Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 40 gebruikers online :: 3 Geregistreerd, 0 verborgen en 37 gasten

povi1, Roger C, SICCO

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_rcap 
steven
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_rcap 
pedro
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_rcap 
krusty
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_rcap 
Fleur
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_rcap 
ss
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_rcap 
jeanhup
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_rcap 
Philip
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_rcap 
Annejanne
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_rcap 
Maryline
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_lcapBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_voting_barBen je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 I_vote_rcap 

 

 Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)

Ga naar beneden 
+66
Daniel00
demarc
colleken
costerke
grossard.rob
bvernail
Syl79
makhila
opajust
strolisp
Bram N.
marlotje
zoom
ponneke
curleo
Greenhorn
jbke
wakuwaku
framaro
eendracht
walter
piet
bertus
Dave G.
rloncke
Keteltje
john-159
hermanV
Fleur
sickofitall
shadow10
ben-revo
Omerta
oswald
krusty
nick1
braxx
mantas
vyncke002
marver
dxnature
karamanliali
niepoort
francky
demosthenes
peter van den Branden
atlasgust
ss
stefke
Annejanne
polle90
knoepken
theco
pellbox
petrah
turkoois
Uthrex
Geert
erwin
biker
cuypersmarc
lupus
Philip
boxke
pedro
steven
70 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Volgende
AuteurBericht
wakuwaku
Pelletje
Pelletje



Aantal berichten : 35
Registration date : 17-04-12

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptyzo apr 22, 2012 12:11 am

Ik ben er zelf niet bij geweest, mijn vrouw was erbij maarja die heeft niet zo goed geluisterd denk ik. De installatuer is vrijdag nog geweest om een deur te vervangen en een brom op te sporen en toen heb ik gelukkig een aantal dingen kunnen vragen
Terug naar boven Ga naar beneden
jbke
Pellet
Pellet
jbke


Man Aantal berichten : 72
Leeftijd : 48
Registration date : 22-04-12

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptyzo apr 22, 2012 10:06 am

hoi pellet-kevers,

ik heb jullie ontdekt via het bekende google,
Wij stoken momenteel met hout in een Barbas eco 500 al 9 jaar maar door een uitbreiding van de woonruimte is deze in de winter wat te zwak geworden (8kw)
ook is de aanbouw voorzien van vloerverwariming die op het huidige CV-op gas hangt.
Nu zouden we misschien overstappen op een pelletkachel met CV-functie.
Maar er zijn weinig gebruikers hiervan te vinden.
Op het bouwsalon hebben we ook wel interesse gekregen voor de nieuwe rika die hout en pellets lust.Maar is dan weer geen waterfuntie aan.
Dus het zal wat wikken en wegen worden wat de nadelen zijn van een een CV-pelletkachel tov een lucht pelletkachel.

Ook zal hij wel een stille werking moeten hebben zoals die rika kachel.
Iemand ervaring met CV-kachel zowel voor als nadelen zijn welkom.

Pallazetti heeft ook enkele mooie CV-kachels maar weet niet of dit degelijke zijn.

Mvg Jurgen


Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptyma mei 21, 2012 7:36 pm

Sorry hiervoor , dit is voor mij nieuw .

Hoe kom je hier terecht?
Via een collega die een pelletkachel heeft gekocht .
Waarom een pelletkachel?
Op het moment stook ik met mazout , gezien de prijzen ben ik op zoek naar een alternatief.
Volgens ik vernomen heb zou een pelletkachel één van de beter verwamingstoestellen zijn .
Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen?
Als het lukt met het warmeluchtkanaal denk ik aan een MCZ MUSA comfort air.
Zonder warmeluchtkanaal heb ik me laten wijsmaken dat een RIKA goed zou zijn,liefst type TOPO
Welke pellets gebruik je?
Nog geen idee
Ben je tevreden van je pelletkachel?

mcg ,
Ayko
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptywo mei 30, 2012 8:09 pm

Hallo,

ik ben Veerle, kocht een pelletkachel ter vervanging van een stinkende rokende mazoutkachel. Een MCZ Mercury, en ben tot hiertoe het meest content van de Agricom pellets.
Ik wacht op jullie bericht voor het leveren van een pallet van jullie pellets.

Groetjes,
want nu moet ik mijn dochter in bad steken

Veerle
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4780
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptywo mei 30, 2012 9:16 pm

Hallo Veerle!
welkom hier!
U bestelling is doorgegeven aan de leverancier,hij neemt zeker contact met u op!

Grtz,
Pedro

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptywo mei 30, 2012 9:58 pm

NIEUW,OP ZOEK NAAR MENSEN DIE ADVIES KUNNEN VERSTREKKEN OVER THERMROSSI SLIMQUDRO OF ANDER SMALL/DIKTE VAN KACHELS.ALLEEN INTERESSE IN BEDRIJVEN MET GOEIE SERVICE EN TOCH WEL KORTING GEVEN OP DE ADVIESPRIJS???
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptywo mei 30, 2012 10:13 pm

Bettini,

kijk hier eens: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

Voornaam is toch niet Paulo?


Mvg,


Steven

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptywo mei 30, 2012 10:26 pm

Spijtig genoeg wat minder talent


Laatst aangepast door Steven op do mei 31, 2012 8:27 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : aangepast wegens defecte caps lock ...)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptydi jun 12, 2012 10:09 pm

hallo ik ben dus ook nieuw hier
ben kristof ben van noord-limburg
maar heb nog geen pelletkachel maar wens ze wel een aan te schaffen
en liefst een smal en niet te duur model
iemand suggesties
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptydi jun 12, 2012 10:39 pm

Hallo iedereen,
Mijn naam is dus Tamarah maar dat hadden jullie allicht al door Wink
We zijn eigenaars van een piazetta 956 sinds vorig jaar maart.
Al die tijd hebben we enkel badger pellets gebrand maar ben nu aan het zoeken naar ervaringen van andere merken.
Bij onze verbouw plannen hadden we al vlug door dat we geen plaats zouden hebben voor een gewone kachel waar we deze wilden plaatsen.
Omdat mijn man al jaren bezig was van een pelletkachel hebben we het gewaagd,het bevalt goed moet ik zeggen.
De pellets worden ook gebruikt als kattenbakvulling tof voor mijn 4 poezen.
Ik heb er mij aan gewaagd om mee te doen met de groepsaankoop van West-Vlaanderen en heb direct 2 palletten besteld,en dat zonder proberen,dat ben ik:impulsief.... amai
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4780
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptywo jun 13, 2012 9:35 am

hallo Tamarah,
welkom hier. Badger pellets gebruiken als kattenbakvulling Wink ,de katten worden verwend,hahaha.
Van de Elite-pellets die je besteld hebt via de groepsaankoop zal je ook tevreden zijn,impulsief zeg je,ik heet dat vertrouwen op anderen Smile

Grtz,
Pedro

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptywo jun 13, 2012 12:30 pm

Kleine opmerking ik zie een "mannelijk" teken, doch uit je relaas meen ik te concluderen dat je een vrouw bent?
Welkom trouwens...
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptywo jun 13, 2012 1:13 pm

ss,ik heb het vlug eventjes aangepast.
Was nog niet op de pagina voor t profiel geweest.
ik ben inderdaad een vrouw!!! queen
Terug naar boven Ga naar beneden
ss
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
ss


Man Aantal berichten : 2085
Leeftijd : 70
Registration date : 22-11-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptywo jun 13, 2012 3:52 pm

Heu, niet dat het zo belangrijk is...Maar toch...
Groeten,
ss
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptyza jun 23, 2012 7:25 pm

Hoi Allemaal,
Ik ben Annemarie en ben samen met mijn man all tijden aan het denken aan en informatie zoeken over pelletkachels.
Wij wonen in een rijtjeshuis wat goed geisoleerd is maar toch willen we graag een kachel. Hiervoor woonde we in een huis waar we een gashaard hadden en we missen toch wel een gezellige warmtebron. Dus al zoekende kwamen we op deze site. Op deze site staat gelukkig heel veel informatie en dat heeft ons zeker geholpen! Aangezien wij niet makkelijk in huis aan een gasleiding kunnen komen konden we kiezen voor een nephaard, houtkachel of pelletkachel.
Ik heb door dat het in Nederland nog niet zo bekend is maar toch begint het wat te komen.
We hebben vandaag naar veel wikken en wegen een NordicFire Lisa kachel besteld.
We zijn heel benieuwd wat we er van vinden , de kachel laten we eind augustus,begin september plaatsen en we zullen dan onze bevindingen beschrijven.

Met vriendelijke groeten
Annemarie en mannetje Smile


Laatst aangepast door AnNL op za jun 23, 2012 7:30 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : wat bijschrijven)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptywo jul 18, 2012 8:57 am

Hallo allemaal,

Even kort me voorstellen:

Hoe kom je hier terecht? Via internet, na een zoektocht over de voor- en nadelen van verschillende soorten verwarmingen. We hebben namelijk vorig jaar een huis van 10 jaar oud gekocht (goed geïsoleerd) zonder verwarming (1 gaselement in salon) en willen extra verwarming in het ganse huis (zonder te breken of opbouw leidingen te hebben) tegen dat onze baby geboren wordt dit najaar.
Waarom een pelletkachel? Omdat we: op de hele beneden verdieping slechts één muur hebben waar een radiator zou kunnen hangen door de gekke indeling van ons huis; geen opbouwleidingen op de muren wilden; gelezen hebben dat verwarmen met pellets niet duurder is dan gas en mss zelfs nog goedkoper wordt in de toekomst.
Welke pelletkachel heb je of zou je willen aanschaffen? We hebben een Kalor Elena gekocht, hij wordt binnenkort geïnstalleerd.
Welke pellets gebruik je? Dat is nog een groot vraagteken. Een moeilijke keuze... Je leest over alle pellets goed en slecht. Dus ik denk dat we dit jaar een pallet of twee aan een goede prijs kopen en dan van verschillende merken een zakje of twee om te testen of we verschil merken. Zo kunnen we hopelijk volgend jaar een betere keuze maken.

Groetjes,
Linda
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4780
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptywo jul 18, 2012 10:55 am

Hallo lindaP,

welkom hier en netjes voorgesteld Laughing

Grtz,
pedro

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptywo jul 18, 2012 4:36 pm

Peter uit omgeving van Bilzen. Hier terechtgekomen via de ondoorgrondelijke wegen van het wereldwijde web ...
Hier al vaak gelezen, en ook heel wat opgestoken waarvoor dank...... Op zoek naar een kleinere vrijstaande pelletkachel. Bedoeld voor de keuken (en evt deel mee opwarmen woonkamer). Vrij grote vrijstaande woning, redelijk geisoleerd (1.1glas/18cm glaswol dak/5cm PUR+thermoblok ploegsteert). Grote glaspartij in keuken van 5x6m geeft toch wat koude af (eerder de (toch Schuco)profielen dan het glas....
Om wat stookolie uit te sparen en owv gezelliger een kachel in de keuken als 'bij"verwarming.
Door het wel zeer ruime aanbod aan info wordt een keuze maken wel steeds moeilijker. Dachten iets als MCZ Kaika (6kw) of Ego (8kw). Ik weet dat Piazetta beneden uitblaast, vind dat wel interessant, maar deze zijn voor dit doel wel wat prijzig. Zullen ergens de komende weken de knoop doorhakken.
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4780
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptywo jul 18, 2012 5:04 pm

koenV,

er zijn wel enkele merken die inbouwmodellen hebben.Ikzelf heb een Ecoteck Sara.

Hier wat lezen op het pelletforum en je zal al wat wijzer worden:-)

Grtz,
Pedro

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptydo jul 19, 2012 3:11 pm



Ik ben Kelly, vorig jaar hebben wij een huis gekocht dat goed geïsoleerd is maar zonder gasaansluiting.
De verwarming momenteel bestaat uit een houtkachel en 1 elektrische accumulator van 4 kw beneden.
Elektrische verwarming op de bovenverdieping die nooit aangestoken moeten worden omdat het huis goed geïsoleerd is
De verwarming beneden volstaat maar ik wil graag overschakelen op een pelletkachel omdat tijdens de wintermaanden het toch lang duurt tegen dat mijn huis de gewenste temperatuur bereikt. Dit ligt aan de te kleine houtkachel.

Nu dat we toch een nieuwe kachel moeten kopen dachten wij aan een pelletkachel omdat we zo de 2 door 1 kunnen vervangen en dit ons wel zeer makkelijk lijkt met de ingebouwde thermostaat.

Onze voorkeur gaat uit naar een smal model met een moderne uitstraling :"Edilkamin Tiny" het model Cadel Wall vind ik ook zeer mooi.


Welke pellets ik moet gebruiken dat weet ik nog niet goed aangezien ik nog geen kachel heb.

Groeten

Kelly
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptydo jul 19, 2012 6:15 pm

houten pellets

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32175
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptydo jul 19, 2012 11:55 pm

kelly1, ik zou de accumulator laten staan als reserve, dan zit je niet in de kou bij een panne aan de kachel

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptyma jul 30, 2012 8:48 pm

Hallo,

ik ben Guy.

Waarom een pellet kachel: mijn vriendin wou een vlammetje in huis, en ik was het houtkappen en al hetgeen er rond hangt beu.
(vorige huis meer dan 15 jaar hout gestookt nooit gekocht, steeds zelf in de behoefte voorzien)
Dus een "pelletkachel". We hebben een Edelkamin Pellbox, een fijn toestel, makkelijk in bediening, maar, jammer van het lawaai.
Wat is nog belangrijk, we verwarmen er ongeveer een 210m³ binnenruimte mee. In hartje winter is er nog steeds de vloerverwarming die wel dienst doet als primaire verwarming de pelletkachel dient dan enkel ter ondersteuning en gezeligheid. Ik woon in een nieuwbouw met als K -waarde 24 (vierentwintig) super geïsoleerd maar niet passief. (driedubbelglas, muren 40 cm dik voorzien van 13 cm pir, dak 24 cm pir en de vloer 15 cm gespoten pur)voor de verluchting D+ met Canadese put). Met twee volwassenen en de jongste spruit van 24 maanden: verbruik een 900m³ gas en een 1000 kg pellets. Elektriciteit gebeurd met zonnenpanelen.
We gebruiken al twee- drie jaar de pellets van green-energie, we zijn er tevreden over.



Vriendelijke groet
Guy G
Terug naar boven Ga naar beneden
steven
Moderator
steven


Man Aantal berichten : 5473
Leeftijd : 48
Registration date : 29-10-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptyma jul 30, 2012 9:05 pm

welkom hier hpanman

_________________
Edilkamin Pellbox SCF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.formmotion.com
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 32175
Leeftijd : 62
Registration date : 15-02-10

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptyma jul 30, 2012 9:06 pm

Guy welkom op het forum, veel leesgenot :-)

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
pedro
Admin
pedro


Man Aantal berichten : 4780
Leeftijd : 44
Registration date : 18-12-08

Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Emptyma jul 30, 2012 9:08 pm

Welkom pelletforum

_________________
Ecoteck Sara inbouwcassette
MCZ Saturn
Eva Calor Elena
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)   Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1) - Pagina 22 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup1)
Terug naar boven 
Pagina 22 van 40Ga naar pagina : Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ben je nieuw op het pelletforum, stel je dan hier even kort voor (backup2)
» Nieuw hier en zoek wat info over pelletskachels voor de CV.
» Nieuw hier

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Welkom-
Ga naar: