Pelletkachel Tecnofire  Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 53 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 53 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Pelletkachel Tecnofire  I_vote_lcapPelletkachel Tecnofire  I_voting_barPelletkachel Tecnofire  I_vote_rcap 
steven
Pelletkachel Tecnofire  I_vote_lcapPelletkachel Tecnofire  I_voting_barPelletkachel Tecnofire  I_vote_rcap 
pedro
Pelletkachel Tecnofire  I_vote_lcapPelletkachel Tecnofire  I_voting_barPelletkachel Tecnofire  I_vote_rcap 
krusty
Pelletkachel Tecnofire  I_vote_lcapPelletkachel Tecnofire  I_voting_barPelletkachel Tecnofire  I_vote_rcap 
Fleur
Pelletkachel Tecnofire  I_vote_lcapPelletkachel Tecnofire  I_voting_barPelletkachel Tecnofire  I_vote_rcap 
ss
Pelletkachel Tecnofire  I_vote_lcapPelletkachel Tecnofire  I_voting_barPelletkachel Tecnofire  I_vote_rcap 
jeanhup
Pelletkachel Tecnofire  I_vote_lcapPelletkachel Tecnofire  I_voting_barPelletkachel Tecnofire  I_vote_rcap 
Philip
Pelletkachel Tecnofire  I_vote_lcapPelletkachel Tecnofire  I_voting_barPelletkachel Tecnofire  I_vote_rcap 
Annejanne
Pelletkachel Tecnofire  I_vote_lcapPelletkachel Tecnofire  I_voting_barPelletkachel Tecnofire  I_vote_rcap 
Maryline
Pelletkachel Tecnofire  I_vote_lcapPelletkachel Tecnofire  I_voting_barPelletkachel Tecnofire  I_vote_rcap 

 

 Pelletkachel Tecnofire

Ga naar beneden 
+2
Fleur
jeanhup
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptyma jan 28, 2013 4:40 pm

Hallo iedereen ik ben de Jerry ben nieuw op het PelletForum
heb me al in het kort voorgesteld op het welkom topic

we hebben onlangs een goedkopere pelletkachel tecnofire 10kw aangeschaft omwille van het toch warm te krijgen
en dat we nog met vele verbouwingen bezig zijn en het zonde zou zijn om een goede duurdere kachel te beschadigen
(lees door middel van veel breekwerk en stof)

ik weet ook dat goedkoop duurkoop kan zijn

zelf heb ik al dikwijls vernomen "laat die chinese kachels links liggen en neem een Italiaanse kachel"

nu mezelf kennende haal ik graag dingen uit elkaar om te weten wat ze er zoal insteken
en bij deze het ook met jullie wil delen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptydi jan 29, 2013 6:18 pm

ik heb men kachel al eens uit elkaar gedraaid 't is te zeggen het boven- zij- en voorpaneel

het ziet er mij een vrij simpele constructie uit
en wat vinden we er zoal in terug

*het moederbord van het merk
LINX electronic device (EASY PELLET -COD.2A00754) SOFTWARE IDEA - 1.0

*motor voor rookgasafvoer
AACO manufacturing
MDS904M1 ST25
230v~ 50Hz 50W 0.40A
made in Italy

*motor ventilatie warmtewiselaar
AACO manufacturing
8875300 TG60A
230v~ 50Hz 50W 0.44A
made in Italy

en nog ne motor voor het wormwiel maar daar ben ik vergeten de gegevens van te noteren
zal volgende keer wel aanpassen maar vermoedelijk zal het ook een AACO zijn

foto's zal ik ook nog wel plaatsen maar daarvoor ben ik nog te nieuw op het pelletforum lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptydi jan 29, 2013 11:27 pm

De pelletkachel zelf
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

het bedienings paneeltje van LINX
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
jeanhup
verkoper
jeanhup


Man Aantal berichten : 1556
Registration date : 18-11-09

Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptywo jan 30, 2013 12:16 am

Das de besturing die ook in oudere Edilkamins zit.
AACO ventilatoren zijn inderdaad Italiaans met een redelijk goede levensduur maar wel wat lawaaiig in verhouding tot LN2 of EBM-Papst.

_________________
met vriendelijke groet,

Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

In eigen gebruik:
Pasian Bijou pelletkachel
Adler Firecube pelletkachel
Ariterm Biomatic pelletketel
Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.adlerpellet.be
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptywo jan 30, 2013 3:01 am

ik vermoed dat op deze kachel geen beveiliging zit voor de luchtstroom, op de print zit een doorverbinding aangebracht.
normaal zit de luchtsensor uit de inlaatbuis daarop aangesloten.

wat ook al gemerkt heb is dat men pellets niet goed doorzakken in het reservoir je kan er zoon 15kg in kappen
en er blijft denk zoon 6kg zitten omdat het wormwiel vrij komt te zitten en niet goed meer de pellets opneemt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptydo jan 31, 2013 1:28 pm

Ik gebruik momenteel die van Green Energy gehaald in zolder

ga nu eerst is het reservoir leegdraaien zal handmatich een beetje moeten helpen
en dan eens een foto van nemen
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptyvr feb 01, 2013 12:28 am

ik denk dat ik het reservoir wat gaan moeten aanpassen

zoals je kan zien zullen die pellets nooit goed kunnen doorzakken
omdat het wormwiel niet verzonken zit en logischerwijs niet de pellets in het diepste punt kan nemen
en de pellets elkaar beginnen op te stapelen en een bijkomend oorzaak is dat er in de hoeken te veel revetten (klinknagels)
uitsteken en deze het goed doorvoer van de pellets belemert

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3083
Registration date : 06-12-11

Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptyvr feb 01, 2013 8:39 am

wat mij hier opvalt is het wormwiel die in een buis zit gemonteerd (zoals het hoort)......in vele andere gevallen bestaat het wormhuis uit 2 delen waarvan 1 deel de pelletbak zelf is.

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptyvr feb 01, 2013 2:04 pm

dit is de hoeveelheid dat het wormwiel niet meer opneemt

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

vanaf dat de schroef bloot zit krijgt hij zijn pellets niet meer genomen en staat ie maar in de soep te roeren


Terug naar boven Ga naar beneden
ben-revo
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ben-revo


Man Aantal berichten : 257
Leeftijd : 61
Registration date : 09-12-11

Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptyvr feb 01, 2013 3:23 pm

Pelletbak alleen leegdraaien voor het kuisen ! het is beter wanneer de kachel normaal in bedrijf is de pelletbak vol te houden , daar deze de pellets voorverwarmd en het eventueel vocht laat verdampen door de inwendige temperatuur , ( ge moet nu niet ieder uur gaan bij kiepen he )
tof

_________________
Rika Revo 9kw
Rika Topo II 10kw
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptyvr feb 01, 2013 10:43 pm

@ben-revo
bedankt voor de tip van het voorverwarmen van de pellets en het vocht

maar de bak is zoon 15kg en er blijft toch wel zoon 5 à 6 kg zitten en dat vind ik nogal veel
zou dan wel begrijpen als em 1 à 2 kg niet kan nemen, maar dit is toch een verlies van zoon 4kg waar hij enkele uren verder op kan branden
Terug naar boven Ga naar beneden
ben-revo
Pelletkacheltje
Pelletkacheltje
ben-revo


Man Aantal berichten : 257
Leeftijd : 61
Registration date : 09-12-11

Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptyvr feb 01, 2013 10:54 pm

Onze cleo heefd maar een bakske voor 10kg waarvan 2kg blijft liggen , en ik heb
dan toch ongeveer 8 uur warmt bij koud weer , en nu zelfs 10 uur

_________________
Rika Revo 9kw
Rika Topo II 10kw
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Pelletkachel Tecnofire 12kw   Pelletkachel Tecnofire  Emptyza feb 16, 2013 11:56 pm

Kan er mij iemand vertellen hoe ik de klok kan instellen van zo een tecnofire kachel.

Thanks, meca.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31754
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptyzo feb 17, 2013 2:00 am

heb je geen handleiding erbij gekregen?

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptyzo feb 17, 2013 4:17 pm

de klok is ingesteld ondertussen...de procedure was iets anders dan beschreven in de HL.
Stapje bij stapje met hulp van dit forum begin ik de pelletskachel te kennen.  Smile

Gr, meca.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31754
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptydi feb 19, 2013 12:14 am

meca,

heb je die kachel online gekocht en zelf geplaatst of is die door de verkoper geplaatst.
als er nu een defect optreed of je hebt onderhoud nodig, kan je daar dan ergens voor terecht.
heeft de verkoper daar een servicedienst voor?

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptydi feb 19, 2013 1:52 pm

Online gekocht en zelf geplaatst.
Ik denk niet dat ik bij de verkoper terecht kan voor reparatie of onderhoud.
Ben van opleiding mecanieker...dus, die dingen hoop ik zelf te kunnen.

Gr, meca.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptydi feb 19, 2013 2:00 pm

En reparaties onder garantie, is daarover iets geregeld?
Het lijkt me toch dat een leverancier de eerste twee jaar garantiegevallen zelf afhandelt of moet je dan de kachel naar hem toe brengen?
M.v.g.,
Dick
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptydi feb 19, 2013 2:05 pm

Volgens wet is die dat verplicht, maar...heb daar weinig hoop op.
Heb daar niets over geregeld.
Vond de kachel niet te duur en wilde dat risico wel nemen.
Als er binnen de twee jaar iets aankomt...zal ik wel zien. Wink

Gr, meca.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31754
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptydi feb 19, 2013 10:04 pm

en de schouw, hoe heb je die gemaakt study

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptydi feb 19, 2013 10:22 pm

Voorlopig recht naar buiten...ongeveer één meter lang.

Gr, meca.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31754
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptydi feb 19, 2013 10:31 pm

misschien toch best de aanwijzingen ivm de schouw in de handleiding eens bekijken, en op termijn proberen aan te passen, om geen windinslag en een goede trek te krijgen. je verkoper heeft daar waarschijnlijk niets over gezegd.

hier staan ook 4 interessante topics over schouwen:
[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptywo feb 20, 2013 8:55 am

Handleiding geeft aan 1,50m verticale buis..was van gedacht het verschil eens te proberen.


Gr, meca.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptyzo maa 10, 2013 12:14 pm

hey, Ik ben Jaap en nieuw op dit forum.

heb ook zo'n online kachel 12kw gekocht. dacht lekker goedkoop. in het begin problemen met print, deze gaf alleeen alle ledjes aan en in het display 0000 en dded niks meer. alles gemeten en er was niks aan de hand. op een gegeven moment een stroom op de kachel naar aarde toe. ik alles losgehaald en alleen de voeding op de print gelaten. dus nog, mijn conclusie print defect. nu heb ik de kachel weer draaien met de print losliggend en gaat voorlopig goed.

hahah en dan komt het, leverancier proberen te bereiken, na lang bellen. deze wist mij leuk te vertellen dat de kachel geinstaleerd moest worden door een instalateur. deze komt hem instellen á 100 euro. bij gebreken zijn de onderdelen gratis maar uurloon betaal je zelf. pff wat een gedoe.


Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Emptydi maa 12, 2013 3:38 pm

Merkwaardige constructie, tijdens de garantieperiode van twee jaar zijn herstellingen kosteloos tenzij het slijtage onderdelen betreft. Ik neem aan dat de installateur de kachel geplaatst heeft en als hij er geen bezwaar tegen had een kachel aan een Nederlandse klant te verkopen nam hij het risico bij een reparatie ook verder te moeten rijden.

Overigens, waarom heb je de kachel niet in de buurt gekocht?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Pelletkachel Tecnofire  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pelletkachel Tecnofire    Pelletkachel Tecnofire  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Pelletkachel Tecnofire
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» kw pelletkachel
» pelletkachel en cv
» Red pelletkachel

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: