sinds drie jaar ben ik in bezit van een pelletbox SCF. Ik ben er zeer tevreden over. Tot over een anderhalve maand kreeg ik foutmeldingen zoals o.a. thermobloc waardoor de kachel uitviel.
Daarop dus de installateur van de kachel gemaild met de vraag om langs te komen voor een nazicht en eventuele reparatie. Na twee mails liet deze niets meer van zich horen. Vervolgens de verdeler bij mij in het dorp via mail gecontacteerd. Na twee weken wachten bij hem zelf langs geweest met de vraag of hij mijn mail ontvangen had. Ja die had hij ontvangen. Of hij een afspraak wilde maken? Ja hoor de dag erop, een zondagmiddag kon. Nooit meer iets van gehoord of gezien!
Een derde installateur (ook in mijn gemeente) vandaag gecontacteerd, ja een afspraak was geen probleem, wel rekening houden met 75 euro vaste kost en een uurloon van 40 euro. Astublieft!
Om al het vergeefse wachten en de hoge kosten te voorkomen zou ik graag de kachel zelf willen onderhouden en afstellen.
Heeft er iemand ervaring met de reiniging van dit type? Hoe begin je er best aan? Ik lees bij het onderhoud dat je ook de bovenste platen moet verwijderen? De tekst is jammer genoeg niet volledig leesbaar.
Kan de melding Thermobloc er op wijzen dat de afvoerbuis vuil is en toe is aan een poetsbeurt?
Ik lees ook dat er een handleiding voor dit type beschikbaar is maar dat dit wachtwoord beveiligd is. Dit zou wel kunnen helpen.
Groet, Gunther