbieder heb je wél een goede service en geen vervelend gedoe met gesprekken over geen of slechte service, etc.

    Kortom, een goede aanbieder zorgt ervoor dat je het lekker warm hebt. Iemand die onder de prijs levert laat je in de kou staan! Zowel in Nederland als in België.

    Daarbij komt nog eens dat er niemand iets met de prijs mág doen van de importeurs.

    Kjell, koop dus gerust bij diegene die je een goed advies heeft gegeven, als je verwacht dat zijn service ook goed is.

    Groeten,
    Camiel


    Laatst aangepast door PelletkachelPlaza op ma jan 14, 2013 1:22 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : iets vergeten)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 2:41 pm

    Camiel,

    Ik ben het volledig met je eens.
    Beter 100€ meer uitgeven en geen problemen!!
    Maar meestal komen ze er zelf wel achter Smile

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 6:00 pm

    Dit ben ik ook al verschillende jaren hier aan het zeggen... Zou er dan toch eindelijk verandering op til zijn. Laat ons hopen. Question
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 6:30 pm

    Off topic verwijderd, het gaat over het prijsverschil van Edilkamin en niet over toekomstontwikkelingen en economische omstandigheden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 9:40 pm

    OK, bedankt voor julli info! Ik weet dus nu waar ik moet zijn Smile Ik ga natuurlijk ook liever naar de plaatselijke pelletkachelmonteur.. En ik dacht dat het een heel scherpe prijs, maar uiteindelijk dus zonder de BTW...
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van francky ma jan 14, 2013 10:01 pm

    Nee niet zonder BTW Belgie 6 % Nederland 21 %.

    Goede service of niet... kassa heel kwaad Denk ervan wat je wil.................


    Laatst aangepast door francky op ma jan 14, 2013 10:06 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31574
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van erwin ma jan 14, 2013 10:05 pm

    goedkoop is heel vaak duurkoop, uren leesplezier daarover op het forum te vinden..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van francky ma jan 14, 2013 10:09 pm

    Nee Erwin 3750 euro in Belgie is veel te veel.
    Denk dat daar alles mee gezegt geweest is.
    Grt Francky


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 10:12 pm

    BTW Belgie 6% indien je laat plaatsen, 21% bij zelfplaatsing.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 9:40 am

    hoe duurder hoe beter ????
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 9:56 am

    @ Franky: Ik vraag de normale verkoopsprijs voor de Edilkamin Funny, die bedraagt 2950.00€ exclusief Btw. Hierop komt dan nog de Btw afhankelijk van het geldende tarief. 6% of 21%. Dat is de normale prijs, hier kunnen dan nog wat extra pellets bij komen maar dat is het dan ook. Wat jij dan verder daar van vindt...er is geen verpichting tot hier te kopen. Dat is het geldende tarief opgemaakt door Edilkamin zelf. En dat is zeker geen afzetterij dus... maar eerst moet je eens goed lezen. De discussie gaat hierover met of zonder Btw ingecalculeerd. Ik zeg niet dat ik de goedkoopste ben, maar dat hoef ik ook niet te zijn, maar ik maak wel een eerlijke prijs.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van steven di jan 15, 2013 10:01 am

    een goede service is enooooooorm belangrijk en bij die mannen die alleen op prijs verkopen kan je geen service verwachten omdat hun prijs te scherp is.

    Beter iets meer betalen, maar een goeie installateur (spreek uit eigen ervaring)


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31574
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van erwin di jan 15, 2013 10:15 am

    als we de topics met ervaringen van de bodemprijs verkopers verwijderen op het forum, blijft er niets meer van het forum overeind..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van harrielok di jan 15, 2013 10:46 am

    vandenbosch
    Als de prijs voor de kachel inclusief plaatsen is en exclusief rookgasafvoer materiaal, dan is dit een normale prijs.
    Het instaleren + uitvoerige uitleg over de werking van de kachel neemt zomaar een paar uren in beslag


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31574
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van erwin di jan 15, 2013 11:08 am

    het gaat hier over prijsverschillen tussen verkopers, niet waarom of hoe een verkoper zijn prijs maakt, en of dit aanvaardbaar is..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 11:20 am

    er zullen altijd wel prijsverschillen zitten tussen de verkopers ,en denk dat de mensen op verschillende plaatsen gaan kijken waar ze de beste voorwaarden krijgen wat hun goed recht is,en wat de service en garantie betreft, wanneer of hoe weet je dat je goed zit met een verkoper?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 1:05 pm

    @Harrielok: dat is de prijs voor enkel de kachel zonder installatie en aansluitingsmateriaal. Bij die prijs komt bij mij dus de prijs voor installatie en installatiemateriaal. Wij doen hier geen gratis installatie, dat zou niet eerlijk zijn ten opzichte van de klanten. En geloof maar niet dat elders wel gratis installatie is... De prijs van het materiaal wordt dan gewoon x 3 gedaan. Ik zit daar iedere dag in en zie genoeg. Bij mij is het simpel. Bij een simpele installatie op bijvoorbeeld een enkelwandige schoorsteen is de prijs goedkoper als bij een installatie met een volledig dubbelwandig kanaal. De prijs is dus afhankelijk van de installatie.
    @Joske: dat weet je nu eenmaal nooit en vergeleken moet er zeker worden, maar dan ook peren met peren of appelen met appelen of hoe je wil. Ik zeg niet dat iedere beginnende zaak niet goed is, helemaal niet want er zijn er die het tegendeel bewijzen. Maar mijn grootvader zei altijd: Dat is er eentje met 20 stielen en 21 ongelukken. Als ik morgen begin met een nieuwe zaak op een andere naam, de scherpste prijs hanteer, me nergens iets van aantrek en na een jaar of 2 à 3 wanneer de problemen beginnen doek ik mijn zaak op....dan heb ik simpel geld verdiend. Dan hoeft de marge inderdaad niet zo groot te zijn.


    Laatst aangepast door vandebosch op di jan 15, 2013 5:08 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : foutje)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 5:02 pm



    Graag on topic blijven en dat is het prijsverschil van Edilkamin

    Gesponsorde inhoud


    Verschil in prijzen Edilkamin Funny Empty Re: Verschil in prijzen Edilkamin Funny

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 8:44 am